שמואל דוד כתב:ובאמת ראיתי שהגאון רב ראובן מרגליות ז"ל כתב ביאור בזה
מה שנכון נכון כתב:המקור שהיילפרין מציין הוא אלבק במשפחות סופרים (ורשא תרס"ג, עמ' 22 הערה לג).
מה שנכון נכון כתב:המקור שהיילפרין מציין הוא אלבק במשפחות סופרים (ורשא תרס"ג, עמ' 22 הערה לג).
מש"כ שם שקדמו הערל"נ - לא בפי' 'סימני'.
וע"ע במגילת סימנים של האדר"ת.
טור תלגא כתב:מכות יח: סימן כוזא בסימני הש"ס לר' היימן איננו.
שמואל דוד כתב:אשמח בביאור הסימן במכות דף כד.
סימן דמשמ"ק ס"ק
שמואל דוד כתב:סימן סימן
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=29&t=5012
שמואל דוד כתב:אשמח בביאור הסימן במכות דף כד.
סימן דמשמ"ק ס"ק
שמואל דוד כתב:ב"ב מו: עמלק סימן
וכבר תמה היעב"ץ דהלא נאמר תמחה את זכר עמלק עיין שם
ועיין מגילת סמנים שהגיה "עמל"
אותה אבקש כתב:פסחים קיט. דיא"ש אדי"ש כשד"ך מאוד"ך סימן, מה הכוונה בזה?
שמואל דוד כתב:שבת כה.
סימן פנקעכ"ס כו' אסור לאונן.
לא הבנתי אות ס' של הסימן. הרי הסימן הוא לתיבת אונן ולא לתיבת אסור וא"כ הול"ל פנקעכ"ן או פנקעכ"א וצ"ע
לבי במערב כתב:ראה 'בן יהוידע' על אתר.
סימני התא שמע בסוגיית יאוש שלא מדעת.
תא שמע, פירות מפוזרין
תא שמע, מעות מפוזרות
תא שמע עיגולי דבילה
תא שמע ולשונות של ארגמן
תא שמע המוצא מעות
תא שמע מאימתי כל אדם מותרים בלקט
תא שמע קציעות בדרך
תא שמע הגנב שנטל מזה ונתן לזה
תא שמע שטף נהר אם היו הבעלים מרדפין אחריהם, כיצד אמרו התורם שלא מדעת תרומתו
ואמר לו כלך אצל תרומה הרי שבא בעל הבית ומצאו יפות ליקטו הבעלים והוסיפו עליהן
תא שמע עודהו הטל עליהן
תא שמע יצאתה זו שאבודה ממנו ואינה מצויה אצל כל אדם
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים