הודעהעל ידי לענין » ו' יוני 28, 2019 11:42 am
הרי זה כשהחיינו דפרי חדש דליל שני של ראש השנה, שגם להסוברים שאי"צ אז שהחיינו, ביאר המנחת שלמה דאין זה הפסק כיון שהוא סבור שזה לצורך, וייסד שם (בסי' י"ח) דאין הפסק כל שהוא סבור שהוא מענין הברה והאכילה, וה"נ הכהן סבור שזה חלק ממעשה הפדיון רק שנתחלף לו הסדר.
ואגב, עד שאתה תמה על זה, קודם תבאר מפני מה אין ברכת ההדס הפסק בין ברכת הגפן לשתיית היין. אני מניח שהתירוץ יהיה קרוב לפשוט גם את ספיקך.