י. רבינוביץ כתב:1. ברכה על בשמים מותרת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 בשנה.
חכם באשי כתב:י. רבינוביץ כתב:1. ברכה על בשמים מותרת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 בשנה.
[לא בדיוק, בתשעה באב אסור לברך על הבשמים]
חכם באשי כתב:רבינוביץ האשכנזי נמשך אחרי הרב אבא שאול הספרדי? מה אין לך משנה ברורה?!... שם הוא כותב, לזכרוני, שאין לברך על הבשמים בתשעה באב ואפילו כשחל במוצ"ש.
חכם באשי כתב:רבינוביץ האשכנזי נמשך אחרי הרב אבא שאול הספרדי? מה אין לך משנה ברורה?!... שם הוא כותב, לזכרוני, שאין לברך על הבשמים בתשעה באב ואפילו כשחל במוצ"ש.
סופר כתב:רבינוביץ,
מי התיר להפסיק בברכת הבדלה ולסדר את ברכת הבשמים על הכוס?
איש_ספר כתב:חוץ מראב"ן לא מצאתי בשום מקום, ראשונים גם אחרונים. והוא פלא!
כותב כתב:גם הראב"ן כותב שלא יברך על בשמים מבעוד יום, ראה כאן אות קעא.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?150796&&page=26
ואולי כוונת איש-ספר לשאול אם יש עוד מי שכתב להדיא כדבריו.
(ומה שציין המהדיר לדברי הטור, המעיין יראה שאינו מדבר רק לענין נר ולא לענין בשמים).
חוקר כתב:ובשו"ע הרב סי' רצט סעיף י' ג"כ פסק שלא לברך על הבשמים.
סופר כתב:רבינוביץ,
מי התיר להפסיק בברכת הבדלה ולסדר את ברכת הבשמים על הכוס?
איש_ספר כתב:רבינוביץ אולי קצת מחשבה לפני שכותבים?
סופר שאל אותך, אם אין חיוב לבשמים בהבדלה מבעוד יום, מי התיר להפסיק בברכת הבשמים בין הגפן להמבדיל. (והרי זה כפולמוס הפוסקים גבי ברכת בשמים בברית מילה כידוע)
ולכן כל דבריך אינם במקום.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 474 אורחים