יג.
ולד המעושרת לא ינוק מן המעושרת ואחרים מתנדבים כן, כך לשון המשנה.
ופירש"י -
כלומר בסתם ודאי אסור לינק מן המעושרת אבל אחרים מתנדבים כן שמתנין קודם לכן על מנת כן אני מכניס נקבה זו לדיר להתעשר שאם תקדש יהא חלבה חולין שתהא מניקה ולדה בהיתר ושמעתי דלהכי מהני להו תנאה הואיל ויכולין לעכב שלא תכנס נקבה זו לדיר עד לאחר זמן הלכך מהני תנאה והוי כנדבה ולהכי קרי להו אחרים שאינן מחמירין עליהן כראוי וכן נמי בולד מוקדשין לא היו מקדישין חלב האם.
מה פשר הדבר דשייך להתנות על זה, (ובודאי זה שייך לענין שכ' הרא"ש דהוי דבר הנדור, והמנ"ח לגבי שאלת חכם), אבל עצם הדין ודאי צ"ב. מה ביארו בזה האחרונים.