הנה בעניין זה ששמעתי שאומרים שיש בעיסוק בהלכות קרבן פסח משום סיפור יציאת מצריים.
ובדקתי דבר זה ממקורות חז"ל בעצמם, ומה שעלה לי הוא שיש לסייג אמירה זו ביותר. וגם צירפתי מאמר על דעת הרי"ד סלובייצ'יק זצ"ל שעל הנאמר שם התייחסתי.
בברכה
יוסף חיים אוהב ציון כתב:כן פסק גם באורל"צ ח"ג עיי"ש.
יהודי ירושלמי כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:כן פסק גם באורל"צ ח"ג עיי"ש.
אכן צ"ע על דבריו שהוא כותב שע"י אמירת הלכות הפסח יוצאים ידי חובת מצוות סיפור יציאת מצרים. דבר שלא נזכר בטור ובשו"ע, אלא רק שיש דין גם לעסוק בהלכות הפסח וגם לעסוק בסיפור יציאת מצרים.
לכאורה מדובר על שני מצוות שונים. (יש טענה שזה אותה מצווה מהברייתא דארבעה בנים שהתייחסתי אליה בסוף המאמר)
מי מבאר כך?יש שביארו ש'הלכות הפסח' היינו לספר בטעמי הלכות הפסח, וכגון 'עצם לא תשברו' כדי שיהיה ניכר מהעצמות המושלכות שאכלו את אלוהי מצרים, וכן מה שדוקא צלי אש כדי שילך ריח הצלי למרחק וכל הגוים ידעו ובכל זאת אין ישראל מתייראים ועובדים את הקב"ה בפרהסיא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 7 אורחים