חד ברנש כתב:אויש, גם אתה, 'תוכן'.
מדוע אתה מבלבל את המוח?
הרי אתה וותיק בפורום.
אם אינך מבין את הטענות. גש לקרוא שניים-שלושה אשכולות תורניים ישנים, מלפני חמש שנים, ותענה לעצמך מתי לאחרונה היו בפורום אשכולות כאלו.
חד ברנש כתב: אם אינך מבין את הטענות. גש לקרוא שניים-שלושה אשכולות תורניים ישנים, מלפני חמש שנים, ותענה לעצמך מתי לאחרונה היו בפורום אשכולות כאלו.
בברכה המשולשת כתב:חד ברנש כתב: אם אינך מבין את הטענות. גש לקרוא שניים-שלושה אשכולות תורניים ישנים, מלפני חמש שנים, ותענה לעצמך מתי לאחרונה היו בפורום אשכולות כאלו.
viewtopic.php?f=17&t=46934#p567067
viewtopic.php?f=17&t=46932#p567050
viewtopic.php?f=17&t=46974#p567548
viewtopic.php?f=7&t=46873#p566191
viewtopic.php?f=7&t=46627#p561650
(וכמובן מאליו, לא ציינתי לאשכולות שכתבתי בהם)
עובדיה חן כתב:יש כותרת לכל נושא, כך שאם אדם מתרחק מענייני דעות וכו יכול להיכנס למקום נקי לגמרי.
ביליצר כתב:פעם ,לא לפני הרבה זמן פורום אוצר החכמה היה פורום תורני לכל דבר !
היום ! יש כאן חלקים נרחבים אשר נותנים את האפשרות לכנותו פורום "בילוי ופנאי" ,השמצות ,רכילויות ולא מעט נושאים אשר ביכולתם לקרר קדרות ! לא ,אינני מתכוין לסגירה הרמטית של חופש המחשבה והדיבור ,אבל מכאן ועד..........
חלק גדול מבין אלפי הנכנסים והיוצאים דכאן ,פורום זה הוא בעצם אחד מההצדקות המצפוניות שלהם להחזקת אינטרנט בכלל גם לאחר הסינון ואני הקטן הייתי יכול להיות בתוכם!
בכניסתו לכאן הוא מעט בורח מדברי החולין אשר באתרים לאתרא קדישא הדין ובכך לתת לעצמו הרגשה שהוא במקום שמור כמו בכל בית מדרש עם הרבה תלמידי חכמים מלומדים ויראי שמים בו בזמן שבעצם הפורום שינה פנים !
עכשיו ,אם מדובר על עת לעשות לה הפרו תורתיך ועל הרע במיעוטו הנידון,קטונתי!
אבל אם היתר הרצועה של המנהלים כאן נובעת מאי הידיעה הברורה היכן להשים את הגבולות אז בהחלט הגיע הזמן שיעשו חשבון נפש!
את הנראה לענ"ד כתבתי!ואם דברי יוכחו כטעות ביסודם הנני למפרע מבקש מחילה ואשתדל יותר לכוין באתה חונן ............
חד ברנש כתב:אויש, גם אתה, 'תוכן'.
מדוע אתה מבלבל את המוח?
הרי אתה וותיק בפורום.
אם אינך מבין את הטענות. גש לקרוא שניים-שלושה אשכולות תורניים ישנים, מלפני חמש שנים, ותענה לעצמך מתי לאחרונה היו בפורום אשכולות כאלו.
פרנקל תאומים כתב:חד ברנש כתב:אויש, גם אתה, 'תוכן'.
מדוע אתה מבלבל את המוח?
הרי אתה וותיק בפורום.
אם אינך מבין את הטענות. גש לקרוא שניים-שלושה אשכולות תורניים ישנים, מלפני חמש שנים, ותענה לעצמך מתי לאחרונה היו בפורום אשכולות כאלו.
למשל, מתי לאחרונה התכתשו כאן עד זוב דם על פני דפים רבים בעניין הקריטי של האם בכור אזולאי היה אכן צאצא של החיד''א או שמא לא. וכן על זה הדרך..
אש משמים כתב:א. הכותרת לא משקפת את תוכן האשכול והטענה העיקרית כי הפורום שינה את פניו.
ב. הנושא שהעלה 'תוכן' הוא נושא חינוכי כואב וחשוב שאמור לעניין את כל מי שיש לו ילדים בישיבות ובפרט מי שעיסוקו בקרב בחורי הישיבות הק'.
ג. אני לא מוותיקי הפורום. גם אם השתנה במעט התוכן בבית זה, היכולת ביד כל מי שהדבר כואב לליבו לשנות את המצב ולהעלות נושאים תורניים רבים או להשתתף באשכולות הקיימים ביתר עוז.
נוטר הכרמים כתב:מן הנסיון כאן נמצאתי למד, שיש כאן תקופות טובות יותר ופחות, גיאות ושפל, כמו בכל גוף מן הסוג הזה.
אין להפריז בתמורות שחלו על המקום, לטב ולמוטב.
אף שיש להצר על ריבוי ה'אקטואליה' באופן יחסי.
לטעמי האישי, סף הקיום של הפורום הוא היותו ער למה שמתרחש בשדה הספר התורני מעת לעת,
ומביא את הקולות ואת הרחשים, את הקבצים ואת 'תוכן הענינים' של היצירות המשמעותיות התקופתיות.
שלא לדבר על הניחוח הטוב של הפרשיות והמועדים שעולה כאן בנדיבות.
ועם זאת, לא מתעלם מהמאורעות שפוקדות את עולם התורה כאבידות של גדולי התורה, תוך ציון תולדות ועובדות. ושוב ברמה שאינה נופלת מבמות שונות ומשפיעות.
במדד זה הוא עובר את המבחן בהצלחה יתירה, כמדומני, יותר מכל מקום אחר.
כל שמעבר לזה, אם נתייחס למחצית השנה האחרונה: כמו דיונים תורניים שונים שהתפתחו וצמחו להפליא; כמו רשמיו המרתקים של הרה"ג השוחט; כמו התיאורים המשובבים על ר' לייב מינצברג ועוד, הוא 'בונוס' לא רע בכלל.
ולכן יש לקחת את כל התלונות ברוח טובה ובמדה המתאימה.
נוטר הכרמים כתב:מן הנסיון כאן נמצאתי למד, שיש כאן תקופות טובות יותר ופחות, גיאות ושפל, כמו בכל גוף מן הסוג הזה.
אין להפריז בתמורות שחלו על המקום, לטב ולמוטב.
אף שיש להצר על ריבוי ה'אקטואליה' באופן יחסי.
לטעמי האישי, סף הקיום של הפורום הוא היותו ער למה שמתרחש בשדה הספר התורני מעת לעת,
ומביא את הקולות ואת הרחשים, את הקבצים ואת 'תוכן הענינים' של היצירות המשמעותיות התקופתיות.
שלא לדבר על הניחוח הטוב של הפרשיות והמועדים שעולה כאן בנדיבות.
ועם זאת, לא מתעלם מהמאורעות שפוקדות את עולם התורה כאבידות של גדולי התורה, תוך ציון תולדות ועובדות. ושוב ברמה שאינה נופלת מבמות שונות ומשפיעות.
במדד זה הוא עובר את המבחן בהצלחה יתירה, כמדומני, יותר מכל מקום אחר.
כל שמעבר לזה, אם נתייחס למחצית השנה האחרונה: כמו דיונים תורניים שונים שהתפתחו וצמחו להפליא; כמו רשמיו המרתקים של הרה"ג השוחט; כמו התיאורים המשובבים על ר' לייב מינצברג ועוד, הוא 'בונוס' לא רע בכלל.
ולכן יש לקחת את כל התלונות ברוח טובה ובמדה המתאימה.
ישא ברכה כתב:המסקנה שלי שעיקר הביקורת איננה על עיסוק בתחומים פרו תורניים אלא על סגנון אשכולות שעוסק באישים מסוימים או מוסדות מסוימים גם אם הם נעשים ללא הזכרת שם מפורש (כמו הרשימה שמנה פותח האשכול לעיל). אשכולות מהזן הזה מועדים לרכילות, ללשון הרע, ולקטנות המוחין. והביקורת בהחלט במקומה.
זאב ערבות כתב:ישא ברכה כתב:המסקנה שלי שעיקר הביקורת איננה על עיסוק בתחומים פרו תורניים אלא על סגנון אשכולות שעוסק באישים מסוימים או מוסדות מסוימים גם אם הם נעשים ללא הזכרת שם מפורש (כמו הרשימה שמנה פותח האשכול לעיל). אשכולות מהזן הזה מועדים לרכילות, ללשון הרע, ולקטנות המוחין. והביקורת בהחלט במקומה.
הלא דברים אלו אסורים מתקנות הפורום! אולי צריך לרענן מה הן התקנות וכללי הכתיבה
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=49&t=29720
עזריאל ברגר כתב:זאב ערבות כתב:ישא ברכה כתב:המסקנה שלי שעיקר הביקורת איננה על עיסוק בתחומים פרו תורניים אלא על סגנון אשכולות שעוסק באישים מסוימים או מוסדות מסוימים גם אם הם נעשים ללא הזכרת שם מפורש (כמו הרשימה שמנה פותח האשכול לעיל). אשכולות מהזן הזה מועדים לרכילות, ללשון הרע, ולקטנות המוחין. והביקורת בהחלט במקומה.
הלא דברים אלו אסורים מתקנות הפורום! אולי צריך לרענן מה הן התקנות וכללי הכתיבה
viewtopic.php?f=49&t=29720
אמת.
ואשתף אתכם באירוע שהתנהל לאחרונה, ורוב הדברים היו גלויים לכולם, ומילתא דמתאמרא באפי תלתא לית בה משום לישנא בישא (בכוונה אינני נותן לינק לאשכול המדובר, כי אין בזה צורך, והיודעים יודעים, ואפשר לדון עמי באופן פרטי למי שיש לו צורך):
לפני כמה ימים נפתח אשכול הדן בכתיבת ספריו של א' הרבנים שליט"א, כשמהכותרת השתמע שבאים לדון על הרב עצמו, ובתחילה דנתי ביני לבין עצמי אם למחקו כליל, מפני התקנה שאין דנים על רבנים חיים.
אח"כ החלטתי להשאיר את האשכול, אך ערכתי את הכותרת, שיהיה ברור שהולכים לדבר רק על הספרים, והוספתי אזהרה להיזהר בהלכות שמירת הלשון וכבוד ת"ח.
כשראיתי שהאשכול מתחיל להתפתח לביזוי רבנן ותלמידיהון (וכפי שהדגשתי שם, היינו גם הכותבים כאן בפורום שרובם ככולם תלמידי חכמים) - נעלתיו לבל יעסקו בשנאת ישראל בימי ההכנה לתשעה באב.
קיבלתי אז כמה תגובות וכו' כפי שרמזתי באשכול ההוא, ואחרי ת"ב פתחתי.
ואז המשיכו לעסוק שם בדברים טובים ובדברים לא טובים, עד שלא היה מנוס ממחיקת כמה הודעות ומנעילת האשכול כולו.
אילו היו ממשיכים לדון שם בכבוד הדדי - ייתכן שהיה עולה משם כבוד לתורה (אם למחבר עצמו או למתנגדיו), אך מכיוון שהתעקשו להשמיץ - נאלצתי להפעיל את סמכותי כמנהל, וחבל.
נ.ב. אינני מתלמידי הרב נשוא האשכול, ואדרבה.
נ.ב.ב. במענה לשאלה שנשאלתי שם בפרטי - אף אחד לא איים עלי ולא הפחיד אותי בקשר לאשכול ההוא, מלבד בורא העולם שציוונו בתורתו להיזהר בכבוד לומדי ומלמדי התורה, ואת האלוקים אני ירא, לרבות תלמידי חכמים (כולל ת"ח שאני מתנגד לדרכם והם מתנגדים לדרכי).
תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:.
אתה מנהל?
דרומי כתב:אז אנא! אל תחשוב פעמיים ותנעל אשכולות שמועדים לפורענות כבר מתחילתן.
עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:.
אתה מנהל?
אכן. החל מלפני כשלשה שבועות.
תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:תוכן כתב:עזריאל ברגר כתב:.
אתה מנהל?
אכן. החל מלפני כשלשה שבועות.
אז אין לך עוונות... הלוואי עלי...
עזריאל ברגר כתב:מדין העולה לגדולה?
אבוי לכזאת "גדולה"...
דרומי כתב:כתוב הרבה דברים בספרים. כתוב גם "הבא .. השכם ל..".
ובכל מקרה אין חכם כבעל הנסיון. והנסיון הוכיח שכל ההיסוסים והרחמנות וכו' וכו' בענין הפורום הביאו לתוצאות לא מובחרות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 42 אורחים