בברכה המשולשת כתב:עבר עליהם בפועל (מה לי פעם אחת מה לי פעמים הרבה. על כל פעם הוא חייב מיתה)
נכון הוא שעל כל פעם חייב מיתה, אבל אתה מדבר בכל האשכול על הרצון לתקן עולם במלכות ה', אדם שנכשל בעבירה פעם אחת, אבל בדרך כלל משתדל לקיים מצוות, אינו אדם שמורד במלכות ה'.
יש לדון להלכה מה צריך לעשות בדינו, אבל לא על זה אנחנו מדברים, כי בכל מקרה אין יד ישראל תקיפה כעת, אני מדבר על
הרצון והשאיפה להרוג אדם כזה, לא על החיוב שלו.
ולדוגמה, יהודי שחילל שבת בעדים והתראה ואח"כ עשה תשובה שלמה, הלכתית זה כנראה לא יעזור ובי"ד יצטרכו להורגו, אבל זה לא יעשה בשמחה וכדי לתקן את העולם.
בברכה המשולשת כתב:מה זה שוגג בכה"ג?
לא הבנתי.
בברכה המשולשת כתב:מצאנו שהתביעה על זמב"ן חלה על כל גוי שהוא, ולא ראינו שזה תלוי אם הוא מכיר את היהדות (ואגב זה באמת נכב"ב באשכול מיוחד לעניין זה)
מצינו לגבי יהודי שבכהאי גוונא נחשב לאנוס או תינוק שנשבה, ואף שלא מצינו לגבי גוי, אני לא רואה סברא לחלק, כי הטעם אינו בגלל מעלתו של היהודי אלא בגלל שאי אפשר להטיל אשמה על אדם כזה.
וכמו שכבר הובא באשכול זה כמה פעמים, אנחנו מתפללים על הגויים שיכירו במלכות ה' ולא שימותו.