שברי לוחות כתב:עיין ברכות נ"ט ע"א; נדרים מ"א ע"א
קאצ'קלה כתב:היה אמורא, תלמידם של ריב"ל ור' יוחנן. ראה עליו תולדות תנאים ואמוראים עמ' 158.
מצפה לישועת השם כתב:שברי לוחות כתב:עיין ברכות נ"ט ע"א; נדרים מ"א ע"א
מה כוונתך להביא משם?
את השם 'רבי'?
שברי לוחות כתב:לא, אלא שאמר מימרות בשם ריב"ל ורבי חייא בר אבא
ביקורת תהיה כתב:וכיצד הוגים את השם – אֲלֶכְּסַנְדְּרִי או אֲלֶכְּסַנְדְּרַי?
מצפה לישועת השם כתב:האם הם אכן מדייקים בניקודם?
קאצ'קלה כתב:היה אמורא, תלמידם של ריב"ל ור' יוחנן. ראה עליו תולדות תנאים ואמוראים עמ' 158.
שברי לוחות כתב:עיין ברכות נ"ט ע"א; נדרים מ"א ע"א שאמר מימרות בשם ריב"ל ורבי חייא בר אבא.
מצפה לישועת השם כתב:הסדר הדורות מביא כמה תקופות לר' אלכנסדרי, ושהיו כמה. עכ"פ הראשון שהיה רביה דאהבה אבוה דרב אדא, ורב אדא נולד כשמת רבי, ולפי"ז היה בתקופת רבי לפחות.
וגם כשריב"ל שהיה בתקופה זו [ונזכר במשנה] מביא בשמו כמה פעמים בירושלמי, גם מעלה אותו לתקופה זו.
ביקורת תהיה כתב:מצפה לישועת השם כתב:האם הם אכן מדייקים בניקודם?
במהדורת שוטנשטיין, הואיל והניקוד הוא בחלק הביאור בלבד ולא בגוף הגמרא, לא היו העורכים כה חרדים על הניקוד, וממילא אין הניקוד מדוקדק בתכלית.
לעומתה התלמוד המנוקד של 'עוז והדר', שהטקסט עצמו – גם של הגמרא וגם של רש"י ותוספות – מנוקד, הניקוד נעשה בחרדת קודש גדולה עד מאד, והתוצאה בהתאם.
איה?זאב ערבות כתב:מהלך הניקוד כאן.
ביקורת תהיה כתב:איה?זאב ערבות כתב:מהלך הניקוד כאן.
כנראה היו לו שתי צורות הגייה: 'אֲלֶכְּסַנְדְּרַי' וַ'אֲלֶכְּסַנְדְּרִי', ומכאן שתי צורות הכתיב: 'אלכסנדראי' ו'אלכסנדרי'.ביקורת תהיה כתב:וכיצד הוגים את השם – אֲלֶכְּסַנְדְּרִי או אֲלֶכְּסַנְדְּרַי?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים