איש_ספר כתב:אחרי התגובות הנפלאות באשכול הקודם, אעלה בזה עוד כמה שורות סתומות מתוך שירו הגדול של ראב"ן, (שרק חלקו נדפס לע"ע) המיוסד על אדני פז דברי חז"ל ולשון הפייטנים.
השיר מחולק להלכות שחיטה (נדפס ע"י דוידזון), הלכות תפילה (נדפסו ברובם בספר שיח תפילה טשזנר) הלכות טריפות ואו"ה (לא נדפסו).
בסוף השיר להלכות או"ה וטריפות מסיים ראב"ן: לך מחסי וצורי, אודה משירי, חזקתני לעוררי, בגליפת הטורים, שורתי להשנות. לחציין של מצות, חרוזות וקצובות, באר מבוארים.
מה משמעות הביטוי חציין של מצוות?
קלונימוס הזקן כתב:אני לא יודע איך נראה השיר ויזואלית,
אך במחשבה שניה נראה שהוא מדבר כאן על מבנה צורת השיר
בגליפת הטורים
שורתי להשנות
חרוזות וקצובות
ואם כן - אולי כל מצוה באה בשתי שורות או משהו כזה, ולזה כוונתו.
י. רבינוביץ כתב:מרכזן של מצוות. (שחיטה, טריפות, ותפלה, או"ה, הם מהמצוות המרכזיות בחיי היהודי ביום יום. ואין צריך לפנים).
אוצר החכמה כתב:בקשר למרכז הדברים לענ"ד לא מסתברים שכן השימוש במילה מרכז באופן שאתה מציג, מרכז המצווה וכדומה, הוא שימוש מודרני. הראשונים השתמשו בזה למרכז פיסי וגיאוגרפי, ק"ו שאין למשוך את זה לחצי.
מאידך הרעיון שהוזכר שמדובר כאן על משהו הקשור למבנה השיר ולא להיקפו ונושאיו ממש מתבקש
אחשדרפנטובסקי כתב:רבינוביץ, מה שמוזר בדבריך הוא המשפט בו אתה מסיים: "ואין צריך לפנים".
הנך מוריד ערך משפט זה ביגון שאולה.
י. רבינוביץ כתב:אחשדרפנטובסקי כתב:רבינוביץ, מה שמוזר בדבריך הוא המשפט בו אתה מסיים: "ואין צריך לפנים".
הנך מוריד ערך משפט זה ביגון שאולה.
ר' מאיר דריש בשמיה.
שמך נאה לך ואתה נאה לשמך.
בא"ה משנה הבריות.
איש_ספר כתב:חוקר ואחדש' - נפלא!
חכם באשי כתב:אחשד',
לא נראה לך לעשות 'שינוי השם'?
צא בדוק ותראה, כמה מסתבכים הכותבים בשמך, המקלדת מתבלבלת לגמרי. קצת רחמנות. לא?
חכם באשי כתב:מה זה?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 474 אורחים