וישמע אלוקים את קול הנער. (בראשית כא,יז) וברש"י מכאן שיפה תפילת החולה מתפלת אחרים עליו, והיא קודמת להתקבל.
(וכבר הקשו המפרשים השונים ממה שאמרו אין חבוש מתיר עצמו מבית אסורים).
וראיתי מי שכתב להוכיח שמכאן ראיה שאין לרוץ תיכף לחלות פני הצדיקים כדי להתפלל על החולה וכו' ולדעתו עדיף שהחולה בעצמו יתפלל, והיא קודמת להתקבל. וכתב לתמוה מדוע אין העולם מקפידים על כך.
והנראה בזה לענ"ד, שתפילת הצדיק על החולה קודמת להישמע לתפילת החולה, ולא אמרו תפילת החולה קודמת להתקבל אלא כמו אצל הגר וישמעאל שהיו שווים בדרגתם, ובאופן כזה תפילת החולה קודמת להתקבל, אך תפילת הצדיק העולה בדרגתו על צדקותו של החולה ברי לי שתפילת הצדיק קודמת להתקבל מאשר תפילת החולה על עצמו.