חלופי מכתבים חריפים מידי שבוע בעלון הלכה ומעשה
כן אמר רבי אליהו לופיאן זצוק"ל או לא אמר
ואם לא אמר האם מי שעושה זאת מזלזל זמנהגי ישראל או לא
זהו תוכן הויכוח מעל גבי העלון
הם אי מי מן החכמים יוכל להביא מידיעותיו בענין
פילווישוק כתב:בעניין סגולות שהורה לעשות מרן הגה"צ ר' אלי'ה זצוק"ל:
לאחרונה סופר לי על יהודי שמפני סיבות אחדות חשש לעיה"ר בעת נישואי בנו. פנה לרבו - גאון וצדיק מנכדי ר' אלי'ה לופיאן, ושאלו עצה. הורה לו [או לבנו החתן, או גם להורים, איני זוכר] ללבוש חוט אדום על ידו בחתונה, ואמר לו שסגולה זו בידו מסבו זיע"א. לא האמנתי לדברים, ופניתי לכמה מצאצאי ר' אליה, ואלה אישרו לי את הדבר, כמה נכדים אף סיפרו שהם עצמם ענדו עליהם בחתונתם חוט אדום, אם בהוראת הסבא, או לאחר פטירתו מפני השמועה בשם הסבא.
מנהג נוסף שנהוג במשפחה ע"פ שמועה בשם ר' אליה [שלא אימתתי את מקורה] - לאחר ליל הסדר לשים את הזרוע מן הקערה בתוך כיסו!! [עוטפים בניילון] של מי שצריך שידוך מבלי להודיע לו. אשמח לשמוע על סגולות נוספות מאותו צדיק וקדוש, אשר קיומם לצד מוצאו ודרכו בעבודת ה' מפתיע במידה מסויימת. כן שמעתי מבני המשפחה סיפורי "מופתים" ושידוד מערכות הטבע בדרכים מופלאות ["חסידישע מעיישות"], שאין צאצאיו רוצים בפרסומם כדי שלא יווצר עיוות בדמותו של ר' אליה, שדרכי חינוכו ועבודתו היו מושרשות היטב בעבודת המידות והמוסר, וסיפורים מעין אלה לא תפסו מקום.
פילווישוק כתב:בעניין סגולות שהורה לעשות מרן הגה"צ ר' אלי'ה זצוק"ל:
לאחרונה סופר לי על יהודי שמפני סיבות אחדות חשש לעיה"ר בעת נישואי בנו. פנה לרבו - גאון וצדיק מנכדי ר' אלי'ה לופיאן, ושאלו עצה. הורה לו [או לבנו החתן, או גם להורים, איני זוכר] ללבוש חוט אדום על ידו בחתונה, ואמר לו שסגולה זו בידו מסבו זיע"א. לא האמנתי לדברים, ופניתי לכמה מצאצאי ר' אליה, ואלה אישרו לי את הדבר, כמה נכדים אף סיפרו שהם עצמם ענדו עליהם בחתונתם חוט אדום, אם בהוראת הסבא, או לאחר פטירתו מפני השמועה בשם הסבא.
מנהג נוסף שנהוג במשפחה ע"פ שמועה בשם ר' אליה [שלא אימתתי את מקורה] - לאחר ליל הסדר לשים את הזרוע מן הקערה בתוך כיסו!! [עוטפים בניילון] של מי שצריך שידוך מבלי להודיע לו. אשמח לשמוע על סגולות נוספות מאותו צדיק וקדוש, אשר קיומם לצד מוצאו ודרכו בעבודת ה' מפתיע במידה מסויימת. כן שמעתי מבני המשפחה סיפורי "מופתים" ושידוד מערכות הטבע בדרכים מופלאות ["חסידישע מעיישות"], שאין צאצאיו רוצים בפרסומם כדי שלא יווצר עיוות בדמותו של ר' אליה, שדרכי חינוכו ועבודתו היו מושרשות היטב בעבודת המידות והמוסר, וסיפורים מעין אלה לא תפסו מקום.
חצקל כתב:פעם שמעתי שזה כתוב להדיא בזוהר. מי שיש באפשרותו לחפש את זה - אשמח.
אמר לי איזה סלונימער שכתוב גם להסתכל בשעת הברכה ב"למנצח" בצורת המנורה.
כל הדברים האלה יתכן ונכונים ומקורם קדוש, אבל יהיה עצוב לשמוע שהמקור היחיד הוא "נטעי גבריאל" בשם אחד מאדמור"י ספינקא, או אז יתברר הכל כעורבא פרח
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 150 אורחים