תוך כדי דיבור כתב:והטעם אינו משום שאינה זזה ממיטתה אלא משום שמדממת או שאר היעדר נקיות (עי' בערוה"ש שם סעיף ז').
בחושךאור1 כתב:לענ"ד הייתי אומר בפשיטות שהטעם הוא על פי הגמ' שהרגיל בנר הווין לו בנים ת"ח ולדברי רש"י שם היינו נר שבת כמדומני
ואולי מכאן הגיע נר לכל ילד (אמנם צ"ע לגבי בנות לטעם זה).
חיים כתב:בחושךאור1 כתב:לענ"ד הייתי אומר בפשיטות שהטעם הוא על פי הגמ' שהרגיל בנר הווין לו בנים ת"ח ולדברי רש"י שם היינו נר שבת כמדומני
ואולי מכאן הגיע נר לכל ילד (אמנם צ"ע לגבי בנות לטעם זה).
בדברי ליקוטי מהרי"ח המובאים בהודעה הקודמת מיושבים הדברים היטב, שכן גם בלידת בנות נוהגים להוסיף נר, כדי לזכות בחתנין דרבנן.
חפץ_ללמוד כתב:לכאורה אין מקור קדום למנהג זה.
דכאן אמר תרי משום דראהו רגיל בב' נרות ..ובי נשא דרב שיזבי לא היה רגיל אלא בחד.
עדיאל ברויאר כתב:[לגבי המנהג של שתי נרות שבמאמר הנ"ל הובאו לו כמה טעמים - טעם נוסף נמצא בפירוש ר' יעקב ב"ר שבתי על התורה, שהטעם הוא משום מה שנזכר במדרש שכל מילי דשבת כפולים. הנה זה בכת"י (עמוד שמאלי, שורות 4-5 מהסוף) - http://digi.vatlib.it/view/MSS_Urb.ebr.22/0026 ]
משולש כתב:עוד דבר מעניין רואים באיור שגם באיטליה הדליקו נרות ב''לאמפא'' התלויה מעל השולחן. כמנהג הישן באשכנז ובאושטרייך. (המובא גם ברמ"א סי' תרע"א).
משולש כתב:האם יש משמעות לעובדה שבציור האיטלקי הנ"ל האשה מדליקה נרות בעוד שהבעל מקדש על היין?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 134 אורחים