אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ
ואם כך כתוב בפסוק לא יעזור התחכמות וזו המציאות, ושום מכתש גם של מגיפה בקצב מסחרר בלי שום פרופורציות לשאר המדינה לא יעזור והא ראיה מליצמן. כואב.
אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ
יעקב בורלשטיין כתב:אתה טוען שהעובדות הברורות שהוא מתנהג לא כמו הפסקים שלו?
יעקב בורלשטיין כתב:אגב, כל המוטרדים באשכול אחר מצפיפות בסופרמרקטים מוזמנים גם הם לפנות למשטרה
לא חושב שיש כאן מישהו שהזמין משטרה דווקא נגד בתי כנסת ולא נגד סופרמרקט וחתונות
דרופתקי דאורייתא כתב:.
דרופתקי דאורייתא כתב:יעקב בורלשטיין כתב:אתה טוען שהעובדות הברורות שהוא מתנהג לא כמו הפסקים שלו?
לא. ההיפך. לא שמעתי הוראה מהגר"ח לסגור בתי כנסיות ובתי מדרשות.יעקב בורלשטיין כתב:אגב, כל המוטרדים באשכול אחר מצפיפות בסופרמרקטים מוזמנים גם הם לפנות למשטרה
לא חושב שיש כאן מישהו שהזמין משטרה דווקא נגד בתי כנסת ולא נגד סופרמרקט וחתונות
פניתי, הם לא מנסים לאכוף את זה.
רק מנין שמתקיים בגינה ציבורית במרווח גדול פי עשר מכל חנות וסופר, הם אצים רצים וקונסים.
זו בדיוק הבעיה.
ש. וכן האם מותר למסור מידע על בתי כנסת ומוסדות שלא נשמעים להוראות הרפואה גם אם יביא לקנס כספי גבוה או אפילו מאסר
ת. מותר
חד ברנש כתב:אנסה להסביר את עמדתי:
מהוראות משרד הבריאות המתירות הפעלת עסקים בתנאי ש"העסקים יפעלו תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין לקוחות, סימון מקומות עמידה בקופות ובתורים, מניעת צפיפות כך שבכל עת לא יהיו בתוך החנות יותר מ-4 לקוחות לכל קופה פעילה", אני מבין, שהחשש להידבק לא קיים בשמירה של שני מטר, וזאת אפילו כשמדובר בבית עסק, היינו מקום שאינו פתוח לרווחה לגמרי.
מעתה אין כל מניעה לקיים מניין של עשרה אנשים, במקום פתוח לגמרי, היינו תחת כיפת השמים, אם יישמרו על מרחק של שני מטר בין אחד לשני.
הבעיה היא, שאנ"ש 'מחפפים' פה ושם, ומצטופפים ולא שומרים על מרחק של שני מטר, במיוחד הדבר קשה בתפילת שחרית הארוכה.
אבל מדוע שלא ייקלו בתפילת מנחה? שאז יותר קל לשמור על הכללים, ואולי יתקנו להתפלל "מנחה קצרה"?
מישהו בכלל חשב על זה לפני שביטל את התמיד בצורה כה גורפת?
אגב, אתמול הייתי בשני בתי עסק וגם שם לא בדיוק שמרו על הכללים. יש הרבה יותר מ-4 בקופה ובוודאי שלא שומרים על שני מטר בין אחד לשני. שאלתי את האחראי האם מישהו הלשין עליו? והוא ממש התפלא על השאלה.
אז מדוע כל המלשינים למיניהם הפכו דווקא את המתפללים לעבריינים?
מה פשרה של ההלשנה הבררנית הזו?
זה מלמד משהו.
דרופתקי דאורייתא כתב:אין לי כל ספק שבעולם, שכל רב שיישאל אישית, אם יש מנין מצומצם ששומרים על כללי מרחק וכו' כראוי, לא יגיד שזה אסור.
עזריאל ברגר כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:אין לי כל ספק שבעולם, שכל רב שיישאל אישית, אם יש מנין מצומצם ששומרים על כללי מרחק וכו' כראוי, לא יגיד שזה אסור.
לפענ"ד זה אסור בק"ו בן בנו של ק"ו מתקיעת שופר בשבת.
מלבד "מנייני מרפסות" שבהם אין שום חשש הידבקות מפאת המרחק הגדול מאוד בין האנשים, וגם שבהם אנשים לא יוצאים מפתח בתיהם ולא מסתובבים ברחוב, ולא הולכים ממקום למקום בשביל המנין וכו'.
איש גלילי כתב:חד ברנש כתב:אנסה להסביר את עמדתי:
מהוראות משרד הבריאות המתירות הפעלת עסקים בתנאי ש"העסקים יפעלו תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין לקוחות, סימון מקומות עמידה בקופות ובתורים, מניעת צפיפות כך שבכל עת לא יהיו בתוך החנות יותר מ-4 לקוחות לכל קופה פעילה", אני מבין, שהחשש להידבק לא קיים בשמירה של שני מטר, וזאת אפילו כשמדובר בבית עסק, היינו מקום שאינו פתוח לרווחה לגמרי.
מעתה אין כל מניעה לקיים מניין של עשרה אנשים, במקום פתוח לגמרי, היינו תחת כיפת השמים, אם יישמרו על מרחק של שני מטר בין אחד לשני.
הבעיה היא, שאנ"ש 'מחפפים' פה ושם, ומצטופפים ולא שומרים על מרחק של שני מטר, במיוחד הדבר קשה בתפילת שחרית הארוכה.
אבל מדוע שלא ייקלו בתפילת מנחה? שאז יותר קל לשמור על הכללים, ואולי יתקנו להתפלל "מנחה קצרה"?
מישהו בכלל חשב על זה לפני שביטל את התמיד בצורה כה גורפת?
אגב, אתמול הייתי בשני בתי עסק וגם שם לא בדיוק שמרו על הכללים. יש הרבה יותר מ-4 בקופה ובוודאי שלא שומרים על שני מטר בין אחד לשני. שאלתי את האחראי האם מישהו הלשין עליו? והוא ממש התפלא על השאלה.
אז מדוע כל המלשינים למיניהם הפכו דווקא את המתפללים לעבריינים?
מה פשרה של ההלשנה הבררנית הזו?
זה מלמד משהו.
גם שריפת חמץ וטבילת כלים היה משום מה צורך דחוף לאסור.
בברכה המשולשת כתב:טבילת כלים תלויה בהיות מקוה כלים פתוח.
בהרבה מקומות יש מקוואות כלים פתוחים, בהתאם להנחיות.
לא תתבצע הטבלת או הגעלת כלים במרחב הציבורי.
לא תתבצע שריפת חמץ במרחב הציבורי.
דרופתקי דאורייתא כתב:(אני כותב זאת מתוך מה שאני רואה בגינה ליד ביתי, מנין גדול מפוזר במרחק של 4-5 ממוצע בין אחד לאחד, גינה גדולה מאד, וא' השכנים המטורפים שם מתקשר בכל עת שיש מנין, והמשטרה מגיעה בזריזות לקיים מצוותו של ליצמן ולפזר את ה'התקהלות'. צריך לפתוח איזה 'בסטה' של מכירת אוכל לכלבים, ואז יהיה אפשר 'חוקית' להמשיך את המנין).
שומע ומשמיע כתב:בל"נ אני מספיק לכתוב על הענין, ומתחזק באמונה בדברי החכם כל אדםאִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ
ואם כך כתוב בפסוק לא יעזור התחכמות וזו המציאות, ושום מכתש גם של מגיפה בקצב מסחרר בלי שום פרופורציות לשאר המדינה לא יעזור והא ראיה מליצמן. כואב.
ברוז כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:(אני כותב זאת מתוך מה שאני רואה בגינה ליד ביתי, מנין גדול מפוזר במרחק של 4-5 ממוצע בין אחד לאחד, גינה גדולה מאד, וא' השכנים המטורפים שם מתקשר בכל עת שיש מנין, והמשטרה מגיעה בזריזות לקיים מצוותו של ליצמן ולפזר את ה'התקהלות'. צריך לפתוח איזה 'בסטה' של מכירת אוכל לכלבים, ואז יהיה אפשר 'חוקית' להמשיך את המנין).
כעי"ז הנהיגו בשטיבלאך במאה שערים...
דרופתקי דאורייתא כתב:
אין לי כל ספק שבעולם, שכל רב שיישאל אישית, אם יש מנין מצומצם ששומרים על כללי מרחק וכו' כראוי, לא יגיד שזה אסור (אא"כ יחשוש שיתפרסם בשמו כך ושוב הוי פיקו"נ לרבים אחרים).
דרומי כתב:יש גמרא מפורסמת על העוסק בתורה: "זכה - נעשית לו סם חיים". ואילו אם "לא זכה - וכו'"...
כלומר, גם כשלומדים תורה ומתבססים עליה צריך מאוד להיזהר ועלולים להגיע למסקנות מרחיקות לכת.
התורה מגנא ומצלא, אבל העוסק בתורה צריך לבוא וללמוד באופן של "זכה" דוקא.
דרופתקי דאורייתא כתב:אין הבדל בין מרחק של 3 מטר ל10 מטר.
מעט דבש כתב:מתוך דברי הגרד"א מורגנשטרן כאן:
דרופתקי דאורייתא כתב:מה שאני כתבתי, מסתמך על דברי משרד הבריאות שקבע 2 מטר. אין אפילו המלצה לשמור יותר מזה במרחב הציבורי.
מה שהובא לעיל, אין לו שום מקור מוסמך, ממה שאני יודע. (אולי איזה מכתב עבור רב מסויים? נו נו). אם אני טועה, אדרבא, חשוב לי מאד לדעת!
יוסף חיים אוהב ציון כתב:שאל את הרב - תשובות מפי הרב הגאון בן ציון מוצפי שליט"א
שאלה - 197179
שלום לכבוד הרב השכן עושה מנין בדירה שאינה מאוישת בקומה למטה ומבקש ממני שאצטרף אליו.יש חשש שהשכנים החילונים ילשינו , טוען שיהיה רק עשרה, מה לעשות ?
תשובה
תצלצל עכשיו למשטרה, זו סכנה, זה יהפוך להיות מוקד למגיפה, והדבר תלוי בצווארך.
נוטר הכרמים כתב:קיץ בריא.
כעת כשנרגעו מעט הרוחות,
ברצוני לשאול, כמה מתוכנו היו מזדהים עם אדם שרואה בימים רגילים רכב נוסע במהירות קצת מופרזת או חוטף ונוסע כאשר הרמזור כבר התחלף וכד',
רושם את המספר ומתקשר למשטרה. הנהג הזה הוא הרבה יותר רודף, הסכנה הנשקפת ממנו ברורה,
מאנשים שמתקבצים למנין, גם אם אינם נזהרים דיים,
בסופו של דבר התוצאה הישירה היא סיכון עצמי שלהם מול ההידבקות ומול ההסתבכות עם השלטונות (מקבלים קנסות),
ובעקיפין, באחוז קטן מאוד מישהו יגרום לתפוס איזה מיטה בבית חולים...
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים