עזריאל ברגר כתב:חידה: כמה שבטים ירדו למצרים עם לוט?
הבטחתי כתב:ומתי לוט רכב על גמל?
עזריאל ברגר כתב:האיש - אומר שהוא איש,
אבל בן הבהמה - אומר שהוא לא איש.
מיהו?
הבטחתי כתב:עשרהעזריאל ברגר כתב:חידה: כמה שבטים ירדו למצרים עם לוט?
גימפעל כתב:עזריאל ברגר כתב:האיש - אומר שהוא איש,
אבל בן הבהמה - אומר שהוא לא איש.
מיהו?
אבן עזרא בפרשת משפטים מביא כן בשם בן זוטא.
יאיר כתב:על מי נאמר ''אחד העם''?
עזריאל ברגר כתב:הבטחתי כתב:עשרהעזריאל ברגר כתב:חידה: כמה שבטים ירדו למצרים עם לוט?
11.
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:הבטחתי כתב:עשרהעזריאל ברגר כתב:חידה: כמה שבטים ירדו למצרים עם לוט?
11.
10
עזריאל ברגר כתב:האיש - אומר שהוא איש,
אבל בן הבהמה - אומר שהוא לא איש.
מיהו?
לבנון כתב:עזריאל ברגר כתב:האיש - אומר שהוא איש,
אבל בן הבהמה - אומר שהוא לא איש.
מיהו?
האיש - משה, כי זה משה האיש
אומר עליו - על הקב"ה
שהוא איש - ה' איש מלחמה
בן הבהמה - בלעם בן בעור (עיין במדבר רבה יד י, שדרשו כן על בלע בן בעור)
אומר עליו שאינו איש - לא איש א"ל ויכזב
יאיר כתב:אב ובנו שכרתו ראשם
אב ובנו שנצטוו מה' דבר והיפוכו
מיהו הראשון שעשה "התבודדות"?
(בפס' עצמם בתנ"ך)
חגי פאהן כתב:ישנם שבעה מקומות בתנ"ך שבהם חמש מילים בנות שתי שתי אותיות ברצף.
יאיר כתב:מיהו הראשון שעשה "התבודדות"?
לבנון כתב:חגי פאהן כתב:ישנם שבעה מקומות בתנ"ך שבהם חמש מילים בנות שתי שתי אותיות ברצף.
שלשה בתורה ידועים: נח את שם את חם, כי גם זה לך בן, כי יד על כס י-ה
בתנ"ך: גם לי גם לך לא יהיה, על כן לא בא אל שלחן המלך, אין זה כי אם רע לב
והשביעי לא ידעתי
חגי פאהן כתב:יאיר כתב:אב ובנו שכרתו ראשם
אב ובנו שנצטוו מה' דבר והיפוכו
מיהו הראשון שעשה "התבודדות"?
(בפס' עצמם בתנ"ך)
שאול כרתו פלשתים את ראשו, ואיש בושת כרתו רכב ובענה את ראשו.
"ויצא יצחק לשוח בשדה"
יאיר כתב:אב ובנו שנצטוו מה' דבר והיפוכו
רמז: לא באותו מעמד
חגי פאהן כתב:לבנון כתב:חגי פאהן כתב:ישנם שבעה מקומות בתנ"ך שבהם חמש מילים בנות שתי שתי אותיות ברצף.
שלשה בתורה ידועים: נח את שם את חם, כי גם זה לך בן, כי יד על כס י-ה
בתנ"ך: גם לי גם לך לא יהיה, על כן לא בא אל שלחן המלך, אין זה כי אם רע לב
והשביעי לא ידעתי
יפה מאד!! השביעי מתחיל בפסוק אחד ונגמר בשני, על כן לא בא אל שלחנך.
תבא כתב:יאיר כתב:אב ובנו שנצטוו מה' דבר והיפוכו
רמז: לא באותו מעמד
וַיֵּלֶךְ יִצְחָק... וַיֵּרָא אֵלָיו ה' וַיֹּאמֶר אַל תֵּרֵד מִצְרָיְמָה
וַיֹּאמֶר אֱלֹקים לְיִשְׂרָאֵל... אַל תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה
יאיר כתב:יפה מאוד!
חגי פאהן כתב:לבנון כתב:חגי פאהן כתב:ישנם שבעה מקומות בתנ"ך שבהם חמש מילים בנות שתי שתי אותיות ברצף.
שלשה בתורה ידועים: נח את שם את חם, כי גם זה לך בן, כי יד על כס י-ה
בתנ"ך: גם לי גם לך לא יהיה, על כן לא בא אל שלחן המלך, אין זה כי אם רע לב
והשביעי לא ידעתי
יפה מאד!! השביעי מתחיל בפסוק אחד ונגמר בשני, על כן לא בא אל שלחנך.
לבנון כתב:חגי פאהן כתב:לבנון כתב:חגי פאהן כתב:ישנם שבעה מקומות בתנ"ך שבהם חמש מילים בנות שתי שתי אותיות ברצף.
שלשה בתורה ידועים: נח את שם את חם, כי גם זה לך בן, כי יד על כס י-ה
בתנ"ך: גם לי גם לך לא יהיה, על כן לא בא אל שלחן המלך, אין זה כי אם רע לב
והשביעי לא ידעתי
יפה מאד!! השביעי מתחיל בפסוק אחד ונגמר בשני, על כן לא בא אל שלחנך.
מכיון שנחלק לשני פסוקים, ע"כ אין איש שם על לב, אף כי בא על כל שפים
יאיר כתב:חגי פאהן כתב:יאיר כתב:אב ובנו שכרתו ראשם
אב ובנו שנצטוו מה' דבר והיפוכו
מיהו הראשון שעשה "התבודדות"?
(בפס' עצמם בתנ"ך)
שאול כרתו פלשתים את ראשו, ואיש בושת כרתו רכב ובענה את ראשו.
"ויצא יצחק לשוח בשדה"
יפה מאוד
חשבתי שיענו יצחק אבל התכוונתי לדוד כמו שלבנון כתב בהמשך אבל ממקום אחר ולא מהפס' שם
אלא מפה
"יח וַיָּבֹא הַמֶּלֶךְ דָּוִד, וַיֵּשֶׁב לִפְנֵי ה'; וַיֹּאמֶר, מִי אָנֹכִי אֲדֹנָי ה' וּמִי בֵיתִי--כִּי הֲבִאֹתַנִי, עַד-הֲלֹם. יט וַתִּקְטַן עוֹד זֹאת בְּעֵינֶיךָ אֲדֹנָי ה', וַתְּדַבֵּר גַּם אֶל-בֵּית-עַבְדְּךָ לְמֵרָחוֹק; וְזֹאת תּוֹרַת הָאָדָם, אֲדֹנָי ה'. כ וּמַה-יּוֹסִיף דָּוִד עוֹד, לְדַבֵּר אֵלֶיךָ; וְאַתָּה יָדַעְתָּ אֶת-עַבְדְּךָ, אֲדֹנָי וכו' " (שמואל ב, ז)
יאיר כתב:מיהו הראשון שעשה "התבודדות"?
(בפס' עצמם בתנ"ך)
...
מה לדוגמא חשבת שיכול להיות נחשב ''התבודדות"?
עזריאל ברגר כתב:ראיתי פעם תיאור במדרש איך נלקח חנוך בידיעת תלמידיו, ואינני יודע אם זה מדרש מוסמך.
יאיר כתב:התיאור הוא "וַיָּבֹא הַמֶּלֶךְ דָּוִד, וַיֵּשֶׁב לִפְנֵי ה' " ומדובר שם בתפילה ארוכה של 12 פס'.
מה לדוגמא חשבת שיכול להיות נחשב ''התבודדות"?
עזריאל ברגר כתב:רק הערה קטנה וחשובה:
למילה "התבודדות" יש שני פירושים:
א. רוב העולם כשאומרים התבודדות - מדברים על אדם הנמצא לבדו, ובדרך כלל הוא עוסק בהתבוננות וחשבון הנפש.
ב. בברסלב מתכוונים לאדם המדבר עם השי"ת במילותיו החופשיות (כמו התפילה עד ימי אנשי כנסת הגדולה).
חגי פאהן כתב:עזריאל ברגר כתב:רק הערה קטנה וחשובה:
למילה "התבודדות" יש שני פירושים:
א. רוב העולם כשאומרים התבודדות - מדברים על אדם הנמצא לבדו, ובדרך כלל הוא עוסק בהתבוננות וחשבון הנפש.
ב. בברסלב מתכוונים לאדם המדבר עם השי"ת במילותיו החופשיות (כמו התפילה עד ימי אנשי כנסת הגדולה).
נכון. נראה לי שכאן גם השואל וגם העונה הבינו כאפשרות ב', ועם זאת נראה שעדיין יש הבדלים בפירוש המשמעות.
עזריאל ברגר כתב:מציע לעצור את הדיון על הגדרת "התבודדות", כי הוא לא שייך לנושא האשכול.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 711 אורחים