סליחות כתב:הקידוש על היין הוא מדרבנן גם בלילה. וכמו שמברכים על קידוש דרבנן בלילה (כמו מצוות נוספות מדרבנן כמו נטילת ידיים) לכאורה היה צריך לברך על קידוש דרבנן ביום.
עזריאל ברגר כתב:סליחות כתב:הקידוש על היין הוא מדרבנן גם בלילה. וכמו שמברכים על קידוש דרבנן בלילה (כמו מצוות נוספות מדרבנן כמו נטילת ידיים) לכאורה היה צריך לברך על קידוש דרבנן ביום.
אתה מערבב בין ברכת המצוות (אשר קדשנו במצוותיו וציוונו ... - כגון ברכת נט"י) לבין ברכת השבח (אשר קדשנו במצוותיו ורצה בנו וכו').
אין ברכה על הקידוש, כפי שאין ברכה על קידוש לבנה או על ברכת המזון.
עזריאל ברגר כתב:אין ברכה על הקידוש, כפי שאין ברכה על קידוש לבנה או על ברכת המזון.
עזריאל ברגר כתב:סליחות כתב:הקידוש על היין הוא מדרבנן גם בלילה. וכמו שמברכים על קידוש דרבנן בלילה (כמו מצוות נוספות מדרבנן כמו נטילת ידיים) לכאורה היה צריך לברך על קידוש דרבנן ביום.
אתה מערבב בין ברכת המצוות (אשר קדשנו במצוותיו וציוונו ... - כגון ברכת נט"י) לבין ברכת השבח (אשר קדשנו במצוותיו ורצה בנו וכו').
אין ברכה על הקידוש, כפי שאין ברכה על קידוש לבנה או על ברכת המזון.
כדכד כתב:הל' סג"נ אינו משום שאינו מדאוריתא אלא משום שהורא קצר ואנו אומרים שהוא גדול
צביב כתב:עזריאל ברגר כתב:סליחות כתב:הקידוש על היין הוא מדרבנן גם בלילה. וכמו שמברכים על קידוש דרבנן בלילה (כמו מצוות נוספות מדרבנן כמו נטילת ידיים) לכאורה היה צריך לברך על קידוש דרבנן ביום.
אתה מערבב בין ברכת המצוות (אשר קדשנו במצוותיו וציוונו ... - כגון ברכת נט"י) לבין ברכת השבח (אשר קדשנו במצוותיו ורצה בנו וכו').
אין ברכה על הקידוש, כפי שאין ברכה על קידוש לבנה או על ברכת המזון.
יש ברכה על ברכת המזון ויא ברכת הזימון,
יש ברכה על ברכת התורה והיא ברכו את ד' המבורך
ביליצר כתב:כדכד כתב:הל' סג"נ אינו משום שאינו מדאוריתא אלא משום שהורא קצר ואנו אומרים שהוא גדול
משנה ברורה רפ"ט ג קידושא רבא - ונקרא בלשון זה שהוא כמו שקורין סגי נהור מפני שזה הקידוש אינו כלל דאורייתא רק שתקנוהו לכבוד שבת ואסמכוהו אקרא כדאיתא בגמרא,
ובמגן אברהם שם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 193 אורחים