כרמי שלי כתב:בס' שעורי קצות החושן (ד"ח) ישנו מקף מיותר בין תיבות הכותר.
גימפעל כתב:יש ספר ישועת ברוך על מעילה וכתוב ישועות ברוך.
בן_אליעזר כתב:סדרת ספרים שמופיע באוצר בשם 'חסידות מבוארת - במדבר - מכון יסוד החסידות', אך צ"ל בשמו הנכון: 'חסידות מפורשת' וכפי שמופיע בדף השער. וכן הדבר ב'חסידות מבוארת - בראשית' ו'חסידות מובארת - דברים'.
בנוסף - הגיוני הדבר שכולם יופיעו באותה הסדרה שנפתח לגלות עוד ספרים (ולא כפי שהוא עתה, שבמדבר הוא שם לווי לכותרת, ואילו אצל השאר - הספרים 'בראשית' ו'דברים' הם כתת-כותר). בעצם, יוצא ג' תיקונים ("שתיים שהם שלש") שצ"ל.
[הדבר גם מביך - שכן ישנו סדרה בשם "חסידות מבוארת" מתורת בעל התניא לחוד, ויקשה על המחפשים ספר מסויים]. תודה.
לבי במערב כתב:חלק מסדרת 'פלפול התלמידים בנגלה ובחסידות (סיאטעל)' - נרשמו כ'פלפול התלמידים (וושינגטון)' [קבצים ב, ה, י]; ולשון ראשון עיקר.
כמו"כ, התיבות "בנגלה ובחסידות" מיותרות לכאורה, וכמו"ש ברוב החוברות בשם זה.
[אגב: קבצים ו-ח, יא-יד חסרים; ובכלל, בחסרון כרכים לקוּ חוברות 'פלפול התלמידים' (לכל סוגיהם ועריהם) כפל כפליים].
קובץ 'פלפול התלמידים' סתם (בלא ציון שם מקום) - א, ב, ג - צ"ל שמו 'פלפול התלמידים (אהלי תורה)'.
קובץ 'פלפול התלמידים בנגלה ובחסידות - יו"ד שבט תשע"ח', נכפלה טעותו: אין בשמו התיבות 'בנגלה ובחסידות'; ואף בשם המחבר נכפלה בטעות האות תי"ו ('מתתיבתא מנחם').
וצ"ל 'פלפול התלמידים (מתיבתא מנחם)', כרוב חבריו [בלא התיבות 'יו"ד שבט תשע"ח', שלא מן השם הן].
אודות קובץ 'פלפול התלמידים - ב', נכתב בשם המחבר: "קובץ (כזבלנכה)" - בעוד שאינו מקובל, כמדומה, לכתוב כך את שם העיר; ואם נרצה להצמד ללשון המו"ל, הרי הם כתבו 'קסבלנקה'.
ולכאו' צ"ל שמו 'פלפול התלמידים (קסבלנקה) - ב', כחבריו.
משום מה, אחרי הקובץ 'פלפול התלמידים - (ירושלים) א' - מזדנבים להם 20(!) קבצים שאין להם כל קשר אליו (מלבד היות כולם מישיבות חב"ד). ואף בשמו-שלו יש לתקן ולקוראו: 'פלפול התלמידים (תורת אמת) - א'.
לבי במערב כתב:בשם ס' יקאטרינוסלאב-דנפרופטרובבסק, יש להשמיט הב' הנוספה.
באר בשדה כתב:יגדיל תורה <חב"ד> - שנה ח (נט-סא), צ"ל נו.
א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
שבענו מטובך כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
כיוצא בזה טרחתי עד שמצאתי את חידושי הרז"ה, ושמו אינו אלא חדושי הרז"ה, חסר יוד.
כפה"נ, מדובר בדיסק הקשיח, בו ענין זה לא תוקן ע"ע (וכן מוכח מהצילום דלעיל).צוות האוצר כתב:אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני? מצאתי בשניה וחצי... נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
צוות האוצר כתב:אני טרחתי ולא מצאתי כלל 'חדושי הרז"ה' ללא י'....
יש חידושי ויש רז"ה בלבד, מעבר לזה - אין בנמצא כותר ללא י'
צוות האוצר כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
לא הבנתי, אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני?
מצאתי בשניה וחצי...
נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
אשמח להבהרה.
א. חיים כתב:צוות האוצר כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
לא הבנתי, אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני?
מצאתי בשניה וחצי...
נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
אשמח להבהרה.
אני מקוה שהובהר לכם כבר על ידי התגובות דלעיל. אנו כולנו שילמנו במיטב כספינו על הדיסק הקשיח, איתו אנו מתמודדים ולפיו אנו כותבים את הערותינו.
א. חיים כתב:צוות האוצר כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
לא הבנתי, אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני?
מצאתי בשניה וחצי...
נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
אשמח להבהרה.
אני מקוה שהובהר לכם כבר על ידי התגובות דלעיל. אנו כולנו שילמנו במיטב כספינו על הדיסק הקשיח, איתו אנו מתמודדים ולפיו אנו כותבים את הערותינו.
א. חיים כתב:צוות האוצר כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
לא הבנתי, אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני?
מצאתי בשניה וחצי...
נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
אשמח להבהרה.
אני מקוה שהובהר לכם כבר על ידי התגובות דלעיל. אנו כולנו שילמנו במיטב כספינו על הדיסק הקשיח, איתו אנו מתמודדים ולפיו אנו כותבים את הערותינו.
א. חיים כתב:צוות האוצר כתב:א. חיים כתב:יש להשמיט את היו"ד הראשונה. בפרט שהמחפש לפי השם האמיתי לא יקבל ספרים אלו, והרבה טרחתי עד שמצאתים.
לא הבנתי, אתה רוצה לומר שכתבת כמוני ולא קיבלת כמוני?
מצאתי בשניה וחצי...
נושא זה של כתיב חסר/מלא - מזמן טופל וסודר.
אשמח להבהרה.
אני מקוה שהובהר לכם כבר על ידי התגובות דלעיל. אנו כולנו שילמנו במיטב כספינו על הדיסק הקשיח, איתו אנו מתמודדים ולפיו אנו כותבים את הערותינו.
שבענו מטובך כתב:צוות האוצר כתב:אני טרחתי ולא מצאתי כלל 'חדושי הרז"ה' ללא י'....
יש חידושי ויש רז"ה בלבד, מעבר לזה - אין בנמצא כותר ללא י'
אז אסביר את עצמי:
יש ספר שנדפס בשנת תרמ"ה, ששמו הוא "חדושי הרז"ה". כשאני מכניס באוצה"ח שעל הדיסק הקשיח את המלים "חדושי הרז"ה" אני לא מקבל תוצאה כלשהי.
אני צריך להכניס "חידושי הרז"ה" כדי לקבל את התוצאה, למרות שבשער הספר (ובכל דפי הספר) נדפס "חדושי" חסר יוד.
צוות האוצר כתב:שבענו מטובך כתב:צוות האוצר כתב:אני טרחתי ולא מצאתי כלל 'חדושי הרז"ה' ללא י'....
יש חידושי ויש רז"ה בלבד, מעבר לזה - אין בנמצא כותר ללא י'
אז אסביר את עצמי:
יש ספר שנדפס בשנת תרמ"ה, ששמו הוא "חדושי הרז"ה". כשאני מכניס באוצה"ח שעל הדיסק הקשיח את המלים "חדושי הרז"ה" אני לא מקבל תוצאה כלשהי.
אני צריך להכניס "חידושי הרז"ה" כדי לקבל את התוצאה, למרות שבשער הספר (ובכל דפי הספר) נדפס "חדושי" חסר יוד.
כך אתה כותב ולא מקבל? [זה אותו הדיסק של התמונות דלעיל...]
א. חיים כתב:חלילה לי לומר, ואף לחשוב, שאתם מספקים שירות למקוון ולא לקשיח. אולי לא התבטאתי נכון אבל מצידכם - באמת שאין להם צורך להצטדק.
אתה כתבת לקוטים/ ספר לקוטים - והספר המדובר עלה למסך. נכון. אבל המחפש עלול יותר לכתוב עם ה"א הידיעה, כשמו של הספר.
ברשותי קשיח: 17.0.0.27
ואלו התוצאות:
א. חיים כתב:אתה יודע, כמו שאומרים, 'כדי שלא להוציא הגליון חלק'. אז צירפתי תמונה נוספת...
א. חיים כתב:כעת ניסיתי ללא ה"א הידיעה, והרי התוצאות:
שים לב לתמונה התחתונה: 23 שורות בלבד (אצלך 193 שורות!), ובכן מה חסר אצלי? ניחשת יפה...
מה שנכון נכון כתב:'יקאטרינוסלאב דנפרופטרובבסק'. צ"ל דנפרופטרובסק.
חזור אל “אוצר החכמה - תיקונים והערות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים