סוף דבר ההוראה המקובלת מפי רבותנו אשר מפיהם אנו חיים כמו מרן הב"י ומ"א והמ"ב ושלא נמצא מי שאמר שאין לחוש לדעת ר"ת היא הוראה מקוימת כמו מפי סנהדרין בלשכת הגזית, ואין שום צד קולא בזה
שמעתי בענין זה כמה שמועות, וברצוני לבררם [האם עוד שמעו / השמיעו כך] או להכחישם / לסותרם.
א. קיבלנו הוראות המשנה ברורה, רק בפסקיו הנוגעים לאו"ח, אך בפסקים הנוגעים לג' חלקי השו"ע האחרונים, לא קיבלנו את פסקיו.
ב. קיבלנו רק את הוראות המשנה ברורה בספרו זה, אך לא בשאר ספריו.
האם ידוע לחכמים כאן דברים אודות נושאים אלו ??