גאולה בקרוב כתב:נפסק בסי' תקפו שכל הקולות של שופר כשרים, גם אם צרוד ויבש וכו'.
והסתפקתי, האם הכונה שכל קול שיוצא מהשופר כשר, או שהכוונה שזהו קולו של שופר זה, אבל אם השופר קולו טוב, והתוקע אינו מצליח לתקוע טוב (חוסר מיומנות, או חוסר כח) ולכן יוצא קול צרוד וכדומה, אולי לא כלול בזה.
וצ"ע.
ריהטא דלישנא דגמ' לא משמע כן וגם לא שמענו לחשוש בכך. והמציאות שבאותו שופר משתנה הקול מתוקע לחברו.
ואם בראי' מפורשת חשקה נפשך: למה בהכניס שופר לתוך שופר ושמע קול החיצון נפסל משום ב' וג' שופרות, הא ודאי נשתנה קולו מכפי שהיה כשהיה ריקם וחלול לגמרי ודי בהכי לפסול, אע"כ דלא מעכב.