דרומי כתב:שאלה כזו יכולה להיות גם לפני עידן הניידים, כאשר רוצה לבדוק משהו ספציפי בתוך הספר בלי לקנותו.
ועדיין מסתבר שבכהאי גוונא שעושה מעשה באמצעות כלי ממש גרע טפי, ולכאורה פשוט שצריך לבקש רשות.
דרומי כתב:אם כבר שילם - למה לא לקח הספר עמו?...
דרומי כתב:אם כבר שילם - למה לא לקח הספר עמו?...
עזריאל ברגר כתב:בעיני קרוב לודאי שמותר מדינא, אבל טוב ויפה לבקש את רשות הבעלים, אם אפשר בקלות.
והדברים תלויים בסברות, ואין לי ראיה ברורה לכאן או לכאן.
עקובלמישור כתב:לא יבוזו לגנב כי יגנוב למלא נפשו כי ירעב זה הגונב דברי תורה ומעתיקן.
(ובענין זה רמ"א ש"ך וסמ"ע רצב סעיף כ)
דרך ישרה כתב:שמעתי מהגר"מ שפרן לפני הרבה שנים שאדם שמוציא ספר צריך להיות טיפש כדי לא לרצות שאנשים יצלמו דפים מספר, כי כך זה נכנס להם לתודעה ולבסוף אפשר שיקנו את הספר.
עמקן כתב:דרך ישרה כתב:שמעתי מהגר"מ שפרן לפני הרבה שנים שאדם שמוציא ספר צריך להיות טיפש כדי לא לרצות שאנשים יצלמו דפים מספר, כי כך זה נכנס להם לתודעה ולבסוף אפשר שיקנו את הספר.
מלבד מה שיש הרבה טיפשים בעולם, זה לא שייך לחנות ספרים. ע"י מה שנכנס לתעודה אולי יגרמו שאנשים יקנו הספר. אבל אין הכרח שיקנו אותו מחנות הזו. למה שבעל החנות יסכים להפסיד כדי שמחבר הספר ירוויח במקום אחר?
אראל כתב:יש סברא שגם בעל החנות מסכים, כדי למשוך לקוחות לחנות
סוכ"ס טבעו של אוהב ספר לא ישבע ספר, וכל עוד שמאריך לשהות בחנות, יותר יוגדל ה'תאוה' לקנות ספר, וכח המעצור נחלש והקמצנות מתרכך.., ועכ"פ לא יצא בידים ריקניות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 293 אורחים