כדכד כתב:גם אני הסתפקתי בזה
נראה לי שיש לחלק בין אם מרגיש יבש ואז בשתיית המים חולפת הרגשת היבשות אז הוא נהנה ודינו כשותה לצמאו אבל אם הוא שותה כי חם ויבש ואמרו לו שחשוב לשתות אך אינו מרגיש הנאה מהשתיה אז לכאורה א"צ לברך והיה מעשה שסיפר רופאו של הגר"מ אליהו זצ"ל שהורה הרופא לרב בתשעה באב כשהרב היה חולה לשתות והרב שתה מים בלי ברכה והסביר לרופא שזה משום שלא נהנה מהשתיה ושתה רק בגלל הוראת רופא
ברלינר כתב:לגוף השאלה במ"ב דרשו הביאו בשם הגרי"ש שהורה למרצה שצריך ללחלח גרונו שאינו חייב לברךכדכד כתב:גם אני הסתפקתי בזה
נראה לי שיש לחלק בין אם מרגיש יבש ואז בשתיית המים חולפת הרגשת היבשות אז הוא נהנה ודינו כשותה לצמאו אבל אם הוא שותה כי חם ויבש ואמרו לו שחשוב לשתות אך אינו מרגיש הנאה מהשתיה אז לכאורה א"צ לברך והיה מעשה שסיפר רופאו של הגר"מ אליהו זצ"ל שהורה הרופא לרב בתשעה באב כשהרב היה חולה לשתות והרב שתה מים בלי ברכה והסביר לרופא שזה משום שלא נהנה מהשתיה ושתה רק בגלל הוראת רופא
תמוה מאוד דהוא נגד שו"ע מפורש בסימן ר"ד סעיף ט
(ועיין מ"ב ושעה"צ על סעיף ח בהג"ה)
אש משמים כתב:נראה שכל חשקה+צורך למים שבאה מהרגשת הגוף הרי היא צמאון. (להרטיב את הגרון כמרצה וכדו' אינו חשקה וצורך אמיתיים למים שכן אין לו צורך במים אלא שגרונו לא יכאב).
כדכד כתב:אש משמים כתב:נראה שכל חשקה+צורך למים שבאה מהרגשת הגוף הרי היא צמאון. (להרטיב את הגרון כמרצה וכדו' אינו חשקה וצורך אמיתיים למים שכן אין לו צורך במים אלא שגרונו לא יכאב).
חנקתיה אומצא יש לו צורך אמיתי והרגשה בגוף שהוא צריך מים כדי להעביר האומצא ואעפ"כ מפורש בזה לא לברך
כדכד כתב:ברלינר כתב:לגוף השאלה במ"ב דרשו הביאו בשם הגרי"ש שהורה למרצה שצריך ללחלח גרונו שאינו חייב לברךכדכד כתב:גם אני הסתפקתי בזה
נראה לי שיש לחלק בין אם מרגיש יבש ואז בשתיית המים חולפת הרגשת היבשות אז הוא נהנה ודינו כשותה לצמאו אבל אם הוא שותה כי חם ויבש ואמרו לו שחשוב לשתות אך אינו מרגיש הנאה מהשתיה אז לכאורה א"צ לברך והיה מעשה שסיפר רופאו של הגר"מ אליהו זצ"ל שהורה הרופא לרב בתשעה באב כשהרב היה חולה לשתות והרב שתה מים בלי ברכה והסביר לרופא שזה משום שלא נהנה מהשתיה ושתה רק בגלל הוראת רופא
תמוה מאוד דהוא נגד שו"ע מפורש בסימן ר"ד סעיף ט
(ועיין מ"ב ושעה"צ על סעיף ח בהג"ה)
אשמח אם יבאר מר את תמיהתו ומה מהדברים שכתבתי הוא נגד השו"ע?
אש משמים כתב:אולי צ"ל שכוונתו למש"כ לעיל שצריך חשק+צורך בשתיה. דהא מי ששותה מחמת ציווי הרופאים שיודעים שצריך זה לגופו אך אינו חושק בכך כלל וודאי לא יברך, לא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 519 אורחים