שמש כתב:לע''ד יש לקרוא: ''בסוגיא דיאוש דלמ/דלא אח''ו/אמ''ו מחזיר הנבילה''.
ויעויין חו''מ סי' שנג, שס ושסא.
.השוחט כתב:זה לא נראה מכתב וממילא זה לא תואר,
זו הגדרת סוגיא במרובה בענין יאוש של"מ [=שלא מדעת] והמילה נראית יותר נבילה מאשר נביאים, מן הסתם אם היה את ההמשך אפשר היה לעמוד על כוונתו לעוד נושא שהסתעפה הסוגיא אצלו.
ללמד את הרב השוחט היכן מצויה סוגית יאוש של"מ הרי זה כמו לאלפו בניגון של האמרי שאול.כדכד כתב:יאוש שלא מדעת הוא באלו מציאות ולא במרובה
במרובה יש סוגיות בענין יאוש אם קונה ושינוי רשות וכו' ויותר מסתבר שאם הפענוח "במרובה" הוא נכון אז הסוגיה היא יאוש מסויות היאוש ש/במרובה
בע"ה בסוגיא דיאוש בשם אמ"ו --- --- הגאון הנ"ל
יהודה בן יעקב כתב:אני מסופק אם הנכתב הוא תואר לרב, או שם מקומו או מקום כהונתו, ויש לבדוק את שמות העיירות שהיה בהם
צופה_ומביט כתב:אגב, בגוף הטקסט כתוב "ולדבר זה הערני אחד מתלמידי שי' ".
האם אין בכך להעיד שזהו כתב רש"ז בעצמו?
א"כ איך מתאים עם הכתוב בכותרת "אמ"ו וכו' הגאון הנ"ל"?
האם זהו תלמיד/בן שכותב בלשון רבו ממש?
גם ראיתי ברשת עוד כת"י של רש"ז בעצמו, יש שינויים ביניהם עצמם, אולי תלוי באיזו תקופה / מצב / גיל / הקשר נכתב. עכ"פ יש בהם דומה ושונה לכת"י שבמחברת.
צופה_ומביט כתב:לא לגמרי פענחתי את המילה אחרי "דיאוש". לפי מה שראיתי בהמשך הטקסט יתכן שזה 'דל"מ' או משהו דומה.
עכ"פ יתכן שהמילה 'אמ"ו' שבאה אח"ז אין כוונתה ר"ת 'אדוננו מורנו ורבנו / אבי מורי ורבי' (גם מוזר שלא כתוב שם מ' השימוש או איזו מילת שייכות: מאמ"ו, מפי אמ"ו, מכת"י אמ"ו וכיו"ב), אלא שזהו המשך לשם הסוגיה (נניח ר"ת של "אהנו מעשיו" וכיו"ב), ואז באה האמירה ממי השיעור, והמ' היא מ' השימוש, כמו "מרבינו" וכו'.
איש_ספר כתב:.השוחט כתב:זה לא נראה מכתב וממילא זה לא תואר,
זו הגדרת סוגיא במרובה בענין יאוש של"מ [=שלא מדעת] והמילה נראית יותר נבילה מאשר נביאים, מן הסתם אם היה את ההמשך אפשר היה לעמוד על כוונתו לעוד נושא שהסתעפה הסוגיא אצלו.ללמד את הרב השוחט היכן מצויה סוגית יאוש של"מ הרי זה כמו לאלפו בניגון של האמרי שאול.כדכד כתב:יאוש שלא מדעת הוא באלו מציאות ולא במרובה
במרובה יש סוגיות בענין יאוש אם קונה ושינוי רשות וכו' ויותר מסתבר שאם הפענוח "במרובה" הוא נכון אז הסוגיה היא יאוש מסויות היאוש ש/במרובה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: ברוךהשם ו־ 257 אורחים