סגי נהור כתב:ראה שער הכולל על אתר (עמ' נו במהדורת תנש"א).
ככל הידוע לי - לא.Eli Halevi כתב:על "אקדמות מילין" האם אומרים וכו' כבר דנו בזה בפורום מכובד זה?
לבי במערב כתב:ככל הידוע לי - לא.Eli Halevi כתב:על "אקדמות מילין" האם אומרים וכו' כבר דנו בזה בפורום מכובד זה?
Eli Halevi כתב:אחד מהשפיצים ביקטרינוסלב הקניט את ר' לויק על זה, כי בליובאוויטש לא אומרים.
ר' לויק ענה לו -- בליובאוויטש . . לא נשאר זמן לומר אקדמות. וסיים ר' לויק -- *אתה*, יכול לומר אקדמות...
דרומי כתב:יש סיפור מפורסם על כך שבעה"ת דן בנושא זה עם מחותנו, ידידו ורעו, הרלוי"צ מבראדיטשוב, ור' לוי יצחק ניסה לשכנעו בענין 'ושמרו' ומעלתו, ואמר לו שכאשר אומרים 'ושמרו' נעשה רעש גדול בשמים, ואמר בעה"ת: "לא בכל הירידים צריך להשתתף"... (באידיש כמובן).
ומסופר שזה שהכניס בעה"ת את זה לסידורו (הדבר היחיד שהכניס למרות שלא אומרים אותו בפועל) הוא מפני כבודו של מחותנו הצדיק ר' לוי יצחק.
'אקדמות' זה ענין אחר לגמרי, בעה"ת בוודאי לא הכניס את זה בסידור כי בכלל לא התעסק עם הענינים של קריאת התורה וכו', זה הוספה מאוחרת בהרבה.
דרומי כתב:יש סיפור מפורסם על כך שבעה"ת דן בנושא זה עם מחותנו, ידידו ורעו, הרלוי"צ מבראדיטשוב, ור' לוי יצחק ניסה לשכנעו בענין 'ושמרו' ומעלתו, ואמר לו שכאשר אומרים 'ושמרו' נעשה רעש גדול בשמים, ואמר בעה"ת: "לא בכל הירידים צריך להשתתף"... (באידיש כמובן) . .
אראל כתב:משום הפסק בין גאולה לתפלה, אמנם עי' שו"ע הרב סי' רס"ז סעי' ו'
חרסון כתב:
ההשוואה מעניינת. כי בדרושי חסידות הובאו ונתבארו לא רק פיוטים שאין נוהגים לומר, ולא רק נוסחי תפילה שאינם בנוסח אדה"ז, אלא גם דעות שנדחו מהלכה! (ובהסברת הדברים ראה לקולו"צ-אג"ק עמ' רו). משא"כ פיוטים שהוכנסו לסידור, שהחידוש באי אמירתם גדול יותר (אם אכן אקדמות הוכנס ע"י אדה"ז לסידור).
דרומי כתב:אכן, כמדומני שיש איזה אשכול על דברים דומים וחופפים.
אין כל קשר לענין ה'אקדמות', שאדה"ז לא התעסק בהכנסתו לסידור כי בכלל לא עסק בחלק זה של קריאת התורה וכו', והן הכנסתו לסידור והן זה שלא נוהגים לאומרו הם מאוחרים יחסית.
רק אדגיש:חרסון כתב: . . משא"כ פיוטים שהוכנסו לסידור, שהחידוש באי אמירתם גדול יותר (אם אכן אקדמות הוכנס ע"י אדה"ז לסידור).
Eli Halevi כתב:מי היה אחראי להכניס את שאר הקטעים כגון אקדמות?
לבי במערב כתב:רק אדגיש:חרסון כתב: . . משא"כ פיוטים שהוכנסו לסידור, שהחידוש באי אמירתם גדול יותר (אם אכן אקדמות הוכנס ע"י אדה"ז לסידור).
בסופו של דבר מדובר בר"ד, בלתי-מוגה, ובפרט - שמשעת הסעודות הוא; וכידוע, בקל יכולים ליפול אי-דיוקים ברשימות כגון אלו. וד"ל.Eli Halevi כתב:מי היה אחראי להכניס את שאר הקטעים כגון אקדמות?
בעיקרון, סי' 'תורה אור' ח"ב נתחבר ע"י הגה"ח הרב אברהם דוד לאוואוט נ"ע, כמפורש בשער הספר.
Eli Halevi כתב:לבי במערב כתב:רק אדגיש:חרסון כתב: . . משא"כ פיוטים שהוכנסו לסידור, שהחידוש באי אמירתם גדול יותר (אם אכן אקדמות הוכנס ע"י אדה"ז לסידור).
בסופו של דבר מדובר בר"ד, בלתי-מוגה, ובפרט - שמשעת הסעודות הוא; וכידוע, בקל יכולים ליפול אי-דיוקים ברשימות כגון אלו. וד"ל.Eli Halevi כתב:מי היה אחראי להכניס את שאר הקטעים כגון אקדמות?
בעיקרון, סי' 'תורה אור' ח"ב נתחבר ע"י הגה"ח הרב אברהם דוד לאוואוט נ"ע, כמפורש בשער הספר.
Eli Halevi כתב: . . בניקולייב נהגו כן לומר אקדמות . .
Eli Halevi כתב: . . ויתכן וזו הסיבה שהנ"ל הכניס זאת לסידור
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 16 אורחים