לולי דמיסתפינא כתב:היכן אוכל למצוא השתלשלות הישיבות, דרכי הישבות, מתי נוסדו, מתי נפתחו, דרכי הלימוד, בתקופת חז"ל, הראשונים, משם לפולין, גאליציא, במיוחד אונגארן, במדינות ליטא.
אשמח מי שיאירנו עין.
סוקר כתב:אחד משווק כאן את הרב קוק והשני שולף את השד העדתי
'עולם הישיבות בארצות המזרח והמערב' לא ידוע עליו כי הוא לא היה. וסיפורים תספר ביזדים או בצופיוף.
עד הדורות האחרונים של אוצר התורה (וחב"ד) למעט בית זליכה ועוד משהו, לא היה ישיבות במקומות האלה.
ישיבה או מדרש במונחים של הספרדים לפני מאה ומתאים שנה, יכול להיות גם מקום בו יושבים שמונה זקנים ולומדים תורה.
מורה צדק כתב:מאוד ממולץ הגליון של המבשר בעניין בסוכות האחרון.
כתבות מקיפות על כל עולם הישיבות, ומגלה גם אור חדש על עולם הישיבות בארצות המזרח והמערב (דרום אפריקה), שלא היה ידוע לבני אשכנז עד היום הזה.
סוקר כתב:אחד משווק כאן את הרב קוק והשני שולף את השד העדתי
'עולם הישיבות בארצות המזרח והמערב' לא ידוע עליו כי הוא לא היה. וסיפורים תספר ביזדים או בצופיוף.
עד הדורות האחרונים של אוצר התורה (וחב"ד) למעט בית זליכה ועוד משהו, לא היה ישיבות במקומות האלה.
ישיבה או מדרש במונחים של הספרדים לפני מאה ומתאים שנה, יכול להיות גם מקום בו יושבים שמונה זקנים ולומדים תורה.
מורה צדק כתב:עד שהתפתח עולם הישיבות באירופה במאתיים שנה האחרונות, לא היה מושג שבחורים ישנים ואוכלים בישיבה
המהדיר כתב:מורה צדק כתב:עד שהתפתח עולם הישיבות באירופה במאתיים שנה האחרונות, לא היה מושג שבחורים ישנים ואוכלים בישיבה
לידיעתך, כבר היה למהר"ם מרוטנבורג ישיבה עם פנימיה.
מורה צדק כתב:מאוד ממולץ הגליון של המבשר בעניין בסוכות האחרון.
כתבות מקיפות על כל עולם הישיבות, ומגלה גם אור חדש על עולם הישיבות בארצות המזרח והמערב (צפון אפריקה), שלא היה ידוע לבני אשכנז עד היום הזה.
אריה לייב כתב:לגבי ישיבות ליטאיות בא"י לכאורה ישיבת חברון (בעיר חברון) היתה הישיבה הליטאית הראשונה בא"י.
איש_ספר כתב:לאחרונה שמעתי מיודע דבר שהגרא"ז מלצר ביקר פעם בליטא אחר שכבר כיהן בראשות ישיבת עץ חיים, וכ"כ לא היה שבע רצון שם עד שחיפש לעצמו ישיבה בליטא פולין, ע"מ להשתקע שם. היה מו"מ עם ראדין (היה זה אחרי פטירת ר"מ לנדינסקי אאל"ט) ולא אסתייע מילתא.
איש_ספר כתב:'החומר' היחיד שיש לי הוא מכתבו של האמרי אמת, ושם הוא לא מזכיר במילה את הענין של ישיבה לאנ"ש, וכיון שאין לחשוד בו ח"ו בלב ולב אז יש לקבל דבריו.
איש_ספר כתב:'החומר' היחיד שיש לי הוא מכתבו של האמרי אמת, ושם הוא לא מזכיר במילה את הענין של ישיבה לאנ"ש, וכיון שאין לחשוד בו ח"ו בלב ולב אז יש לקבל דבריו.
אף מילה על חסידות בכלל, ואף רמז על אנ"ש חסידי גור. לימוד בסגנון מדינות פולין, וצפיפות - אלו הסיבות המצריכות ייסוד ישיבת שפת אמת. ונא לא לשכוח שהמכתב מופנה לחסידיו!'...והיא דבר נחוץ לבני הנעורים המוכרחים להיות שמה, והישיבות שבשם אינן מספיקות לתלמידים החדשים, גם סדר הלימוד שבהם אינו מתאים כפי רוח הלימוד של מדינות פולין...' - אוסף מכתבים עמ' פ"ו
איש_ספר כתב:בקיצור לדבריך האמרי אמת פתח את ישיבת שפת אמת, כדי לבסס את חצירו בארץ ישראל טרם עלותו?
נא לדבר דברים ברורים.
מגיב_בעלמא כתב:ככלל, מיהם החסידים שהיו בארץ לפני השואה, אם איני טועה חסידי פולין והונגריה למיניהם היו אולי כשתי מניינים, שהרי כמעט ולא היו אדמורי"ם בארץ לפני השואה.
ולכמה ישיבות הוצרכו לאנשי היישוב הישן, כשאני לוקח בחשבון את עץ חיים.
איש_ספר כתב:לאחרונה שמעתי מיודע דבר שהגרא"ז מלצר ביקר פעם בליטא אחר שכבר כיהן בראשות ישיבת עץ חיים, וכ"כ לא היה שבע רצון שם עד שחיפש לעצמו ישיבה בליטא פולין, ע"מ להשתקע שם. היה מו"מ עם ראדין (היה זה אחרי פטירת ר"מ לנדינסקי אאל"ט) ולא אסתייע מילתא.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 173 אורחים