שרוליק כתב:לא הבנתי, אם העולם עגול אזי מאי נ"מ לאיזה כיוון מתפלל, לאיזה כיוון שיתפלל שיקיף את העיגול ויגיע לירושלים?
תוכן כתב:שרוליק כתב:לא הבנתי, אם העולם עגול אזי מאי נ"מ לאיזה כיוון מתפלל, לאיזה כיוון שיתפלל שיקיף את העיגול ויגיע לירושלים?
נניח שאני בקוטב הצפוני ואני מתפלל לכיוון לונדון, אחרי שאני מקיף את כל כדור הארץ אני מגיע חזרה לקוטב הצפוני וחוזר חלילה. אז הנה לך כיוון שלא יגיע לירושלים לא משנה כמה פעמים אתה מקיף את כדור הארץ.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי מה אתה רוצה, מי אמר שכיוון התפילות מסתובב סביב העגול של העולם אולי הוא הולך בקו ישר ומגיע לירח.
ברור שהכוונה היא כמו שנראה לבני אדם ולכן בארצות הקרובות לא"י העניין ברור. במקומות שבצד השני של הכדור באמת אין העניין פשוט כ"כ.
???שרוליק כתב:תלוי באיזה כיוון אתה עושה את הסיבוב.תוכן כתב:שרוליק כתב:
לא הבנתי, אם העולם עגול אזי מאי נ"מ לאיזה כיוון מתפלל, לאיזה כיוון שיתפלל שיקיף את העיגול ויגיע לירושלים?
נניח שאני בקוטב הצפוני ואני מתפלל לכיוון לונדון, אחרי שאני מקיף את כל כדור הארץ אני מגיע חזרה לקוטב הצפוני וחוזר חלילה. אז הנה לך כיוון שלא יגיע לירושלים לא משנה כמה פעמים אתה מקיף את כדור הארץ.
סמבטיון כתב:שרוליק כתב:???תלוי באיזה כיוון אתה עושה את הסיבוב.
עושה חדשות כתב:מענין לענין.
לפני בנין ביהמ"ק, האם התפללו לכיוון ירושלים וכו', או לכיוון משכן שילה, (נוב וגבעון), או שלא היה בזה ענין.
עושה חדשות כתב:ומענין לענין, לולב במקדש כל שבעה זה גם בשילה-נוב-גבעון?
ארץ כתב:אכן ראיתי פעם מאמר שבצפון ארה"ב צריכים להתפלל בנטיה צפונה, ולא לדרום. אחפשנו ובל"נ אביאנו כאן.
בקוצר אמרים, עיגול אמצע מזרח - מערב נפגש בנקודת הראש ונקודת הרגל ונקודת זריחת החמה ובנקודת שקיעת החמה בימי ניסן ותשרי.
דוק ותמצא שירושלים צפונה לעיגול זה, ולא דרומה.
עושה חדשות כתב:בתהילים פרק ג דוד אומר בברחו מפני אבשלום, "קולי אל ה' אקרא ויענני מהר קדשו סלה", עי"ש חז"ל ומפרשים, ומשמע לכאו' שהתפילות עוברות ומתקבלות דרך ירושלים גם כשהמשכן נמצא במקום אחר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 256 אורחים