עזריאל ברגר כתב:בקשר לנוסח - כל אחד ומה שמטריד אותו...
תחת חופתי בירך דוד-אבי את ברכת שמח תשמח, והפריע לי שאמר בצירה כמנהג רוב העולם ולא בפתח כמנהגנו...
עזריאל ברגר כתב:מפרט ע"פ סדר החופה את התפקידים הקיימים (לא כולם הם ממש כבוד...):
וגו'
קמצן_קדוש כתב:עזריאל ברגר כתב:מפרט ע"פ סדר החופה את התפקידים הקיימים (לא כולם הם ממש כבוד...):
וגו'
יישר כח רב! עזרת לי מאוד!
איז הבדלים בנוסח יכולים להיות? (מדובר בחתן אשכנזי יוצא ישיבות ליטאיו"ת).
כדכד כתב:אם רוצים להרבות בכיבודים כמדומני שלחלק מהמנהגים נתן לחלק בין עדי ההינומא עדי הקידושין ועדי הכתובה (כך שהם ששה במקום שנים).אך אזהרת הרב עזריאל על בירור כשרותם בעינה עומדת.
אם רוצים למעט בכיבודים - אפשר לא לפצל את שבע הברכות אלא את כולם יברך אותו אדם ויש שנוהגים כך לכתחילה. באופן כזה אפשר לחסוך שאלות של למה הוא ולא אני עם כי אין זה מוכרח
חד ברנש כתב:עזריאל,
שכחת כיבוד מרכזי:
בודק המיקרופון.
אותו אחד שמכחכח בגרונו ליד המיקרופון, ולוחש-אומר-מנגן: אחד, אחד. חד-חד. אחד-שתיים..
עזריאל ברגר כתב: . . בתוך האשכנזים - ההבדל שזכור לי הוא ניקוד המילה "שמח" שאנחנו אומרים בשני פתחים, ורוב האשכנזים אומרים במם צרויה (והיפוכו ב"ושמח נפשנו בישועתך" ואינני יודע מה הטעם) . .
יביי כתב:מותר לחלק את ברכת הגפן מהברכה הבאה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים