חכם באשי כתב:עשיו כונה 'שעיר' (בעל חי) ע"ש מקומו (הר שעיר) וגם משום שיצא 'שעיר' (מלא שערות), עי', לדוגמא במדרשים ובפירושי הראשונים ר"פ תולדות, על הפסוק 'ויצא עשיו שעיר'.
לכאורה אין כלל הבדל בין 'שעיר' ל'שעיר עזים', כשם שאין הבדל בין 'גדי' ל'גדי עזים' (וא"צ להזכיר שאכן יש גם גדי כבשים, כי הוא מקרה חריג ואכמ"ל).
יאיר כתב:לא מצאתי אך ראיתי מי שכותב שביו"כ משלחים שעיר עיזים המדברה לעזאזל כנגד ישמעאל שגם הוא שולח המדברה ע"י אברהם.
לייטנר כתב:פרוזבול כתב:חכם באשי כתב:עשיו כונה 'שעיר' (בעל חי) ע"ש מקומו (הר שעיר) וגם משום שיצא 'שעיר' (מלא שערות), עי', לדוגמא במדרשים ובפירושי הראשונים ר"פ תולדות, על הפסוק 'ויצא עשיו שעיר'.
ברור. עיקר שאלתי היא מדוע נקרא ישמעאל 'שעיר עיזים'.
[וזה לא מצאתי גם בזוה"ק שצויין].
עכ"פ ייש"כ.
לכאורה אין כלל הבדל בין 'שעיר' ל'שעיר עזים', כשם שאין הבדל בין 'גדי' ל'גדי עזים' (וא"צ להזכיר שאכן יש גם גדי כבשים, כי הוא מקרה חריג ואכמ"ל). לדורשי רשומות אומר כי 'שעיר עזים' בגימ' 'רמזי ישמעאל'...
לייטנר כתב:פרוזבול כתב:חכם באשי כתב:עשיו כונה 'שעיר' (בעל חי) ע"ש מקומו (הר שעיר) וגם משום שיצא 'שעיר' (מלא שערות), עי', לדוגמא במדרשים ובפירושי הראשונים ר"פ תולדות, על הפסוק 'ויצא עשיו שעיר'.
ברור. עיקר שאלתי היא מדוע נקרא ישמעאל 'שעיר עיזים'.
[וזה לא מצאתי גם בזוה"ק שצויין].
עכ"פ ייש"כ.
לכאורה אין כלל הבדל בין 'שעיר' ל'שעיר עזים', כשם שאין הבדל בין 'גדי' ל'גדי עזים' (וא"צ להזכיר שאכן יש גם גדי כבשים, כי הוא מקרה חריג ואכמ"ל). לדורשי רשומות אומר כי 'שעיר עזים' בגימ' 'רמזי ישמעאל'...
"וגדי הוא כולל ולד השור ולד השה ולד העז עד שיפרוט ויאמר גדי עזים".
יאיר כתב:לא מצאתי אך ראיתי מי שכותב שביו"כ משלחים שעיר עיזים המדברה לעזאזל כנגד ישמעאל שגם הוא שולח המדברה ע"י אברהם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 476 אורחים