חוקר כתב:תוספת: התנגשתי עם אחשדרפן, וגם כתבתי בדומה לו, פלא והפלא.
מורה צדק כתב:אפשר שהרב במצרים הוא תלמיד האר"י, רבי חיים מעלי הכהן?
יאיר כתב:שמו המלא חיים שלום הכהן מעלי.
בחיפוש באוצר ניתן לקרוא עליו במס' ספרים.
מורה צדק כתב:יאיר כתב:שמו המלא חיים שלום הכהן מעלי.
בחיפוש באוצר ניתן לקרוא עליו במס' ספרים.
א' מגדולי תלמידי האר"י הוא רבי חיים הכהן ממצרים, שאליו משייכים את משפחת עלי הכהן טוויל.
איש_ספר כתב:ר' חים דילרוזה התורת חכם לא היה תלמיד הרח"ו
איש_ספר כתב:ר' חים דילרוזה התורת חכם לא היה תלמיד הרח"ו
ולאר"י לא היה תלמיד בשם ר' חים הכהן מעלי ממצרים.
בקיצור אוסף שיבושים.
איש_ספר כתב:כבר כתבו שבפרע"ח (על מהדורותיו השונות) יש הוספות רבות וחיצוניות מכתבים שלא יצאו מתח"י הרח"ו.
בפרע"ח הדפוס שציינת, יש הגהות רבות שנוספו ממקורות שונים ע"י ר"ש רשקובר ומן הסתם הוא זה שמצא כתוב.
הסגולה עצמה מופיעה במקורות רבים וקדומים לפרע"ח ולר"ש רשקובער, ולא תמיד ע"ש האר"י, ויתכן כמובן שהאר"י העתיק סגולה זו שמצא לתוך רשימותיו אבל אינה שלו.
החיד"א בעבודת הקדוש מזכיר סגולה זו ואינה מיחסה לאר"י
יאיר כתב:מורה צדק כתב:יאיר כתב:שמו המלא חיים שלום הכהן מעלי.
בחיפוש באוצר ניתן לקרוא עליו במס' ספרים.
א' מגדולי תלמידי האר"י הוא רבי חיים הכהן ממצרים, שאליו משייכים את משפחת עלי הכהן טוויל.
נ"ל שאתה מערבב בין שני אישים.
מצד אחד אתה מדבר על זה:
http://www.otzar.org/aspcrops/8450984-1 ... 112011.asp
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7% ... 1%D7%9C%29
בעל ה"תורת חכם" והיה תלמיד רח"ו.
ומצד שני ע"ז:
http://www.yeshiva.org.il/wiki/index.ph ... 7%99%D7%9C שחי לפני כמה עשרות שנים.
וכמו שכתבת פה:
viewtopic.php?f=7&t=5357#p44259
יאיר כתב:איש_ספר כתב:ר' חים דילרוזה התורת חכם לא היה תלמיד הרח"ו
התכוונתי לזה:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?104332&
וכמו שהבאתי מויקפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7% ... 1%D7%9C%29
[ viewtopic.php?f=17&t=6615&hilit=#p58528 ].
איש_ספר כתב:יאיר כתב:איש_ספר כתב:ר' חים דילרוזה התורת חכם לא היה תלמיד הרח"ו
התכוונתי לזה:
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?104332&
וכמו שהבאתי מויקפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7% ... 1%D7%9C%29
[ viewtopic.php?f=17&t=6615&hilit=#p58528 ].
יאיר. תודה וסליחה.
היא שיחתי כתב:בהקשר לעלינו הרי המקור הראשוני מכלבו טז וסדר היום (מקורי התפילות)
מורה צדק כתב:איש ספר
אתה צריך להבין דבר אחד, לא כל מי שכותב כאן הוא החכם והבקי הכי גדול, ואפילו מי שכן, לא רץ לבדוק בדיוק את הספרים והמקורות המדוייקים ופעמים רבות כותבים מהזיכרון (כל עוד זה לא מדבור בעניינים של הלכה למעשה),
והאמת היא שחבל על הזמן להתווכח על דברים כאלה, תנצל את הזמן לדברים יותר חשובים.
חכם באשי כתב:יאללה, תפסיקו לריב!...היא שיחתי כתב:בהקשר לעלינו הרי המקור הראשוני מכלבו טז וסדר היום (מקורי התפילות)
לא נכון.
יחוס עלינו לשבח ליהושע כבר מצוי בתשובות הגאונים (אם כי ידועה דעתו של תא-שמע) ובקרב חסידי אשכנז (עי' לדוגמא סידור הרוקח), ומשם שאב כלבו (את 'סדר היום' ציינתי כבר לעיל, וגם הוא לא הראשון לכאורה, שקדמו הרמ"ק).
אלא שבמקורות הראשונים לא כרכו את חיבור 'עלינו לשבח' להפלת חומותיה של יריחו!! וזהו הפרט שאני מחפש.
חכם באשי כתב:תודה רבינוביץ,
אולי תעלה לכאן סריקה מהעמודים? אודה לך מאוד. הספר אינו באוצר.
חכם באשי כתב:תודה לך רבינוביץ,
המקורות שציין, מאוחרים, אבל היו בהם כמה 'מציאות'...
אתה יכול להסיר את הצילומים.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 403 אורחים