חד ברנש כתב:היכן נתפרש שתרומת הדשן תהיה ביד ימין?
לדברי הרמב"ם, שתרומת הדשן היא עבודה גמורה, פשוט שצריך ימין, אבל דרוש לי מקור חז"לי מפורש יותר.
אולי אפשר להבין כן מירושלמי, יומא פ"ב ה"א, דף ט ע"א. אבל הסוגיה שם מעורפלת למדי.
ובכלל, יש איזה ספר טוב המסכם את דעות הראשונים על תרומת הדשן? (עדיין לא זכינו לאנצי' תלמודית...)
אינו מדוקדק לומר דהדבר תלוי בעבודה גמורה, עי' בסוגיא בזה זבחים כ"ד ב' ומנחות י' דהיכא דכתיב כהונה צריך ימין אך רק בדבר המעכב כפרה עיי"ש.
ומסתפק המקדש דוד סי' ט"ו סק"ב מה הדין בדבר דלא שייך לכפרה כמו דישון המזבחות והמנורה וסידור המערכה די"ל דדוקא בסדרת הקרבת קרבן המעכב כפרה בזה אמרינן דהקטרה דלא מעכב גרע שם עבודה וכשר בשמאל משא"כ כשלא שייך לכפרה לא תלוי בזה וימין מעכב.
והביא לשם הירושלמי שהבאתם דמעכב ימין הרי דאף בדבר דלא שייך כפרה מעכב, אך לכ' משם אילולי הדמיון לקומץ היינו מכשירים בשמאל.
ועי' בס' הדרת קודש על הרמב"ם הל' תמידין ומוספין הלכה י' ס"ק ע"ג ובציון הקודש שם [ובכלל על הלכות אלו ברמב"ם עד סוף הפרק הכל על תרומת הדשן והמסתעף]