כדכד כתב:בספר משנה הלכות יש תשובה לשואל שציין שראה תשובה של הרב משה שטרן בעל באר משה לברך על קורנפלקס בפה"א ואם אוכלם עם חלב לברך שהכל. השואל שם תמה מה הסברה לחלק כך והמשנה הלכות מסכים לתמיהה ומנסה ליישבה מדיני עיקר וטפל אך נראה לו שתמיד החלב טפל.
אני חשבתי שאולי סברת הבאר משה היא שהחלב מדביק את החתיכות ועי"כ מוציא אותם מצורת תירס ויוצר צורה חדשה ואשר על כן יש לברך שהכל אך כשאוכל עם חלב קורנפלקס מתירס ולא מקמח תירס עדיין יש להם צורת תירס.
מרדכי ש. כתב:זכורני שקורנפלקס תלמה וכד' מיוצר מתירס טחון ולכן ברכתו שהכל, משא"כ קורנפלקס קלוגס וכד' מיוצר מפתיתי תירס ולכן ברכתו האדמה.
וכמדומני שיש מי שחילק כך גם בין פירה תפו"א מאבקה, לבין פירה מתפו"א מבושלים.
מלבב כתב:כנראה שרבנים לא הבינו הרבה באכילה.
לבנון כתב:מלבב כתב:כנראה שרבנים לא הבינו הרבה באכילה.
בשביל לפסוק הלכות בעניני ברכות לא צריך להיות שקוע במ"ט שערי תאוות.
ואדרבה רק מי ש'לא מבין באכילה' יכול לפסוק הלכה בלי להיות נגוע ע"י תאוותיו.
ועכ"פ בדבריך אלו יש זלזול מופלג בכל הרבנים מורי ההוראה בישראל, מקדמת דנא ועד ימינו. כי הרב ה'בלתי מבין באכילה', אמור גם להשגיח במגבלותיו (לשיטתך), ולכלול אותם בין חשבונותיו כשהוא פוסק את ההלכה. ואם הוא פוסק בדבר שאינו מבין בו, הינו חסר אחריות.
אנא חזור בך מדברי הבל אלו
מרדכי ש. כתב:זכורני שקורנפלקס תלמה וכד' מיוצר מתירס טחון ולכן ברכתו שהכל, משא"כ קורנפלקס קלוגס וכד' מיוצר מפתיתי תירס ולכן ברכתו האדמה.
וכמדומני שיש מי שחילק כך גם בין פירה תפו"א מאבקה, לבין פירה מתפו"א מבושלים.
מרדכי ש. כתב:זכורני שקורנפלקס תלמה וכד' מיוצר מתירס טחון ולכן ברכתו שהכל, משא"כ קורנפלקס קלוגס וכד' מיוצר מפתיתי תירס ולכן ברכתו האדמה.
וכמדומני שיש מי שחילק כך גם בין פירה תפו"א מאבקה, לבין פירה מתפו"א מבושלים.
מלבב כתב:לבנון כתב:מלבב כתב:כנראה שרבנים לא הבינו הרבה באכילה.
בשביל לפסוק הלכות בעניני ברכות לא צריך להיות שקוע במ"ט שערי תאוות.
ואדרבה רק מי ש'לא מבין באכילה' יכול לפסוק הלכה בלי להיות נגוע ע"י תאוותיו.
ועכ"פ בדבריך אלו יש זלזול מופלג בכל הרבנים מורי ההוראה בישראל, מקדמת דנא ועד ימינו. כי הרב ה'בלתי מבין באכילה', אמור גם להשגיח במגבלותיו (לשיטתך), ולכלול אותם בין חשבונותיו כשהוא פוסק את ההלכה. ואם הוא פוסק בדבר שאינו מבין בו, הינו חסר אחריות.
אנא חזור בך מדברי הבל אלו
לא אמרתי שגדולי ישראל לא יכולים לפסוק בענייני אכילה, רק על הטעות הספציפי הזה כתבתי שזה קרא בגלל אי הבנה במידי דאכילה, וכי גדולי ישראל לא יכולים לטעות?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים