כמה הערות והארות בב"ק ס
א) מתניתין השולח את הבערה ואכלה עצים או אבנים או עפר כו'
וברש'י או עפר - לחכה נירו ונתקלקל.
יש לעיין מדוע לא פירש על אבנים דמתניתין.
ב) לאתויי לחכה נירו וסכסכה אבניו
וברש'י נירו - חרישה שלא נזרע. סכסוך שייך באבנים לחיכה בשאר דברים.
לכאורה אינו מובן ,מדוע צריך לפרש כן ועוד הרי מצינו לחיכה אצל ניר ומנ"ל ששייך גם אצל שאר דברים.
ג) גדיש היינו צדיקים. ונראה לי רמז יפה על זה. דהנה האותיות הנסתרות של הגדיש (י, ימל, לת, וד, ין) בגימטריא האותיות הנסתרות של תיבת צדיקים (די, לת, וד,וף,וד,מ) ודוק'
ד) לעולם יכניס אדם בכי טוב ויצא בכי טוב... ועיין תוס' שכתבו לדייק בהא דהקדים הגמרא כניסה ליציאה.
ועיין רש'י ד"ה בכי טוב - בעוד חמה זורחת ילין במלון ולא ימתין עד שתחשך ולבקר לא ישכים לצאת עד שיאיר כי טוב לישנא מעליא האור כי טוב כלומר טוב הוא לצאת בו וליכנס בו כו'
פתח בכניסה וסיים ביציאה ואח"כ פתח ביציאה וסיים בכניסה וצע"ק