כרם כתב:איני יודע אם לשעבר בחו"ל נהגו להקפיד על תכריכי פשתן.
שבטיישראל כתב:ובכן אספר לך סוד מחדר המתים :
ברוב מקומות בעולם לא קוברים בקיטל כי אם בתכריכין ...
נטורי קרתא כתב:במשנ"ב סי' תרי ס"ק יח נאמר שהקיטל מיוחד לתפילה ומשו"ה אין ליכנס בו לבית הכסא. ואם נתייחד לתכריכים מדוע אסור ליכנס בו לביה"כ?
לוח ההלכות והמנהגים כתב:איך נצרף לכם את לוח וילנא
נטורי קרתא כתב:במשנ"ב סי' תרי ס"ק יח נאמר שהקיטל מיוחד לתפילה ומשו"ה אין ליכנס בו לבית הכסא. ואם נתייחד לתכריכים מדוע אסור ליכנס בו לביה"כ?
לוח ההלכות והמנהגים כתב:איך נצרף לכם את לוח וילנא
איש_ספר כתב:באשכנז כן היה המנהג, (וכך כותב גם הרבש"ה בתיאור מנהג אשכנז בקבורה).
וגם בשאר מדינות. כרו"פ כדמשמע בתשו' הצ"פ שמצאתי באוצר
אולי המציאות השתנתה, המבחן הוא הכתוב בספרי מנהגי הח"ק שיש לא מעט כאלו.
וכל הויכוח למותר.
לוח ההלכות והמנהגים כתב:"רסיסים" מתוך ההקדמה
• חידוש מענין נתחדש לנו בשנה זו ע"י הרה"ג ר' יעקב וינגולד שליט"א ששמע משר התורה הגאון האדיר רבי אברהם יעקב זלזניק זצ"ל ראש ישיבת 'עץ חיים', שלוח לא"י מבוסס על לוח ווילנא שיצא לאור בווילנא בשנים קדמוניות, אשר קיבל מחברו מהגאון האדר"ת כשעלה ארצה וביקש שיוציאו לאור לוח כעי"ז לא"י. וכן שמע הנ"ל מהגאון הגדול רבי אפרים בורדיאנסקי זצ"ל ש'לוח' ווילנא זה נתחבר ע"י רבינו שלמה הכהן זצ"ל בעל ה'חשק שלמה' דמו"ץ דווילנא. ומצאנו בס"ד לוח זה ונתארו בקיצור; הלוח הוא לוח קיר עם דינים ומנהגים לביהכנ"ס ונדפס ע"י האלמנה והאחים ראם בווילנא, וע"י המדפיסה פ. מ"ץ בווילנא, [כן הוציאו הנ"ל לוח כיס בעברי טייטש עם קיצור מהדינים והמנהגים הנ"ל]. לכן בלוח שלפנינו צויינו על מנהגים רבים שהובאו בלוח לא"י, את מקורם הקדום מלוח זה כאשר תחזינה עיני המעיין מישרים במקומו.
שבטיישראל כתב:לוח ההלכות והמנהגים כתב:"רסיסים" מתוך ההקדמה
• חידוש מענין נתחדש לנו בשנה זו ע"י הרה"ג ר' יעקב וינגולד שליט"א ששמע משר התורה הגאון האדיר רבי אברהם יעקב זלזניק זצ"ל ראש ישיבת 'עץ חיים', שלוח לא"י מבוסס על לוח ווילנא שיצא לאור בווילנא בשנים קדמוניות, אשר קיבל מחברו מהגאון האדר"ת כשעלה ארצה וביקש שיוציאו לאור לוח כעי"ז לא"י. וכן שמע הנ"ל מהגאון הגדול רבי אפרים בורדיאנסקי זצ"ל ש'לוח' ווילנא זה נתחבר ע"י רבינו שלמה הכהן זצ"ל בעל ה'חשק שלמה' דמו"ץ דווילנא. ומצאנו בס"ד לוח זה ונתארו בקיצור; הלוח הוא לוח קיר עם דינים ומנהגים לביהכנ"ס ונדפס ע"י האלמנה והאחים ראם בווילנא, וע"י המדפיסה פ. מ"ץ בווילנא, [כן הוציאו הנ"ל לוח כיס בעברי טייטש עם קיצור מהדינים והמנהגים הנ"ל]. לכן בלוח שלפנינו צויינו על מנהגים רבים שהובאו בלוח לא"י, את מקורם הקדום מלוח זה כאשר תחזינה עיני המעיין מישרים במקומו.
מעניין, האם גם ההערות בלוח בענין חליצת המנעלים שבשטיבלך מא"ש נהוג למוחקם בדיו שחור מיד עם הופעת הלוח על קיר "ר' אברהם'ס שטיבל" מקורן ב"לוח ווילנא" ....
:)
מיוחס כתב:אבל לעצם הנידון ובלי מסטיקה פסק זה טעות הוא בידו ואף בימיו לא חיבבו פסק זה והוא עצמו בשו"ת שלו בא לישבו והנראה שלוח לא"י לא כתב זאת בדיוק כמו שרצה הרב קוק זצ"ל עיי"ש בשו"ת שלו
לייבל כתב:מיוחס כתב:אבל לעצם הנידון ובלי מסטיקה פסק זה טעות הוא בידו ואף בימיו לא חיבבו פסק זה והוא עצמו בשו"ת שלו בא לישבו והנראה שלוח לא"י לא כתב זאת בדיוק כמו שרצה הרב קוק זצ"ל עיי"ש בשו"ת שלו
דוקא הגרשז"א חיבב מאד הערה זו, עי' הליכות שלמה מועדים ח"א פ"ה הע' 71 (אמנם למעשה לא הסכים עמו). וע"ע בס' הנ"ל על תפילה פ"ב סכ"א.
מיוחס כתב:לייבל כתב:מיוחס כתב:אבל לעצם הנידון ובלי מסטיקה פסק זה טעות הוא בידו ואף בימיו לא חיבבו פסק זה והוא עצמו בשו"ת שלו בא לישבו והנראה שלוח לא"י לא כתב זאת בדיוק כמו שרצה הרב קוק זצ"ל עיי"ש בשו"ת שלו
דוקא הגרשז"א חיבב מאד הערה זו, עי' הליכות שלמה מועדים ח"א פ"ה הע' 71 (אמנם למעשה לא הסכים עמו). וע"ע בס' הנ"ל על תפילה פ"ב סכ"א.
תדייק שם שחיבובו לא היה ע"ז
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 345 אורחים