השעיר החיי כתב:ומשום מה לא ציין שלא מינוי סוכן מדובר על אלא על הסכמה נדירה של הגרח לפירושו של הנוכל לירושלמי יבמות ואיך לא עמד על טיבו?
השעיר החיי כתב:לא הבנתי את הטענה. לא אמרתי שהגר"ח הסכים לירושלמי המזויף, אבל הוא כן נתן הסכמה למזייף פרידלנדר על הפירוש שלו לירושלמי יבמות. בהסכמה זו הוא מהלל את המחבר ואת פרושו. זאת ידיעה מעניינת מאוד ושונה לחלוטין מאמירה שהגר"ח נתן אישור להפצת הירושלמי הלא מזויף (ולא לפרוש המחבר).
עובדיה חן כתב:ד"א ידוע שהרב מלר לא כותב ולא עורך את ספריו[מלבד התמונות והמסמכים] אלא אברך מישיבת פוניבז' כפי שמצוין בהקדמות של ספריו בר"ת רש"מ כך שאין מה להלין עליו.
השעיר החיי כתב:יש״כ. אז הוספנו את הגרממ לרשימת מעתיקי השמועות ההזויות. ואיך מה שהוא כתב התפתח למאמר ארוך בעיתון ותשובה ארוכה של הרב מקו[ב]נה? . .
השעיר החיי כתב:אבל אם נרחיק מאה עמודים משם לא נשים לב שבא הרוג ברגליו עם סיפור שסותר כל הנ״ל:
השעיר החיי כתב:ולסיום קצת חיוב: יש מכתבים מקוריים מרתקים, יש הרבה תמונות יפות, יש קטעי עיתונים טובים, ויש עבודת איסוף חומר גדול ממגוון רחב מאוד של מקורות.
רק חבל חבל על העריכה. כל המלודרמות המיותרות, הסופרלטיבים הלא נגמרים, כל הצינזורים ו״תיקונים״, הסטיה מהנושא, והערבוב המוחלט בין מקורות ראשוניים לבין פה רביעי ממשהו ששמע מבעל המעשה..
איש_ספר כתב:לא העמקתי בכל הפרטים אבל האם לא יתכן שהיו כמה בוררויות בהם סירב לקחת כסף? כך עולה מהספדו של הרח"ז חרש שלהלן.
אגב, בסיפור המסופר בפי רח"ז חארש, יש משהו מתמיה: הנסיעה מבריסק שבפולין לריגא שבלטביה עשויה לקחת זמן רב מאד, בטח בשביל יולדת הצריכה ישועה מהירה. הקיצור עיון במקור (מצוי באוצר) מלמד שיש כאן עירוב עם סיפור אחר המופיע שם, ואת הכסף גבה הגרח"ס בבריסק ולא בריגא...
השעיר החיי כתב:הייתה בוררות אחת מפורסמת על סכום עצום שהוא הרוגטשווער והרח״ע ישבו בה ונקשרו עליה הרבה סיפורים אז כל שלושת הסיפורים מדברים על אותו דבר . .
השעיר החיי כתב: . . חרש אומר שלא לקח פרוטה בריגא וזה סותר את שני סיפורי הרב כהנמן כמו שציינתי. ומסתמא חרש יותר קרוב למעשה ואמין.
לבי במערב כתב:השעיר החיי כתב:יש״כ. אז הוספנו את הגרממ לרשימת מעתיקי השמועות ההזויות. ואיך מה שהוא כתב התפתח למאמר ארוך בעיתון ותשובה ארוכה של הרב מקו[ב]נה? . .
לפענ"ד, לאו דוקא ששמועה הזוי' היא זו. אינו מופרך לומר שכך נשתרבב במוחו של מאן-דהו.
עם זאת, ודאי שהתוספת של "מאמר ארוך בעיתון ותשובה ארוכה של הרב מקו[ב]נה" מופרכת לחלוטין.
- אגב, מהגרסא אצל הגרמ"מ 'מובן' למה לא צויין הפס' באסתר (ח, ט - ראה הע' 54); פשוט, אף לטענת המסכיל הלז (אם היתה), היו החודשים בני... 25 יום!
עתניאל בן קנז כתב:מענין האם מישהו גם מביא שה'משכיל' טען שסיבוב הירח בעבר - עליו מושתת החודש - היה בן 25 יום?
השעיר החיי כתב:יש״כ. אז הוספנו את הגרממ לרשימת מעתיקי השמועות ההזויות. ואיך מה שהוא כתב התפתח למאמר ארוך בעיתון ותשובה ארוכה של הרב מקוונה?
ובדר״א מה כל המשחקים הללו של ג״א וג״א במקום להזכיר שמות ולתת מראי מקומות??
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 506 אורחים