הודעהעל ידי מתעמק » ג' אוקטובר 04, 2011 1:29 pm
מקור ברור אין בידי (רק כל מיני השערות על מקור טעות שכזה, וירח את ריח בגדיו שבברכת יצחק ליעקב, ולהוסיף דברי חז"ל ריח בגדיו-בוגדיו והרי גם יעקב הבחין לפני ברכת מנשה ואפרים בבוגדים העתידים לצאת מיוסף - ירבעם אחאב ויהוא, וכו').
אך אתה מסתפק כבר במשהו, אעיר בהמובא במדרש לקח טוב (שאם זכור לך, עיוני בספר זה נזקף לזכותך), שמהנאמר ולאחיו שלח כזאת עשרה חמורים וגו', מוכח שלכל אחד מהשבטים נתן משא חמור אחד, ולאביו שלח כמספר כולם (עיי"ש שלבנימין לא נתן, כי נשאר עמו במצרים).
ועל פי זה לכאורה הוא הדין בנוגע לחליפות שמלות שנתן להאחים, ששלח גם ליעקב עשרה חליפות שמלות. (אין מכאן הוכחה ששלח מבגדי עצמוו, וכש"כ שלא נזכר מענין ריח, אבל משהו מיהא הוי.