בן מיכאל כתב:ראשית יש לציין שאתה נכנס לתסבוכת הידועה בענין אורך התקופה הפרסית.
באם נתעלם ממנה לחלוטין, הרי שברור כי מלאכי היה מאוחר יותר, כי היה בזמן שהבית היה קיים כבר.
אודה שלא הבנתי.
וכי השאר לא היו בזמן בית המקדש? (עזרא ונחמיה וכו').
לפי הרמב"ם (ר' להלן) מרדכי היה מבית דינו של עזרא, ולא ברור אם עלה לארץ, או שלא עלה לארץ מכיון שנפטר לפני. (וידוע שכיום קיים קבר מיוחס למרדכי ואסתר באיראן).
עוד דבר שלא מובן לי הוא אם אנשי כנסת הגדולה כולם חיו בזמן אחד והכינוי הזה מתייחס למאה עשרים בלבד (בלי שהתחלפו אלה שנפטרו וכו').
וכך נמשך הדבר עד אנשי כנסת הגדולה, והם חגי זכריה ומלאכי ודניאל וחנניה ומישאל ועזריה ועזרא הסופר ונחמיה בן חכליה ומרדכי וזרובבל בן שאלתיאל ועם אלו הנביאים תשלום מאה ועשרים זקן מן החרש והמסגר ודומיהם, וגם הם עסקו בעיון כמו שעשו קודמיהם וגזרו גזרות ותקנו תקנות, ואחרון אותה החבורה הטהורה הוא ראשון לחכמים שנזכרו במשנה, והוא שמעון הצדיק, והוא היה כהן גדול באותו הדור.
(הקדמת הרמב"ם בפירוש המשניות)
והשווה עם הקדמת הרמב"ם ליד החזקה:
בית דינו של עזרא הם הנקראים אנשי כנסת הגדולה והם חגי זכריה ומלאכי דניאל וחנניה ומישאל ועזריה ונחמיה בן חכליה ומרדכי בלשן וזרובבל והרבה חכמים עמהם תשלום מאה ועשרים זקנים. האחרון מהם הוא שמעון הצדיק והוא היה מכלל המאה ועשרים. וקיבל תורה שבעל פה מכולם והוא היה כהן גדול אחר עזרא.