עקבי אבירים!משוש דורים כתב:מי שישים לב לשמות הספרים הרוז'ינאים, 'עירין קדישין' 'אביר יעקב' 'פחד יצחק', וכו'. שמות המביעים את היחס של נותני השמות למחברים.
עקבי אבירים!משוש דורים כתב:מי שישים לב לשמות הספרים הרוז'ינאים, 'עירין קדישין' 'אביר יעקב' 'פחד יצחק', וכו'. שמות המביעים את היחס של נותני השמות למחברים.
משוש דורים כתב:מי שישים לב לשמות הספרים הרוז'ינאים, 'עירין קדישין' 'אביר יעקב' 'פחד יצחק', וכו'. שמות המביעים את היחס של נותני השמות למחברים.
איש_ספר כתב:
א) אבל אתה, וזאת למדתי שוב ושוב, באת פה בתודעת שליחות (כפי שכתב מי שכתב) "לאזן כאן את המקום", כפועל מזה, בכל מקום שאפשר ושאי אפשר, אתה דוחק דברים שיש בהם פוטנציאל של הרס וחורבן.
ב) מצאת הודעה אחת ובה מתחתי ביקורת על יתד נאמן שאפשר מודעה הכוללת
שבחים חולניים לרב שניאור. הלא תבוש?! חבל שמחקתי את תגובתך הבזויה שם.
ג) האם אסור לשבח את רש"ד בלי שתבקש מיד לדבר בגנותו?
ד) האם לא ניתן לדון על שום דבר בלי שתגרור אותו באובססיה חולנית למחלוקת?
ובכן מי שאזכור של עיתון הפלס או רש"ד או רש"א היא בעיניו גירא בעינא, ולאידך מי שרואה את המקום כבמה להפצת והנחלת הלכות ציבור השנויות במחלוקת...
ה) ומה חטא אדם אציל כאדמו"ר האביר יעקב שבחצרו יוטל רפש כזה...?
מתפעל כתב:באמת מעניין שזה סתם כינוי ולא על שם ספר.
יש תקדים לזה?
שיבר כתב:בסרטון שבלינק המצורף, מעיד הגר"א וייסבלום שליט"א, על טיש בליל יום העצמאות שערך הרה"ק האביר יעקב מסדיגורא זי"ע (האדמו"ר מסדיגורא מרח' נחמני, שהיה חבר במועצגה"ת של אגו"י)
https://drive.google.com/file/d/0BzOIbw ... sp=sharing
אלטנוישול כתב:יש הרבה שמועות על הנהגות מפליגות של קדושה ברוז'ין. זה היה 'עיקר' גדול שם.
לעומקו של דבר כתב:אלטנוישול כתב:יש הרבה שמועות על הנהגות מפליגות של קדושה ברוז'ין. זה היה 'עיקר' גדול שם.
גם אצל החסידים?
מתפעל כתב:גוטליב, אתה חושב שכבודו של האביר יעקב תלויה בזה אם רק שתה לחיים ולא הוא ארגן את זה, ולא חלילה שערך טיש לכבוד היום?
ואם כן שמח וראה בזה נס גדול שצריך לשמוח וערך טיש אז מה?
ידוע שבשנה הראשונה הרבה מאד יהודים חשובים ראו בזה נס ורק לאחר מכן עם השנים כשראו מגמת המפא"י לנתק את המדינה מהתורה והמצוות,
ירדה רמת השמחה עוד ועוד לדאבונינו.
היכן שהוא קראתי שכל ישיבת חברון בראשות הגאון ר' חצקל סרנא זצ"ל, ירדו לרחוב ורקדו ביום העצמאות הראשון בתש"ט.
אמנם האביר יעקב לא היה מזרחי רשמי כמו האהלי יעקב והיה מראשי האגודה, אבל בהחלט היה מהמתונים ביותר עם יחס חיובי מאד להקמת המדינה,
וכפי שמובא באביר יעקב שיצא לאור בתשכ"ד שראה בקום המדינה התחלה של הגאולה.
והתמונה שהובאה כאן תוכיח זאת.
לא ידען כתב:האמת אבל חשובה מאוד. והמעיד, שבשמו משתמשים אנשי המזרחי ובעדותו שנים רבות, בוחר לתקן את עדותו ולחדדה, ולכן חשוב לשמוע מה הוא מספר.
פרנקל תאומים כתב:מדובר לכאו' על האדמו"ר רבי ישראל זצ"ל ולא על חתנו ה'אהלי יעקב' הלא כן?
אגב, גם הגרא"י קוק זצ"ל העיד על עצמו במכתבו לרידב"ז שאיננו ציוני ואיננו מזרחי.
איש_ספר כתב:למשל: צדיק אחד וחתנו, יצאו לקדש הלבנה, והיא מכוסה בעבים, זקף החתן עיניו למרום ואמר בתקיפות רוז'יניאית מעודנת: לבנה! דרץ ארץ פארן שווער! ומיד נתגלתה הלבנה.
פרנקל תאומים כתב:הרב חלמישצור,
לגבי הרב קוק זצ"ל אתה כמובן צודק, הדברים הנ"ל לא נכתבו ע"י הרב קוק עצמו, ואכן התייחסותו לעניין הציונות שלו במכתבו לרידב"ז שהיתה מונחת בתודעתי היא שבלבלתני.
מי שאכן כתב זאת היה ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל, במכתבו המפורסם מהאונייה (בתרפ"א) בו הוא מעיד: "כי אני שמעתי מהרה"ג ר' אברהם קוק שיחי' כי איננו לא ציוני ולא מזרחי".
שלמה גוטליב כתב:....יוצאים מן הכלל היו האדמורים לבית בוהוש, ובהם הרה"ק ר"י מבוהוש והרה"ק האהלי יעקב מהוסיאטין, וכן הרה"ק ר' שלמה חיים מסא"ג, אשר שמרו על כבוד אביהם וזקנם הרה"ק רבי יצחק מבוהוש זי"ע, שהקים את העיר ראש פינה, תוך שהוא מנסה להקים קרן של צדקה שתתמוך בפעולותיו ואף חילק קופת של צדקה, ומסיבה זו נרדף עד צוואר בידי עסקני אגודת ישראל.
אשר אל כן תמכו צאצאיו במזרחי בגולה, וכשעלו לא"י בבחירות הראשונות תמכו במזרחי ואף הלכו לומר הלל בביה"כ הגדול ביום העצמאות הראשון והשני.
ולאחר מכן, כאשר סרה הנהגת המזרחי מן הדרך עזבוה הם, וחברו דה פקטו לאגודת ישראל החרדית. (הם שלחו לישיבות רגילות, והתנגדו לישיבות הסדר, לגיוס ולשירות לאומי וכן הלאה)....
איש_ספר כתב:לאהלי יעקב היה גם בת שנישאה ליהודי בשם באומינגר. הצאצאים לא לומדים בישיבות מכל סוג שהוא...
לרש"ח פרידמן מסד"ג היה חתן בשם וינשטיין, ספריו מצויים באוצר. בשנים האחרונות שמעתי שמזרעו שבים לדרך התורה.
קרית מלך כתב:איש_ספר כתב:לאהלי יעקב היה גם בת שנישאה ליהודי בשם באומינגר. הצאצאים לא לומדים בישיבות מכל סוג שהוא...
לרש"ח פרידמן מסד"ג היה חתן בשם וינשטיין, ספריו מצויים באוצר. בשנים האחרונות שמעתי שמזרעו שבים לדרך התורה.
הוא היה ת"ח מופלג, כמדומני שראיתי היתר הוראה שקיבל מהגר"ח מבריסק זצללה"ה.
גם בת"א שימש בתפקידים תורניים.
לדאבון לב ונפש כמעט ולא נשארו צאצאים ר"ל, מדובר על נכד יחיד ובת יחידה ותו לא.
איש_ספר כתב:קרית מלך כתב:איש_ספר כתב:לאהלי יעקב היה גם בת שנישאה ליהודי בשם באומינגר. הצאצאים לא לומדים בישיבות מכל סוג שהוא...
לרש"ח פרידמן מסד"ג היה חתן בשם וינשטיין, ספריו מצויים באוצר. בשנים האחרונות שמעתי שמזרעו שבים לדרך התורה.
הוא היה ת"ח מופלג, כמדומני שראיתי היתר הוראה שקיבל מהגר"ח מבריסק זצללה"ה.
גם בת"א שימש בתפקידים תורניים.
לדאבון לב ונפש כמעט ולא נשארו צאצאים ר"ל, מדובר על נכד יחיד ובת יחידה ותו לא.
שמו היה ר' יעקב יהושע והנה תעודת הגרח"ס
ביום ששי שעבר חגג בירושלים הרב י. י. בוימינגר, - בנוכחותם של חותנו הרב יעקב פרידמאן והאדמו"ר מהוסיאטין, ר' ישראל פרידמן שליט"א, חג ה"בר-מצווה" של בנו, מרדכי בוימינגר, תלמיד בית ספר ביל"ו, תל אביב. בחגיגה השתתף קהל רב מיקירי ירושלים ותל אביב: בניו של הרבי מראחמיסטריבקה, הרב יעקב-משה חרל"פ, הרב מ"א עמיאל, הרב מאיר ברלין, הרב א. מאן, הרב ש"י זווין, הרב א"י שפירא, ד"ר ב. מ. לווין, הרב ש. אסף, ר' בנימין, ד"ר פלדמאן, ש"י עגנון, ד. צ. פנקס, א. מ. גנחובסקי, הרב א. נייפלד, א. ב. גינסברגר, הרב וובר, ד"ר קארליבאך, הרב בלומנפלד והרב ראבינר מתל אביב, ועוד כמה רבנים, אישים חשובים, קהל חסידים - מירושלים ותל אביב (הצופה, י"ט סיון ת"ש, עמ' 4)
פרנקל תאומים כתב:שלמה גוטליב כתב:....יוצאים מן הכלל היו האדמורים לבית בוהוש, ובהם הרה"ק ר"י מבוהוש והרה"ק האהלי יעקב מהוסיאטין, וכן הרה"ק ר' שלמה חיים מסא"ג, אשר שמרו על כבוד אביהם וזקנם הרה"ק רבי יצחק מבוהוש זי"ע, שהקים את העיר ראש פינה, תוך שהוא מנסה להקים קרן של צדקה שתתמוך בפעולותיו ואף חילק קופת של צדקה, ומסיבה זו נרדף עד צוואר בידי עסקני אגודת ישראל.
אשר אל כן תמכו צאצאיו במזרחי בגולה, וכשעלו לא"י בבחירות הראשונות תמכו במזרחי ואף הלכו לומר הלל בביה"כ הגדול ביום העצמאות הראשון והשני.
ולאחר מכן, כאשר סרה הנהגת המזרחי מן הדרך עזבוה הם, וחברו דה פקטו לאגודת ישראל החרדית. (הם שלחו לישיבות רגילות, והתנגדו לישיבות הסדר, לגיוס ולשירות לאומי וכן הלאה)....
למה כוונתך?
ישיבות הסדר לא היו בחיי חיותו של האהלי יעקב, כ''א בשנותיו האחרונות של רש''ח מסדיגורא (האמנם ידועה התנגדות שלו אליהן?), לגיוס בנות ושירות לאומי התנגדה גם הרבנות הראשית.
ואת מי הם שלחו לישיבות רגילות? הלא לרש''ח מסדיגורא לא היו בנים (מי הם חתניו?), היש ממנו נכדים דרך בנותיו שלמדו בישיבות חרדיות? להאהלי יעקב מהוסיאטין היה בן אחד ר' יצחק שלא נישא מעולם (והוא כמובן גדל עוד בחו''ל).
לר''י מבוהוש היתה בת אחת שהיא אמו של האדמו''ר מבוהוש פאשקאן שליט''א שאכן למד בישיבות רוז'ין.
שלמה גוטליב כתב:פרנקל תאומים כתב:שלמה גוטליב כתב:....יוצאים מן הכלל היו האדמורים לבית בוהוש, ובהם הרה"ק ר"י מבוהוש והרה"ק האהלי יעקב מהוסיאטין, וכן הרה"ק ר' שלמה חיים מסא"ג, אשר שמרו על כבוד אביהם וזקנם הרה"ק רבי יצחק מבוהוש זי"ע, שהקים את העיר ראש פינה, תוך שהוא מנסה להקים קרן של צדקה שתתמוך בפעולותיו ואף חילק קופת של צדקה, ומסיבה זו נרדף עד צוואר בידי עסקני אגודת ישראל.
אשר אל כן תמכו צאצאיו במזרחי בגולה, וכשעלו לא"י בבחירות הראשונות תמכו במזרחי ואף הלכו לומר הלל בביה"כ הגדול ביום העצמאות הראשון והשני.
ולאחר מכן, כאשר סרה הנהגת המזרחי מן הדרך עזבוה הם, וחברו דה פקטו לאגודת ישראל החרדית. (הם שלחו לישיבות רגילות, והתנגדו לישיבות הסדר, לגיוס ולשירות לאומי וכן הלאה)....
למה כוונתך?
ישיבות הסדר לא היו בחיי חיותו של האהלי יעקב, כ''א בשנותיו האחרונות של רש''ח מסדיגורא (האמנם ידועה התנגדות שלו אליהן?), לגיוס בנות ושירות לאומי התנגדה גם הרבנות הראשית.
ואת מי הם שלחו לישיבות רגילות? הלא לרש''ח מסדיגורא לא היו בנים (מי הם חתניו?), היש ממנו נכדים דרך בנותיו שלמדו בישיבות חרדיות? להאהלי יעקב מהוסיאטין היה בן אחד ר' יצחק שלא נישא מעולם (והוא כמובן גדל עוד בחו''ל).
לר''י מבוהוש היתה בת אחת שהיא אמו של האדמו''ר מבוהוש פאשקאן שליט''א שאכן למד בישיבות רוז'ין.
אפרש לך כוונתי היטב.
לא התכוונתי לצאצאי הרה"ק הנ"ל, שלדאבון לב קרה מה שקרה, בעקבות השבר הגדול שפקד את עמינו, ולאבותיהם הגדולים לא הייתה שליטה על כך.
אני מתכוון לשומעי לקחם חסידי בית רוז'ין בארץ הקודש, הן הירושלמים והן התל אביבים - שרובם ככולם היגרו לבני ברק.
אני מכירם ואין צורך לנקוב בשמותיהם.
נכון שהיו לו חסידים גם מהעבר השני, אך אם היו שואלים אותו היכן להתגורר אם בריכוזי החרדים או בקיבוציהם, והיכן לשלוח את הילדים למוסדות חרדים או שמאץץ- לא היו שאלות בכלל...
שלמה גוטליב כתב:כן הרבי מבואין והרבי מקאפטשניץ מסרו נפשם למען החזקת החינוך העצמאי, הרבה בעזרת האהלי יעקב ושאר אדמור"י בית רוז'ין.
מעניין לעניין, דיברתי לא מזמן עם נאד נפוח ממשרדי החינוך העצמאי שהתבטא בחוסר הערכה כלפי פעליו הרבי מקאפיטשניץ זי"ע בעבור החינוך העצמאי ומפעלות ה'אגודה'.
וחרה לי היטב.
חבל שעסקני החינוך העצמאי היום לא יודעים ולא מחנכים מי היה הרבי מקאפטשניץ ומי היה הרבי מבואין, ועד כמה רב חלקם בהצלת החינוך החרדי בארץ,
ובמקום זאת הם עסוקים בהאדרת הגדולים 'שלהם'. חבל.
איש_ספר כתב:לאהלי יעקב היה גם בת שנישאה ליהודי בשם באומינגר. הצאצאים לא לומדים בישיבות מכל סוג שהוא...
לרש"ח פרידמן מסד"ג היה חתן בשם וינשטיין, ספריו מצויים באוצר. בשנים האחרונות שמעתי שמזרעו שבים לדרך התורה.
חלמישצור כתב:ביחס לנכד היחיד של האהלי יעקב, ר' מרדכי שרגא
1. על הבר מצווה שלו: א. מתנת הסבא האדמו"ר רבי יעקב לנכדו - חמישה חומשי תורה מקראות גדולות בכרך אחד, הוצאת שוקן ברלין תרצ"ז - "לפני דף השער, הקדשה מחורזת בכתב-ידו של האדמו"ר" (באתר קדם). ב. דיווח על חגיגת בר המצווה שלו:ביום ששי שעבר חגג בירושלים הרב י. י. בוימינגר, - בנוכחותם של חותנו הרב יעקב פרידמאן והאדמו"ר מהוסיאטין, ר' ישראל פרידמן שליט"א, חג ה"בר-מצווה" של בנו, מרדכי בוימינגר, תלמיד בית ספר ביל"ו, תל אביב. בחגיגה השתתף קהל רב מיקירי ירושלים ותל אביב: בניו של הרבי מראחמיסטריבקה, הרב יעקב-משה חרל"פ, הרב מ"א עמיאל, הרב מאיר ברלין, הרב א. מאן, הרב ש"י זווין, הרב א"י שפירא, ד"ר ב. מ. לווין, הרב ש. אסף, ר' בנימין, ד"ר פלדמאן, ש"י עגנון, ד. צ. פנקס, א. מ. גנחובסקי, הרב א. נייפלד, א. ב. גינסברגר, הרב וובר, ד"ר קארליבאך, הרב בלומנפלד והרב ראבינר מתל אביב, ועוד כמה רבנים, אישים חשובים, קהל חסידים - מירושלים ותל אביב (הצופה, י"ט סיון ת"ש, עמ' 4)
2. דיווח על הגעתו מלונדון לפקוד את קבר אביו בטבריה עם סבו האדמו"ר (כאן). לפי האמור בעמודי החתימה של אהלי יעקב א מהד' תשס"ו, הוא נישא לרעיה (נפ' תשס"ב) בת ר' שלום יוסף השל ב"ר יצחק מאיר מקופטשניץ, ונפ' בקיצו"ש ביום י"א אלול תשמ"ג. בספר כחותם על לבי, עמ' קעג, מסופר שלאחר פטירתו נאלצו קרוביו למכור את ספרייתו, "הספריה כולה היתה ספרייתו של הסבא רבה, רבי ישראל, שלאחר פטירת האדמו"ר האחרון מהוסיאטין רבי יצחק זי"ע, הועברה לביתו... מוחתמים בחותמת מזהה... בסופו של דבר נמכר חלק קטן מן הספרים ולא כולם... הש"ס הגדול של בעל "אהלי יעקב"... ספרים אחדים... הכילו הערות רבות של רבינו בעל "אהלי יעקב", שנהג לרשום אותן קצרות על הגליון".
3. יש ממנו כמה מאמרים: 'אגרת של האדמו"ר רבי משה יהודה ליב מסאסוב זצ"ל וכתב יד של האדמו"ר רבי יוסף משה מ"מ דזבארוב וזאלאזיץ זצ"ל', הדרום מד, עמ' 222-228; 'תעודות ומכתבים מאת גאוני ישראל' (מספר מכתבים, הראשון הביא הרב אי"ס לעיל), שם מה, עמ' 86-96; 'לאגרת הבעש"ט', סיני סח, עמ' קצח-ר; 'אגרות רבנו ישראל בעש"ט זלה"ה וחתנו רבי יחיאל מיכל זלה"ה לרבי אברהם גרשון זלה"ה מקיטוב', שם עא, עמ' רמח-רסט; ועוד שם עב, עמ' רע-רפב (עיי"ש).
4. תיק בקשת ההתאזרחות שלו בארכיון המדינה, ממנו גם תמונתו בהיותו כבן 18. תמונה נוספת ממנו בספר ראיתי צדיק, עמ' 307.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים