י. אברהם כתב:קונטרס
סוגיא דשתי הלחםבו נאספו ונקבצו דברי אחרונים בסוגיא דשתי הלחם מנחות צה:
זאת לפנים בישראל נהגו ללמוד סוגיא דשתי הלחם לקראת חג השבועות וכן בעיצומו של יום.
בעזרת ה' אשר מאתו מענה לשון אמרתי להציע מקצת דברי האחרונים לפני הלומדים שלבם חפץ להשתעשע בסוגיא זו ואין עתותם בידם לחפש בספרים ותן לחכם ויחכם עוד.
שתי הלחם3.pdf
ב"ה
הורדתי את הקובץ לכבוד יום טוב, למדתי בו במשך ימי החג וברכתי עליו ברכת הנהנין. תשוח"ח על האדיבות, זכות התורה יגן עליכם במילוי כל משאלותיכם לטובה.
כהערה ולאות חיבה, במה שהבאתם שם התירוץ בעל רשמי שאלה (עמוד יד מהקובץ) לפרש שיטת הרמב"ם דלענין אפיה בשבת סגי בקרימת פנים מצד א' אבל כדי להיקרא לחם הפנים בעינן שיקרומו פניה מב' צדדים, וא"כ י"ל שאפו את לכה"פ בערב שבת עד לקרימת פניה מצד א' אבל לא נפסל עדיין בלינה כיון שלא איקרי לחה"פ עדיין ובשבת החזירוה להתנור לגמור אפייתה.
לכאורה יש לדון בה מד מלאכת 'מכה בפטיש' בשבת, שאם ע"י קרימת פניה מצד שני נגמר אפייתה כדי להיקרא לחם הפנים א, אם מצד מלאכת אפיה אין בה מלכאה אבל לכאורה קא עברו על מלאכת מכה בפטיש וצ"ע.