צh33 כתב:בנוגע לאות טו בקונטרס על הראש ישיבה מפורסם שדוחה בקש אגלה סודו שהכוונה להרב שטיינמן
איש שלום כתב:באות טז מביא שזיהה את זיוף הירושלמי עפ"י העתקת הצנזורות. זה פלא גדול דעד דאתי הגרא"י צוקר לא נתגלה דבר זה לכל גדולי ישראל שחקרו בדבר?
האם מישהו יכול למצוא דוגמא לדבר?
בילדותו ראה בספריית אביו (יהודי חסידי בחו"ל כמדומני), "ירושלמי קדשים", ולתומו החל לומד בו.
אבל... כדרכו עד היום (שה' ישלח לו רפו"ש), וא"כ כבר מאז... לא הסתפק בלימוד דברי הירושלמי על מקומם, אלא השווה למקבילות מאמרי האמוראים וברייתות וכו'.
עד שהגיע למקום אחד, בו הוא רואה שהירושלמי מצטט תוספתא, אבל הבעיה שבירושלמי הזה, שנדפס מכת"י קדמון מאוד, מצוטטת נוסח התוספתא יחד עם ט"ס שבה, טעות דמוכח שנתחדשה בדפוסים...
דבר זה הפליא אותו מאוד, עד שניגש לאביו ושאלו על כך, וזה אמר לו: "מה אתה לא יודע שהירושלמי הזה מזוייף....".
מהעבר כתב:אין זה הרב צוקר ליד הרב הלוי אלא הרב טורצין שגם היה בתשב"ר
איש שלום כתב:באות טז מביא שזיהה את זיוף הירושלמי עפ"י העתקת הצנזורות. זה פלא גדול דעד דאתי הגרא"י צוקר לא נתגלה דבר זה לכל גדולי ישראל שחקרו בדבר?
האם מישהו יכול למצוא דוגמא לדבר?
בזמנו סיפרו בישיבה, שהוא הלך לשאול את ר' מיכל פיינשטיין למה משחת שיניים זקוקה להכשר לפסח, והגר"מ ענה שזה לא נפסל מאכילת כלב. לא יהודי כר' צוקער ייבהל, הוא הרעיב כלב, ואחרי יומיים העניק לו משחת שיניים, הכלב האומלל סירב לטעום מהמטעמים. הגרא"י מיהר להגר"מ פינשטיין לספר לו את החדשות, משחת שיניים אכן אינם ראויים לאכילת כלב. ניפנף אותו הגר"מ: כלבי דורינו מפונקים הם, גדלו בדור של שפע ואין מביאים ראיה.
חיים כתב:קבלתי בפרטי את הדברים הבאים בשם ניק שמואל מאיזה מקום, ונתבקשתי להעלות לכאן:בזמנו סיפרו בישיבה, שהוא הלך לשאול את ר' מיכל פיינשטיין למה משחת שיניים זקוקה להכשר לפסח, והגר"מ ענה שזה לא נפסל מאכילת כלב. לא יהודי כר' צוקער ייבהל, הוא הרעיב כלב, ואחרי יומיים העניק לו משחת שיניים, הכלב האומלל סירב לטעום מהמטעמים. הגרא"י מיהר להגר"מ פינשטיין לספר לו את החדשות, משחת שיניים אכן אינם ראויים לאכילת כלב. ניפנף אותו הגר"מ: כלבי דורינו מפונקים הם, גדלו בדור של שפע ואין מביאים ראיה.
הוספה שלי: לא כתוב שכלב נעשה רעב רק אחרי 3 ימים?
חיים כתב:קבלתי בפרטי את הדברים הבאים בשם ניק שמואל מאיזה מקום, ונתבקשתי להעלות לכאן:בזמנו סיפרו בישיבה, שהוא הלך לשאול את ר' מיכל פיינשטיין למה משחת שיניים זקוקה להכשר לפסח, והגר"מ ענה שזה לא נפסל מאכילת כלב. לא יהודי כר' צוקער ייבהל, הוא הרעיב כלב, ואחרי יומיים העניק לו משחת שיניים, הכלב האומלל סירב לטעום מהמטעמים. הגרא"י מיהר להגר"מ פינשטיין לספר לו את החדשות, משחת שיניים אכן אינם ראויים לאכילת כלב. ניפנף אותו הגר"מ: כלבי דורינו מפונקים הם, גדלו בדור של שפע ואין מביאים ראיה.
הוספה שלי: לא כתוב שכלב נעשה רעב רק אחרי 3 ימים?
מתפעל כתב:היכן כתוב שכאשר יבוא משיח לא נוכל לשוב בתשובה?
קלונימוס הזקן כתב:צh33 כתב:בנוגע לאות טו בקונטרס על הראש ישיבה מפורסם שדוחה בקש אגלה סודו שהכוונה להרב שטיינמן
איני יודע אם כנים הדברים. אך בשל נימת הביקורת אכתוב רק זאת:
כשעלה הגרא"י שליט"א לארה"ק היה הגראי"ל שטיינמן מכרו וגואלו הקרוב, וכמדומה אף התאכסן בביתו זמן מה
כשהוציא הגרא"י לאור את התורת כהנים במהדורתו, שלח להגראי"ל שטיינמן את א' העותקים הלא כרוכים (כלו' תיכף לאחר ההדפסה ולא רצה להשתהות)
ובאופן כללי מכבדו מאד
קוויתי לקרוא על הברקות רוגוצביות, בקיאות ר' ראובן מרגליות, שנינות גוראיות, פיקחות דברי יואליות, למדנות בריסקאות, מחקרים מדעיות (שכן הוא בקי בכתבי יד). אך מאומה במקום זה. זה שאדם גדול אומר כאלו דברים לא נורא, אך כאשר מדפיסים את הדברים בתור מילין חכימין, זה מראה על ליקוי מאורות וחוסר הבחנה משווע.
ישבב הסופר כתב:ר' לולי, באמת אין בדבריו הללו מידעם ביש, אני מניח שאיש שלום התנגד לדבריו או משום שראה הודעות אחרות של החכם הנ"ל ושיער שיש גם בהודעה זו דברים שיש בהם משום אי-כבוד להגרא"ם שך זצ"ל, או שמא ר' איש שלום שוויא להחכם אתנחתא אנפשיה כאיסור גברא.
טענותיו של אתנחתא כאן מזכירות לי את האשכול ההוא על ר' שמואל אשכנזי וא"ב תנייתא... ואולי זה תמיד ככה, שכששומעים שמעו של איש אגדי, כשלבסוף נחשפים לדברים מפיו, ובפרט בכלי שני, עלולים להתאכזב באפס מה.
בן המחבר כתב:ודו"ק וק"ל ופשוט ועיין והבן.
איש_ספר כתב: הוא אינו איש מחשבה ופילסופיה, הוא מאמין בכל לב בדברי חז"ל כפשוטן,
הוגה ומעיין כתב:איש_ספר כתב: הוא אינו איש מחשבה ופילסופיה, הוא מאמין בכל לב בדברי חז"ל כפשוטן,
את חטאי אני נזכר ומזכיר: לפני שמיטה שאלתי אותו על דברי הגמרא בכורות נ"ה שכל העולם כולו מנהר פרת הוא שותה, אם יש לפרש "כל העולם כולו" על איזור המזרח התיכון, כפי שמובא בשם רג"נ (עמוד קיח), ולפרש ששותה ממנו דרך אקוויפרים מחוברים. הוא ענה, כמובן בצעקה (הרשתי לעצמי כיון שלא שאלתי בתוך ביהמ"ד אלא בפרוזדור היוצא מהמדרגות העולות לעז"נ לכיוון אגף צפון), שלא זו כוונת דברי חז"ל אלא כפשוטם. שאלתיו, שלפי פירושו קשה מנין להם לחז"ל דבר זה. הוא התחיל ללכת וענה: מאיפה הם ידעו? מאיפה שהם ידעו ששתי טיפות גשם הפוגשות זו את זו מחריבות את העולם.
היא שיחתי כתב:איני זוכר בוודאות אך דומני ששאילתיו אם אדם שהורג עצמו עובר בלא תרצח והראני פלוגתא בזה
(איני זוכר הספר שבו הראה אך יתכן שאחד מבעלי הפלוגתא מסתיים שם ספרו בדוד, וד"א דומני שיש מנח"ח בעניין וגם בזה איני בטוח...)
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 301 אורחים