ישנו נוסח של "לשם יחוד" שתיקן החיד"א לומר לפני התפלה, בו מונים את כל המצוות שיש בתפלה.
הנה קישור לציפורן שמיר
http://beta.hebrewbooks.org/reader/read ... hlts=&ocr=בנוסח הלשם יחוד לא הוזכר שאומר "הריני מקבל עלי" אלא שמכין א"ע לקיום המצוה
ועל כן היה לי חידוש גדול מאד מה שראיתי להגר"ח פלאג'י זצ"ל בשו"ת חקקי לב (חאו"ח סי' ו) שהוא דן בענין יציאה בעת קריאת ס"ת, שהיה מנהג בעירו שהיו יוצאים בין גברא לגברא, ולפעמים אפילו באמצע הקריאה ממש, והוא דן בזה באריכות, ומסקנת דבריו, שיש איסור גמור לצאת באמצע קס"ת, וגם לגבי בין גברא לגברא אין לצאת אלא מדוחק, ולא בקביעות.
בתוך דבריו, בדף ו ע"ג סוף ד"ה זאת, הוא כותב אגב גררא נימוק מחודש, שכיון שאומרים בנוסח "לשם יחוד" שתיקן החיד"א [ציפורן שמיר סי' א ע"ש] שיקיימו מצות קס"ת, והפטרה, הרי שאם יוצאים, הם עוברים על נדר!
וזה חידוש, כי אני מבין ש"לשם יחוד" זה בגדר "אמירה" והכנה לתפלה, אבל לא כנדר.
מצורף צילום דברי הגר"ח פלאג'י הנ"ל (אין שם עוד כלום בענין זה מלבד הקטע המצולם)
- לשם יחוד נדר.png (59.67 KiB) נצפה 12305 פעמים