מובא בספרים שונים בשם 'עשרה מאמרות' לרמ"ע, אודות הקרבת קרבן פסח במצרים ובמדבר, שמפני השראת השכינה בו , היה בו קדושת ירושלים.
היש מישהו שיודע איה מקומו?
בתודה.
פילווישוק כתב:ז"ל הרמ"ע במאמר מעין גנים ח"ג 'סדר של פסח':
ובמכילתא דרשו ואכלתם אותו בחפזון חפזון מצרים, חפזון ישראל, חפזון שכינה, פירוש חפזון מצרים זה השר שלהם, טלה ממש כי על כן נקרא ע"ש זה מעקרא שהוא במלוי אותיות טית למד הא עם הכולל בגימ' קרבן פסח ומספרו צבאות, ושם זה לא נזכר בתורה כלל אלא לכבודן של צבאות ישראל ונברא המזל ההוא בצורה זו שהיא עתידה להתקדש לשמים ע"י קרבן זה אך שם טלה פשוט מספרו דם ומלואו תנ"ה. והנה דם היינו אדם בעל מום חסר אלף מאין לו מח בקדקדו כי לא בידו טובו ואעפ"כ יודע כבודן של קדשי שמים לפיכך היה נחפז שנאכל הפסח בארצו כדי שתתקדש מעין קדושת ירושלים לפנים מן החומה שהיא ראש עפרות תבל ר"ת תרע"א קסבר אולי יזכה גם הוא להרים ראש בקדושה ובטהרה. על כן אנחנו נצטוינו אז בא' מסימני החפזון מקלכם בידכם לכבוש את ארצו תחלה כמלא רועים אצל צאן קדשים כטעם רדה בקרב אויביך. אמנם היה חפזון ישראל לעוף אל תוך ארץ חפץ בקפיצת האויר כדאיתא בהגדה, וכן בתרגום יונתן ב"ע על פסוק ואשא אתכם על כנפי נשרים, והוצרכו לכך שלא לאכול קדשים בחוץ. והסימן לזה נעליכם ברגליכם בסוד מטטרו"ן וסנדלפון שהם נעלים לרגלי שכינה כטעם והדריך בנעלים האמור לעתיד כאשר יחריב ה' לשון ים מצרים, והנעילה לנו את ההזמנה הזאת עד הגיענו אל אדמת קדש בגימ' שמות המרגלא שלעוצם קדושתם איתמר בם של נעליך, והיה חפזון שכינה להפריח אלינו שם במצרים במקום אכילת פסחים לפי המפורסם אוירה של א"י כדברי רבותינו וביחוד אוירה של ירושלים לפנים מן החומה והוא היה הולך עמהם במדבר...
תורה מפוארת כתב:האמרי אמת היה אומר בפשטות על פי דברי התרגום יונתן של ואשא אתכם על כנפי נשרים שהביאם הקב"ה לירושלים בשעת פסח מצרים. וזה הכוונה באזהרת הכתוב ואתם אל תצאו וכו', אף שאתם בארץ ישראך על ידי הנשיאה בכ"ז לא תצאו.
ולדברי התרגו"י הנ"ל א"ש שאלתך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים