דרך ישרה כתב:מענין לענין. למה ביצה בל' יחיד זה נקיבה, ובלשון רבים אומרים ביצים ולא ביצות?
ביצים, חיטים, שעורים, תאנים, שושנים, דבורים, נמלים, מילים, שנים, נשים, ועוד המוני תיבות כיו"ב (חוץ מהעשר הנ"ל).
שולחנות, כיסאות, רחובות, קולות, קירות, ריחות, יינות, מקלות, לבבות, ועוד המוני תיבות כיו"ב (חוץ מהעשר הנ"ל).
תשכח ממה שלימדו אותך, שלזכרים מוסיפים תמיד "ים", ושלנקבות מוסיפים תמיד "ות". הכלל הזה נכון, רק לגבי תארים: גדולים/גדולות, קטנים/קטנות, אדומים/אדומות, וכיו"ב. מה שאין כן לגבי עצמים - שלגביהם אין שום כלל קבוע, ולכן הלועזים שבאים ללמוד את לשון הקודש - צריכים ללמוד בע"פ מהו לשון רבים של כל מילה מילה - אם אינה תואר (כי לתארים יש כאמור כלל פשוט אז לא צריך לשנן). לכן, אשרי מי שבא לעולם הזה - ולשון הקודש בפיו - כגירסה דינקותא, כי הוא פטור מלשנן את כל הפרטים המתישים של כל מילה ומילה [שאינה תואר].