יושב ירושלים כתב:לעולם יהיה אדם כתב:יושב ירושלים כתב:ב. 'באבוד רשעים רנה' ואם כך הוא בנפשן של ישראל החביבה עד מאוד עאכ"ו בנפשן של אומות העולם.
אבל הוא לא דיבר על רשעים.
כת"ר כתב 'יש אנשים שחייבים מיתה וחובה על ב"ד להורגם אבל
זה לא משהו שעושים בתופים ובמחולות'.
אנחנו מדברים על אנשים שאינם רשעים. סתם גויים. האם זה לא ברור מאליו?
עלתה כאן טענה (שאינני מסכים לה) שסתם גויים חייבים מיתה (כיון שכנראה גזלו פעם שווה פרוטה) על כך עניתי, שגם אם זה נכון, זה לא אומר שצריך לשמוח בהריגתם.
עכשיו אתה טוען שכל אדם שגזל פעם שווה פרוטה אפשר לומר עליו "באבוד רשעים רינה"?
אז עברנו לחלק המגוחך.
יושב ירושלים כתב:1. חילול שבת אתה מבין וגזל לא?! נראה לי שרוב האנשים מבינים הפוך.
אתה משווה יהודי שגדל על ברכי חינוך לתורה ולקדושה, בזמן הבית, כאשר השכינה שורה בעם ישראל, וכל אדם מרגיש את גילוי כובדו יתברך, ואדם כזה מחלל שבת במזיד, וכשמתרים בו אומר "על דעת כן", את זה אתה משווה לגוי שמעולם לא שמע על הקב"ה וגברה עלו חמדת הממון וגזל?
בברכה המשולשת כתב:אבל בכ"מ זה לא מאוד מצוי, וזה מיעוט קטן. רוב רובם לא שומרים על זמב"ן
שומרים שבע מצוות אין הפירוש שמעולם לא חטאו, והרי אין צדיק אשר יעשה טוב ולא יחטא, אלא שמצוות אלו חשובות בעיניהם, ומשתדלים בקיומם.
רוב גדול מאוד של הגויים עונים על ההגדרה הזו.
בברכה המשולשת כתב:2. חיוב מיתה של ישראל (רח"ל) טעון שני עדים התראה ובי"ד סמוכים. חיוב מיתה של גוי (להבדיל אא"ה) לא טעון אחד מכל אלו, ונכב"ב.
מורידים ולא מעלים זה על יהודים.
אתה טוען שאתה לא שונא גויים, אלא רוצה בהשמדת חוטאים, למה אתה לא משמיד יהודים חוטאים?
בברכה המשולשת כתב:3. גם זה נכב"ב (איזה בורות מצדיקה רצח, גזל וגם ע"ז?)
זה לא בורות אלא העדר חינוך. אי אפשר לדרוש מאדם שלא חונך למצוות שידקדק בשואל שלא מדעת. וגם לא שיבין מה הבעיה בתאולוגיה הנוצרית.
תסלח לי, אינני מכיר אותך, ואינני רוצה ח"ו לפגוע, אבל יש בי זעזוע מדבריך, שעולה מהם תאוות רצח ברמה הגרועה ביותר. וכל זאת בשם תורתינו, שדרכה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.
וכל זאת למען כבוד ה', שאינו חפץ במות המת כי אם בשובו מדרכו.