זאב ערבות כתב:זכור לי שראיתי בפורום או באיזה מקום אחר שהסטייפלר היה לומד בספר התניא ואיני זוכר היכן. כעת ראיתי בספר גן נעול על הלכות קדושה בהקדמה מר' יעקב לוי ששאל את הגרח"ק על כך וענה לו שקר וכזב.
שברי לוחות כתב:זאב ערבות כתב:זכור לי שראיתי בפורום או באיזה מקום אחר שהסטייפלר היה לומד בספר התניא ואיני זוכר היכן. כעת ראיתי בספר גן נעול על הלכות קדושה בהקדמה מר' יעקב לוי ששאל את הגרח"ק על כך וענה לו שקר וכזב.
לפי הזכור לי ממקום אחר, לא מדובר בספר התניא, כ"א בליקוטי מהר"ן
זאב ערבות כתב:קונטרס ויכוח רבינו יחיאל מפאריז מהדורת רב ראובן מרגליות. מענין שלא מופיע באוצר החכמה.
כרמי שלי כתב:זאב ערבות כתב:קונטרס ויכוח רבינו יחיאל מפאריז מהדורת רב ראובן מרגליות. מענין שלא מופיע באוצר החכמה.
נמצא בה"ב, בב' עותקים (א, ב).
[להעיר כי במהדורא הקיימת באוצר נרשם מקום ושנת הדפוס - לבוב תרפ"ח (כהוצאת הר"ר מרגליות), אך המופיע בדף השער המלא (בעותק שבה"ב) הוא טהארן תרל"ג].
לענין כתב:מחילה, ממש לא מתאים!
זאב ערבות כתב:לענין כתב:מחילה, ממש לא מתאים!
מחילה, מדוע ממש לא מתאים? האם יש בו משהו פסול מצד עצמו או רק בעיה השקפתית שלא לטעמך?
נוטר הכרמים כתב:זאב ערבות כתב:לענין כתב:מחילה, ממש לא מתאים!
מחילה, מדוע ממש לא מתאים? האם יש בו משהו פסול מצד עצמו או רק בעיה השקפתית שלא לטעמך?
זה אכן לא קשור ולא מתאים לאשכול זה שמטרתו להחכים ולהעשיר בתורה ובדעת,
ואילו קובץ זה הינו חומר תעמולתי שיווקי למטרה מורכבת מאוד.
[יש משהו מוזר בצביעה הזרחנית לכל ה'מאושרים',
ומאידך, כשאתה מתרכז בנתונים שמוכנים לגלות לך,
יש הרבה פרטים שמחביאים, ולא בכדי.
אתה מגלה שבעצם המהפכה הגדולה, ב"ה, עדיין לא קרתה,
הלואי שגם לא תקרה, אכי"ר,
ומאידך, שהבעיות והמצוקות תיפתרנה בדרכים יותר משמחות וכשרות].
זאב ערבות כתב:אשכול זה נועד להעלאת חומר מענין מכל הבא ליד
נוטר הכרמים כתב:אוי וי. ר' זאב, אם אתה רוצה לממש את הדופק של עולם האברכים כאן,
עם כל הכבוד, לא נראה לי כי פורומים שונים ברשת הם הכתובת המדויקת,
בודאי לא בתי ועד ל'חכמים'.
אין ספק שהציבור החרדי משווק את ההצלחות ולא את הכשלונות ואת המצוקות,
אבל כאן מגיע ה'אבל' הגדול,
זה שלא הכל זרוע שושנים, ושלא כל אדם זוכה לתורה וגדולה,
ושיש כל מיני תופעות לא רצויות, ואילוצים שונים,
זה כבר מזמן לא סוד,
אבל הדרך היא סלולה ע"י גדולי הדור האחרון מאז השואה,
לפחות בציבור הישיבתי הליטאי,
ואילו כל המתחכמים הללו שמציעים את מרכולתם,
באים לשנות ולהוציא מן המוחזקות,
ומנסים להציג כאילו העושר מחכה מעבר לפינה,
רק צריך לפרוץ את הגדר... (תרתי משמע),
וכאן צריך להתעמק באותיות הקטנות,
ולגלות מיד את ההונאה והרמיה הגדולה.
הוסף לכך את העובדה הפשוטה,
שכל המשווקים והמגייסים למיניהם משתכרים באלפים על כל ראש
ועל כל גויה שנופלת ברשת...
וחסל סדר אמינות.
לענין כתב:מחילה, ממש לא מתאים!
לענין כתב:געוואלדיג, פלאי פלאות!
זאב ערבות כתב:הרי לפניכם ספר לא ישן במיוחד אך לפי מיטב ידיעתי נדיר ביותר. הלא הוא חלק י"ב של הספר על כללי הש"ס בית אהרן מאת רב אהרן מגיד.
בכדי להפוך אותו לקובץ היה צריך להדפיס ולבדוק כל דף כיוון שלפעמים האותיות האחרונות בשורה נמחקו מהצילום. הדבר לקח זמן רב ולצערי בטעות סרקתי את הדפים הפוך.
נהר שלום כתב:לענין כתב:זאב ערבות כתב:הספר שו"ת אור יצחק מר' יצחק עבאדי ב חלקים (וחלק נוסף על הלכות נדה, שלשתם באוצר) עורר מספר פולמוסים. ר' יואל קטן מסר לי (וברשותו אני מעלה כאן) קונטרס הערות על הספר, תשובות של רב אחד על הערותיו ותשובותיו של רי"ק לרב הנ"ל.
זה מכבר שהשו"ת הנ"ל מריח לי מאד זר ומוזר.
אך בעצם לא צריך הרבה, קביעתו הנחרצת 'בבית הכסא כשאינו נפנה מותר לדבר', בעצם כבר אומרת הכל.
למה הספרים האלה נמצאים בכלל באוצר?
שמעתי שגם התיר רכיבה על אופניים בשבת
בקרו טלה כתב:זאב ערבות כתב:הרי לפניכם ספר לא ישן במיוחד אך לפי מיטב ידיעתי נדיר ביותר. הלא הוא חלק י"ב של הספר על כללי הש"ס בית אהרן מאת רב אהרן מגיד.
בכדי להפוך אותו לקובץ היה צריך להדפיס ולבדוק כל דף כיוון שלפעמים האותיות האחרונות בשורה נמחקו מהצילום. הדבר לקח זמן רב ולצערי בטעות סרקתי את הדפים הפוך.
ייש"כ גדול
הפוך בה
.השוחט כתב:מניגוני מוצאי יוכ"פ
זאב ערבות כתב:אגרת בין בני ישיבות
זאב ערבות כתב:קונטרס ידידות - רחבה מצוותך מאוד
מבט חיובי על השינויים בין קהילות ישראל
אם הקובץ כבר נמצא - נא להודיע לי ואמחק
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 474 אורחים