רד"ה והכא בחוששין לפשיעותא - הא דקאמר רבי יהושע לא יאכל מדרבנן קאמר שמא יפשע "ויתיאש" ולא יתן חומש עוד
מה כוונת רש"י בהא שכתב ויתיאש. לכאורה פשיעה ויאוש לא שייכים אהדדי. וצע"ק
פלתי כתב:כוונת רש"י דהפשיעה שלו תהיה שיתיאש מלהפריש חומש. ויאוש דהכא פירושו "עצלות" כמו בריש ב"ב (נתייאש הימנה ולא גדרה).
ומה שפירש רש"י בב"ב ג' ע"ב, לא שייך לדהכא, ולא ידעתי מה צ"ע.
שמואל דוד כתב:פלתי כתב:כוונת רש"י דהפשיעה שלו תהיה שיתיאש מלהפריש חומש. ויאוש דהכא פירושו "עצלות" כמו בריש ב"ב (נתייאש הימנה ולא גדרה).
ומה שפירש רש"י בב"ב ג' ע"ב, לא שייך לדהכא, ולא ידעתי מה צ"ע.
רש"י בב"ב פי' פשיעותא דלמא מתרמי אונס
ועיין רש"י מגילה כו: שפי' יפשע ויתיאש
שמואל דוד כתב:עיין רש"י במגילה שציינתי ותבן
שמואל דוד כתב:ובב"ב ג: משום פשיעותא כתב רש"י דילמא מתרמי אונס ופשעי כו' וצ"ע בזה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים