אחד מעיר כתב:בעניין הבני יששכר, אתה יכול לטעון שגם הרב צבי אלימלך ז"ל
שאינני מגיע לקרסוליו גם הוא כהרבה אחרים נשתבש בקריאת המלה יששכר
ולכן קרא לספרו בדווקא יססכר
אם מישהו רוצה לקרוא לבנו או לספרו יססכר
מי אני שאמחה בו
אבל אם למשל הוא כותב יעקב וקורא לבנו או לספרו יַיְיְנְקֵב אני רשאי וגם צריך לקרוא נכונה י-ע-ק-ו-ב
אחד מעיר כתב: . . אינני מקבל משום מה הודעות על תגובות אע"פ שמסומן אצלי 'הודע על תגובה' . .
ילמדונו רבותינו!אחד מעיר כתב:כל תיבה שהיא קרי וכתיב, הלכה למשה מסיני שתהא נכתבה כמו שהיא בתורה ונקרית בענין אחר.
כדכד כתב:על איזה שיבוש התרעת עכשיו?
כדכד כתב:וגם, למה המטעים את המ' משנה משמעות (הערה 1 בפנים)?
אחד מעיר כתב: . . ועתה לפרשת חיי-שרה . .
רחוק מן הדיוק.אחד מעיר כתב:'הִשָּֽׁמֶר לְךָ' – המטעים את המ"ם משנה משמעות.
אחד מעיר כתב:ושוב חבל שלא מודיעים לי במייל
גם מי שאינו רוצה לחשוף את עצמו בפניי (לא יודע למה) יכול לשלוח אלי את ההערה במייל ואז אוכל לענות כאן
כתובת המייל מופיעה בתוך כל קובץ
כדכד כתב:כי הוא לא בראש מלה ולא שני משני שוואים האות לא דגושה והתנועה בהברה שלפניו היא סגול שזו תנועה גדולה
בברכה המשולשת כתב:כדכד כתב:כי הוא לא בראש מלה ולא שני משני שוואים האות לא דגושה והתנועה בהברה שלפניו היא סגול שזו תנועה גדולה
וכך אכן אמורים לבטא זאת בברכת כהנים
כדכד כתב:בברכה המשולשת כתב:כדכד כתב:כי הוא לא בראש מלה ולא שני משני שוואים האות לא דגושה והתנועה בהברה שלפניו היא סגול שזו תנועה גדולה
וכך אכן אמורים לבטא זאת בברכת כהנים
שמעתי מחבר כהן שהוריו דרים בעיר העתיקה שאביו היהמברך ברכת כהנים בלא להניע את השווא בכ' של "יברכך" עד שיום אחד הרב נבנצל שליט"א הורה לו כן להניע את השו"א הזה וביטל דעתו מפני דעת הרב נבנצל כי אמר שגם בחכמת הדקדוק הרב נבנצל בקיא יותר ממנו
ומה שכתבתי לעיל היה לענות על השאלה "מהיכי תיתי"
אחד מעיר כתב:שלחו הערות ואם אפשר הודיעוני נא עליהם גם במייל
ומובטחני שהרוצה להשאר בהעלם ימצא את הדרך להשאר כך
ותודה למגיבים
מעט דבש כתב:עיין בדקדוקי שי (פרק ד הערה 14) שכן דעת הראשונים (ר' יהודה אבן חיוג' - שלשה ספרי דקדוק עמוד 130; דקדוקי הטעמים פסקה 33; רד"ק במכלול דף עא: - עב.; מחברת התיג'אן עמ' סו - סז) ששוא הבא באות הראשונה מאותיות הדומות הוא נח בדרך כלל (אלא אם כן בא מתג לפניו), וכן נוהגים התימנים עד היום.
אבל רבי אליהו בחור (מסורת המסורת מאמר ג' עמוד נו; פרקי שירה שיר הח'; ועיין עוד קול הקורא פ"ח ס"ה) והגר"א (משנת הגר"א שער השוא אות א') כתבו שהשוא נע באות הראשונה מהאותיות הדומות בכל אופן.
אחד מעיר כתב:בעניין מגיב שרוצה לכתוב אלי ושלא אדע מי הוא
אפשר לעשות כתובת ואלה או גמייל נוספת ללא פרטים מזהים (אפשר להמציא שם כמו תיק תאק, או XX) והיא יכולה להיות חד-סטרית לשלוח ולא לקבל
או לשלוח מאיזה חבר וכד' ולומר לי שהמוען אינו קשור לתוכן היוצא ממנו
/quote]
אחד מעיר כתב:ואני מדמה לזה נהל ו'רחץ' שגם הם נשארים ללא דגש מה שאני קורא התפעל קל
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 40 אורחים