יאיר כתב:עין הוסתרה ומיד חשכה
ויכס (הסתרה) את עין כל הארץ ו(מיד) תחשך הארץ
יאיר כתב:עין הוסתרה ומיד חשכה
viewtopic.php?t=541&start=80#p29799חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
viewtopic.php?f=17&t=8088ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
באר בשדה כתב:viewtopic.php?t=541&start=80#p29799חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.viewtopic.php?f=17&t=8088ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
עזריאל ברגר כתב:יעקב בורלשטיין כתב:יח יז. ויאמר אחאב אליו האתה זה עוכר ישראל. פסוק זה מפליא ביותר משום שנראה שאחאב סבור שאליהו נהג שלא כראוי, ואכן בדברי חז"ל נראה שהקב"ה הקפיד על אליהו (וכן בדברי אליהו עצמם שאמר לקב"ה הגם לאשה וכו' הרעות, שמשמעות הדברים שהבין שהקב"ה מבקש להרע לו).
עוד אציין, כי כמדומה שלא מצינו בתנ"ך שהוא מצטט בשום מקום דברי רהב שנאמרים על ידי רשע כלפי הצדיק, וכאן הוא המקום היחיד שהמקרא מביא לנו את דברי הבלע שנאמרו על הצדיק על ידי הרשע.
אמנם זה דבר נדיר, אך כמדומני שאינו יחיד בתנ"ך.
כגון "ירא ה' עליכם וישפוט אשר הבאשתם את ריחנו בעיני פרעה" וגו'.
או "המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר" וגו'.
או "אי זה עבר רוח ה' מאיתי לדבר אותך" (לקמן כב,כד)
יעקב בורלשטיין כתב:ייש''כ גדול
אציין שעדיין כאן זה כנראה המקום הכי נוקב, ובפרט שמדובר בכינוי גנאי ובשונה משאר המקומות שבהם רק מאשימים את הצדיק במעשים כאלו ואחרים
מדוע בא-המשוגע הזה אליך?
אֱוִיל הַנָּבִיא מְשֻׁגָּע אִישׁ הָרוּחַ
עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?
אחאב לאליהו 'עוכר ישראל'
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
יאיר כתב:זה אשכול חידות תורניות...
נשאל זאת כך:
יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?
מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
...
גמרא בסנהדרין.
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?
יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?
עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".
יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
יאיר כתב:עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?
עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".
ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?
עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".
יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
רמז אחרון בהחלט
"אין בן דוד בא עד ש..."
צופה_ומביט כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
רמז אחרון בהחלט
"אין בן דוד בא עד ש..."
טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.
יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
רמז אחרון בהחלט
"אין בן דוד בא עד ש..."
יאיר כתב:רש"י לג ב*
לבנון כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
רמז אחרון בהחלט
"אין בן דוד בא עד ש..."
היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?
יאיר כתב:לבנון כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני
רמז אחרון בהחלט
"אין בן דוד בא עד ש..."
היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?
אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.
צופה_ומביט כתב:איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.
עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות
אישצפת כתב:עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות
לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 532 אורחים