הודעהעל ידי לעמל יולד » ב' ספטמבר 02, 2019 1:28 am
אף לאלו שלא יאמרו בכגון דא מצוה הבאה בעבירה , יאמרו שחומר ותוקף איסורו ישלול חלות כל דין על חפצא זו ע"י זה שהתורה מנע הנאה ממנו, וכל דיני תורה ודיני ממונות לא יחולו בה, ולא תוכל לקיים בה כל עניין הלכתית כלל.
ויל"ע לפי הר"ן בגיטין פ"ב שמחלק בין איסורי הנאה שאינם בביעור לאיסורים שישנם בביעור וכדר"ש כל העומד וכו', ומה שאמר שם בכתותי מכתת שיעורא לדעת רבנן, ובשו"ע אבהע"ז סי קכד, ברמ"א ובנו"כ שם.