הצעיר באלפי כתב:איסור שכר שבת הוא משום גזירה משום מקח וממכר, ולכאורה צ"ע הא מקח וממכר גופא, אסור משום גזירה שמא יכתוב, וא"כ הו"ל גזירה לגזירה וצ"ע.
דורש טוב לעמו כתב:עיין רש"י (ביצה לז. ד"ה משום) שכתב שאין להקשות דהוי גזירה לגזירה, שכולה חדא גזירה היא.
ביליצר כתב:דורש טוב לעמו כתב:עיין רש"י (ביצה לז. ד"ה משום) שכתב שאין להקשות דהוי גזירה לגזירה, שכולה חדא גזירה היא.
רשי מדבר בהקדש דדמי למקח וממכר ולא בשכר שבת ,
יש רש"י בכתובות ועל זה מדבר הבית יוסף
דורש טוב לעמו כתב:ביליצר כתב:דורש טוב לעמו כתב:עיין רש"י (ביצה לז. ד"ה משום) שכתב שאין להקשות דהוי גזירה לגזירה, שכולה חדא גזירה היא.
רשי מדבר בהקדש דדמי למקח וממכר ולא בשכר שבת ,
יש רש"י בכתובות ועל זה מדבר הבית יוסף
לכאורה אין נפק"מ, גזרו על הקדש משום מקח וממכר, וא"כ כל דבר שגזרו משום מקח וממכר אפשר לומר את דברי רש"י.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 308 אורחים