מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" וגו'. (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
טברייני כתב:מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
היותו ממזר לא אומר 'אשר מבטן פשע' אלא 'אשר מבטן פשעה אמו'.
טברייני כתב:מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
היותו ממזר לא אומר 'אשר מבטן פשע' אלא 'אשר מבטן פשעה אמו'.
מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
מחולת המחנים כתב:מה שנכון נכון כתב:אם ימצא מקור, אולי לזה כיון ריה"ל באמרו "נין עמלק אשר מבטן פשע" (אע"פ שהוא מישעיהו מח, ח, ועי' פס"ר פ' יב).
לכאורה הכוונה לעמלק שהיה ממזר כמבואר ברש"י והמפרשים סוף פר' וישלח.
משה1 כתב:שאלתי לגרי"ח סופר שליט"א
והראה לי בספר גמטריות של רבינו יהודה החסיד בליקוטים על מגילת אסתר סי' ט: "כי כן צוה לו מלך" (אסתר ג' ב'), [ראשי תיבות] צלם - שעשה עצמו כצלם, ונצלב כמו ממזר. ודו"ק היטב.
מה שנכון נכון כתב:בפשטות אם מצאנו לו רק אשה אחת - זרש, ובנים היו לו כמספר 'ורב', ואף זרש לא ידעה מהם עד ש'ויספר להם המן... ורב בניו', ע"כ שהיו ממזרים [ומצאנו לשון זו אפי' אם נולדו בזנות מפנויות ולא רק באיסור מאשת חבירו].
ההוא דאמר כתב:בספר עבודת הלויים [הורביץ, קראקוב תר"ץ, ע' ט'] כתב, כי זרש היתה מנאפת, ומבאר בזה מדוע הוצרך המן לקרוא לזרש אשתו, מאחר והיתה מחוץ לביתה..
מוטוש כתב:מה שנכון נכון כתב:בפשטות אם מצאנו לו רק אשה אחת - זרש, ובנים היו לו כמספר 'ורב', ואף זרש לא ידעה מהם עד ש'ויספר להם המן... ורב בניו', ע"כ שהיו ממזרים [ומצאנו לשון זו אפי' אם נולדו בזנות מפנויות ולא רק באיסור מאשת חבירו].
בדיוק הקושיה הזאת התעוררה לי בזמן קריאת המגילה בבוקר הפורים.
כי מדוע כתוב בלשון ויספר להם וכ'ו ורוב בניו.
ומדוע לא וכבוד בניו, או גדולת בניו?
ועוד.
לא ידעו שיש לו ילדים?!
אז הגמרא דרשה שהיו לו 208!
אך לא יכול להיות שכל כך הרבה ילדים מאשה אחת...
אז חשבתי שאולי היו לו כמה נשים/פלגשים...
והוא סיפר את זה כעת,
שהוא ברום המעלה.
אז זרש תשתוק לו על זה...
מה אומרים על זה החכמים דמתא?
מה שנכון נכון כתב:בפשטות אם מצאנו לו רק אשה אחת - זרש, ובנים היו לו כמספר 'ורב', ואף זרש לא ידעה מהם עד ש'ויספר להם המן... ורב בניו', ע"כ שהיו ממזרים [ומצאנו לשון זו אפי' אם נולדו בזנות מפנויות ולא רק באיסור מאשת חבירו].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים