פרוייקט השו"ת -
1. תלמוד בבלי מסכת ברכות דף מז עמוד ב
מעשר שני והקדש שנפדו. פשיטא! הכא במאי עסקינן - כגון שנתן את הקרן ולא נתן את החומש, והא קא משמע לן: דאין חומש מעכב.
2. תלמוד בבלי מסכת שבת דף קכז עמוד ב
ומעשר שני וכו'. פשיטא! - לא צריכא, שנתן את הקרן ולא נתן את החומש, הא קא משמע לן - דאין חומש מעכב.
3. תלמוד בבלי מסכת עירובין דף לא עמוד ב
ובמעשר שני והקדש שנפדו. פשיטא! - לא צריכא, שנתן את הקרן ולא נתן את החומש. וקא משמע לן: דאין החומש מעכב.
4. תלמוד בבלי מסכת פסחים דף לה עמוד ב
מעשר שני והקדש שנפדו וכו'. פשיטא! - הכא במאי עסקינן - שנתן את הקרן ולא נתן את החומש, וקא משמע לן דאין חומש מעכב.
מדובר בעצם על רשימה מצויה במשנה, (בדוגמאות הנ"ל ובעוד מקומות) הכוללת בקביעות; מעשר ראשון שלא נטלה תרומתו הקדש ומע"ש שלא נפדו וכו', והגמ' בכמה מקומות עושה צריכותא. שהקדימו בשבלים, וזרע בעציץ שאינו נקוב, ולא נתן את החומש וכו'.
אבל לכאו' עדיין קשה על כל זה, למה לי והא תנינא חדא זימנא?