אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
ברוך00 כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
תשובה מבעל העלון "אז נדברו":
לדאבוני הרב התשובה היא יותר מידי פשוטה...
כן... ועבר ה' לנגוף את מצרים ולא יבא אל בתיכם לנגוף... כי המלאך מכיר בין טיפה של מצרי לטיפה של ישראל...
מאידך יהודי שיצא מפתח ביתו הרי כיון שניתנה רשות למשחית, אינו מבחין...
הכיצד??
מי שלא שומר על ההוראות אז... אז גם במכת בכורות הקב"ה לא נותן ערבות...
עזריאל ברגר כתב:אי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
נוטר הכרמים כתב:כפי שהעידו רבים מארצינו הק' ומחוצה לה,
דווקא בולטת העובדה כי רבים מן החולים והנפטרים רח"ל הינם דווקא מן הנזהרים ביותר , לא יצאו מפתח ביתם, ונדבקו במחלה בדרכים לא ברורות.
הפצת המעיינות כתב:עזריאל ברגר כתב:אי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
מה זה הבטחה רגילה?
עזריאל ברגר כתב:אכתוב את הדברים בקיצור:
ההבטחות שהגרח"ק מבטיח - אינן הבטחות אלא ברכות ואיחולים, ואי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
והתשובה לשאלה מדוע הוא מבטיח ככה, נאמרה בתחילת דברי בנו בצורה מאוד מפורשת: קופת העיר מקלקלת את השורה!
אני יודע שהדברים שלי בוטים מאוד, אך זה מה שבנו אמר!
נוטר הכרמים כתב:ברוך00 כתב:תשובה מבעל העלון "אז נדברו":
לדאבוני הרב התשובה היא יותר מידי פשוטה...
כן... ועבר ה' לנגוף את מצרים ולא יבא אל בתיכם לנגוף... כי המלאך מכיר בין טיפה של מצרי לטיפה של ישראל...
מאידך יהודי שיצא מפתח ביתו הרי כיון שניתנה רשות למשחית, אינו מבחין...
הכיצד??
מי שלא שומר על ההוראות אז... אז גם במכת בכורות הקב"ה לא נותן ערבות...
כפי שהעידו רבים מארצינו הק' ומחוצה לה,
דווקא בולטת העובדה כי רבים מן החולים והנפטרים רח"ל הינם דווקא מן הנזהרים ביותר , לא יצאו מפתח ביתם, ונדבקו במחלה בדרכים לא ברורות.
ומפני שראיתי בעניין הדבר שנתפשט בפי כל ההמון גם החכמים בפרט חכמי הטבע שעניין המגפה הוא הפסד האוויר במקום ההוא מסבות ידועות, ומתערב הוא עם אויר הנשאף לאדם ומזיקו, באופן שמקרבים הדבר לטבע, בראותם הבורחים מחמת המגפה שהם ניצולים, והעומדים באוויר ההוא הנפסד מסתכנים, לכן ראיתי לכתוב מה שנ"ל בעניין הזה, והוא כי אמת ויציב ונכון כי כל מה שיארע לאדם בכלל ובפרט הוא מאתו יתברך, ובייחוד עניין המוות הנגזר על הכול ביום ר"ה שהוא יום הדין, ונכתב ונחתם האיש לחיים ולמות, ואם נגזר עליו מיתה לא יועיל נוסו וברחו ביום עברתו, אבל מי שלא נגזר עליו המיתה ועמד במקום הסכנה, אפשר שילכד ויסתכן.
וכשנגזר על מדינה ידועה שיהיה בה באותה השנה דבר ח"ו, וימותו בה אנשים ידועים בשמותם ומנינם, העניין נוהג כך, כי כל המתים במגפה והנלכדים בה גם שהיו בורחים כולם נחתמים ביום ר"ה למיתה, אלא שיש הפרש ביניהם, כי קצתם הם מחויבים בדינם למיתה החלטית בין יעמדו במקום ההוא או לא יעמדו אלא יברחו וינוסו, וקצתם הם מחויבים דינם אם יעמדו במקום ההוא, ואם יברחו כל אחד מהם ערוקיה מסתייה, ובאותו הצער שמצטער נחשב לו כגלות וניצול באותה שעה, והוא יתברך יודע בחירתו של זה האיש מה שיבחר אם לעמוד אם לנוס, וכשרואה ויודע שבחירתו תהיה לעמוד במקום המסוכן חותמו למיתה, וכשבחירתו לנוס חותמו לחיים, ואם הוא ישר בדרכיו הוא יתברך נותן בלבו ומדריך אותו מורה לו מקום לנוס שמה, וקצתם שאינם מחויבים אז בעונש ההוא אלא שהם מסתכנים בעצמם לעמוד במקום הסכנה ואינם ראויים לשיעשה להם נס ונדבק בהם החולי ההוא במדינה, ואם טבעם מוכן להסתכן בחולי ההוא הם מסתכנים, והוא יתברך יודע בחירתם וחותמם למיתה, אם יבחרו לעמוד במקום סכנה בהיות טבעם מוכן להפסד בהתדבק בהם החולי ההוא, ואם אין טבעם מוכן לכך אינם ניזוקים.
ועניין הדבר בכלל הוא השגחה מאתו יתברך שהוא בורא חדשה בארץ, והוא הפסד האוויר מוכן ועומד ללכוד ברשתו אותם שנגזר עליהם שימותו, ומייסר בייסורין קצת האנשים שלא נגזר עליהם מיתה בהיותם מוכים ומדוכאים בחולי ההוא, והוא יתברך מקרב העניין לטבע כי אותם הבורים ואינם ניצולים מרפה את לבם שלא להישמר בדרך טבע מהחולי ההוא המתדבק בו, ומי שאינו נגזר למיתה אלא לחיים הוא יתברך מראה לו דרך שינוס ולא ילכד אפילו בצער החולי בלי מיתה ותהיה נוסו כפרתו, וקצתם נחתמים בודאי לחיים כי גם שיעמדו לשם לא יאונה להם כל און, והאיש הנלכד חושש בעצמו אולי הוא מאותם שנתחייבו אם יעמדו, או מאותם שמסתכנים בעצמם אם יעמדו במקום הסכנה, ולכן באים בחדריהם, או נסים ובורחים מחמת המגפה, וכמו שראינו בדורות הראשונים, וכמו שכתב הנביא ע"ה (ישעיה כ"ו) לך עמי בא בחדריך וגו', וכתיב (ירמיה ט') כי עלה מות בחלונינו
וגו', ואמר פ' הכונס ()דף ס') רבא בעידן ריתחא הוה סכר כוי דכתיב: כי עלה מוות בחלונינו וגו', ואמרו דבר בעיר אל יהלך אדם באמצע הדרך שמלאך המוות מהלך באמצע הדרכים דכיון דאתיהיב ליה רשותא מסגי להדיא. ועניין מלאך המוות הוא הממונה ליטול הנשמות ולהוליכם לפניו יתברך ליתן דין וחשבון, כי המלאך אינו עושה כי אם נטילת הנשמה בשעת הפרדה מהגוף, בחולי שנדבק בו בהפסד האוויר שבורא האל יתברך לעתים הצריכות, וגם כי חכמי הטבע גם כן אומרים כי הוויית האוויר עצמו הוא בדרך טבע, עם כל זה היה יכול האל יתברך להציל עמו ועבדיו מהכנת הפסדו, אלא שחטאי הדור גורמים שיהיה גזור עליהם שימותו בו המעותדים למיתה כפי מה שאמר למעלה.
אַבְטַלְיוֹן אוֹמֵר, חֲכָמִים, הִזָּהֲרוּ בְדִבְרֵיכֶם, שֶׁמָּא תָחוּבוּ חוֹבַת גָּלוּת וְתִגְלוּ לִמְקוֹם מַיִם הָרָעִים, וְיִשְׁתּוּ הַתַּלְמִידִים הַבָּאִים אַחֲרֵיכֶם וְיָמוּתוּ, וְנִמְצָא שֵׁם שָׁמַיִם מִתְחַלֵּל - מים הרעים כנוי לאפיקורסות ואמרו השמרו בדבריכם בתוך ההמון ולא יהיה בדבריכם מקום שיסבול פירוש אחר מפני שאם יהיו שם אנשים כופרים יפרשו אותם כפי אמונתם והתלמידים כבר שמעו אותם מהם ויחזרו לאפיקורסות ויחשבו שזאת היתה אמונתכם ויהיה בזה חלול השם כאשר אירע לאנטיגנוס עם צדוק וביתוס
וְאַל תֹּאמַר דָּבָר שֶׁאִי אֶפְשָׁר לִשְׁמֹעַ, שֶׁסּוֹפוֹ לְהִשָּׁמַע - ודבר שאי אפשר לשמוע הוא שיהיו פשוטי הדברים מרוחק מאד ובטל וכשיסתכל האדם בו היטב יראה שדברים נכונים והוא מזהיר מן הדרך ההיא מן הדיבור שהוא אומר לא יהיו דבריך צריכים לפירוש רחוק והסתכלות יתירה ואז יבינם השומע:
נוטר הכרמים כתב:ברוך00 כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
תשובה מבעל העלון "אז נדברו":
לדאבוני הרב התשובה היא יותר מידי פשוטה...
כן... ועבר ה' לנגוף את מצרים ולא יבא אל בתיכם לנגוף... כי המלאך מכיר בין טיפה של מצרי לטיפה של ישראל...
מאידך יהודי שיצא מפתח ביתו הרי כיון שניתנה רשות למשחית, אינו מבחין...
הכיצד??
מי שלא שומר על ההוראות אז... אז גם במכת בכורות הקב"ה לא נותן ערבות...
כפי שהעידו רבים מארצינו הק' ומחוצה לה,
דווקא בולטת העובדה כי רבים מן החולים והנפטרים רח"ל הינם דווקא מן הנזהרים ביותר , לא יצאו מפתח ביתם, ונדבקו במחלה בדרכים לא ברורות.
עזריאל ברגר כתב:אם אני מבטיח לך שלא אתן לך מכות ולא התניתי את זה בשום תנאי, ובפועל פתאום נתתי לך מכות - כולם יגידו שאני שקרן.
עכשיו יותר ברור?
עזריאל ברגר כתב: (ועד"ז הפוליטיקאים לגבי ההצבעה למפלגת ג', שכבר אמרו הליצנים שליצמן לא הצביע ג', שהרי הגרח"ק אמר שמי שיצביע ג לא יחלה בקורונה, וליצמן חלה...)
עזריאל ברגר כתב:אכתוב את הדברים בקיצור:
ההבטחות שהגרח"ק מבטיח - אינן הבטחות אלא ברכות ואיחולים, ואי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
והתשובה לשאלה מדוע הוא מבטיח ככה, נאמרה בתחילת דברי בנו בצורה מאוד מפורשת: קופת... מקלקלת את השורה!
אני יודע שהדברים שלי בוטים מאוד, אך זה מה שבנו אמר!
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
זאב ערבות כתב:נוטר הכרמים כתב:ברוך00 כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
תשובה מבעל העלון "אז נדברו":
לדאבוני הרב התשובה היא יותר מידי פשוטה...
כן... ועבר ה' לנגוף את מצרים ולא יבא אל בתיכם לנגוף... כי המלאך מכיר בין טיפה של מצרי לטיפה של ישראל...
מאידך יהודי שיצא מפתח ביתו הרי כיון שניתנה רשות למשחית, אינו מבחין...
הכיצד??
מי שלא שומר על ההוראות אז... אז גם במכת בכורות הקב"ה לא נותן ערבות...
כפי שהעידו רבים מארצינו הק' ומחוצה לה,
דווקא בולטת העובדה כי רבים מן החולים והנפטרים רח"ל הינם דווקא מן הנזהרים ביותר , לא יצאו מפתח ביתם, ונדבקו במחלה בדרכים לא ברורות.
מה שאתה כותב דרכים לא ברורות זה מטעה. הדרך היחידה לא להדבק בנגיף המסוכן הזה היא ע"י בידוד הרמטי ללא שום אפשרות של מגע אדם כלשהו וחימום האוכל בחום גבוה. כך שאפילו אם מישהו נמצא סגור בבית אפילו שלא יצא ממנו, אך כל עוד הוא אוכל אוכל שנגעו בו אחרים או שהיו בסביבתו אנשים שהיו בסביבת אחרים, אפילו ששמרו מרחק - יש כבר אפשרות להדבקה בפרט שכעת נודע שהנגיף יכול לעוף למרחק של 3 מטר ולהשאר באוויר זמן רב יותר מאשר חשבו וממש כעת פורסם שהתחילו לבדוק את מערכת הביוב בערים הגדולות ומצאו שהנגיף נמצא שם, כלומר ישיבה על אותה אסלה יכולה להעביר את הנגיף. כלומר זה נגיף מסוכן ביותר ולכן יש הרבה תיאוריות שהוא יוצר במעבדה ודלף.
לכן גם כל המנינים "הבטוחים" לכאורה אינם בטוחים.
ש. ספראי כתב:עזריאל ברגר כתב:אכתוב את הדברים בקיצור:
ההבטחות שהגרח"ק מבטיח - אינן הבטחות אלא ברכות ואיחולים, ואי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
והתשובה לשאלה מדוע הוא מבטיח ככה, נאמרה בתחילת דברי בנו בצורה מאוד מפורשת: קופת... מקלקלת את השורה!
אני יודע שהדברים שלי בוטים מאוד, אך זה מה שבנו אמר!
לפני כמה שנים, כשאחת מקופות הצדקה הנודעות פירסמה שמי שתורם להם מובטח לו שיזכה בדין ר"ה ויוה"כ, שלחתי מכתב למרן הגר"ח שליט"א ותמהתי בפניו על הענין ממקורות שונים בחז"ל.
אני מצרף בזאת תשובתו הרמה.
[b]אות ה'.
המכתב נשלח אלי אישית, ואין החי מכחיש את החי בעצם כתה"י.[/b]
נוטר הכרמים כתב:אבל זה לא רק המנינים, אלא כל אדם נורמטיבי שמקיים איזה שהוא קשר עם העולם החיצון, בצריכת מוצרים וכד',
ושוכח פעם אחת את הכפפות או את החיטוי וכד', הוא לכאורה אינו בטוח כלל.
המקורות שלי למה שכתבתי, הם ממה שמעתי קצת מקרובי איזה מן הנפטרים כאן,
וראה גם כאן viewtopic.php?f=73&t=49823&start=560#p618180
כל זה לא בא להוריד במאום מחובת הזהירות,
אלא להעמיד את הנתונים במקומם,
שהמשוואה של 'לא נזהר' - מת / נחלה איננה מדויקת בכלל.
אני אישית מכיר כמה חולים מבוגרים שנזהרו מאוד ונדבקו. ב"ה לא קרה להם משהו. מה זה אומר?
אם הרבנים הגאונים ר' שריאל, ר' שבח רוזנבלט, ר' יצחק גולדווסר, ר' מרדכי רבינוביץ ועוד שהיו מגדולי הנזהרים והמזהירים - נדבקו וחלו.
וכן במגזר הציבורי: שר הבריאות, אשת ראש העיר ב"ב וכו'.
נוטר הכרמים כתב:ש. ספראי כתב:עזריאל ברגר כתב:אכתוב את הדברים בקיצור:
ההבטחות שהגרח"ק מבטיח - אינן הבטחות אלא ברכות ואיחולים, ואי אפשר לסמוך עליהן כפי שסומכים על הבטחה רגילה.
והתשובה לשאלה מדוע הוא מבטיח ככה, נאמרה בתחילת דברי בנו בצורה מאוד מפורשת: קופת... מקלקלת את השורה!
אני יודע שהדברים שלי בוטים מאוד, אך זה מה שבנו אמר!
לפני כמה שנים, כשאחת מקופות הצדקה הנודעות פירסמה שמי שתורם להם מובטח לו שיזכה בדין ר"ה ויוה"כ, שלחתי מכתב למרן הגר"ח שליט"א ותמהתי בפניו על הענין ממקורות שונים בחז"ל.
אני מצרף בזאת תשובתו הרמה.
[b]אות ה'.
המכתב נשלח אלי אישית, ואין החי מכחיש את החי בעצם כתה"י.[/b]
אאל"ט זה כת"י של בנו ר' יצחק שאול.
ויען עלי ויאמר לכי לשלום ואלהי ישראל יתן את שלתך אשר שאלת מעמו:
נוטר הכרמים כתב:שמעתי מכמה שלומדים בישיבת חדרה, כחמש מאות בחורים,
למדו עד ראש חודש ניסן, ואחד לא נדבק.
בפוניבז' של הרב מרקוביץ שגם המשיכו בגדול עד סוף הזמן, לא נודע על הרבה חולים.
היו גם תופעות אחרות בתפרח ובבית הלל ואולי עוד.
אלו הנתונים.
חיים סגל כתב:נוטר הכרמים כתב:שמעתי מכמה שלומדים בישיבת חדרה, כחמש מאות בחורים,
למדו עד ראש חודש ניסן, ואחד לא נדבק.
בפוניבז' של הרב מרקוביץ שגם המשיכו בגדול עד סוף הזמן, לא נודע על הרבה חולים.
היו גם תופעות אחרות בתפרח ובבית הלל ואולי עוד.
אלו הנתונים.
מי אומר שלא נדבקו?
לרוב הצעירים אינם מרגישים תסמינים.
השאלה היא האם הם לא היו נשאים והדביקו אחרים
אף אחד לא יכול לדעת
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
חיים סגל כתב:נוטר הכרמים כתב:שמעתי מכמה שלומדים בישיבת חדרה, כחמש מאות בחורים,
למדו עד ראש חודש ניסן, ואחד לא נדבק.
בפוניבז' של הרב מרקוביץ שגם המשיכו בגדול עד סוף הזמן, לא נודע על הרבה חולים.
היו גם תופעות אחרות בתפרח ובבית הלל ואולי עוד.
אלו הנתונים.
מי אומר שלא נדבקו?
לרוב הצעירים אינם מרגישים תסמינים.
השאלה היא האם הם לא היו נשאים והדביקו אחרים
אף אחד לא יכול לדעת
בתבונה כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
לגבי הגרח"ק בסירטון, המדובר ניתן לראות תראה שהוא בסה"כ מאשר שהצבעה לג' יש בה משום שמירה מהמגפה.
אלו דברי המשנה באבות פרק ד משנה יא
רבי אליעזר בן יעקב אומר העושה מצוה אחת קונה לו פרקליט אחד והעובר עבירה אחת קונה לו קטיגור אחד תשובה ומעשים טובים כתריס בפני הפורענות.
חיים סגל כתב:נוטר הכרמים כתב:שמעתי מכמה שלומדים בישיבת חדרה, כחמש מאות בחורים,
למדו עד ראש חודש ניסן, ואחד לא נדבק.
בפוניבז' של הרב מרקוביץ שגם המשיכו בגדול עד סוף הזמן, לא נודע על הרבה חולים.
היו גם תופעות אחרות בתפרח ובבית הלל ואולי עוד.
אלו הנתונים.
מי אומר שלא נדבקו?
לרוב הצעירים אינם מרגישים תסמינים.
השאלה היא האם הם לא היו נשאים והדביקו אחרים
אף אחד לא יכול לדעת
ישא ברכה כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
ברור שהתשובה האמתית היא כמו שמרן הגר"ח אמר כמה פעמים ביחס לדבריו, שאינו מבטיח אלא מברך, וגם כשאומר דרך הבטחה, לא הכוונה הבטחה אלא כדרך שבני אדם מברכים.
ויש"כ להרב ספראי שהביא זאת בכת"י. וכך אמרו רבנים רבים על הבטחותיהם. הבעיה היא ההגזמה של הקופות צדקה בפירסומת ובשטיפת המוח שהנה הישועה באה. כמו הרבה דברים טובים, הקופות התחילו טוב, והרבנים עודדו אותם, אבל באיזה שהוא שלב זה עבר את הגבול.
ובכלל היכולת של רב להבטיח בצורה מוחלטת, היא כמעט לא שייכת בלי נבואה או משהו קרוב לזה. (מי שחושב שלרב יש יכולת להבטיח זו אוילת)
אמנם זו לא תשובה לנושא הקורנה. כי שם זו לא היתה ברכה של צדיק, אלא שיקול הדעת של מרן הגר"ח בשאלה חמורה, שהכריע בצורה מסוימת, שעל פניו התבררה כלא נכונה, וכזו שגרמה ככל הנראה מאות חולים.
יהיו שיאמרו שהציגו לפניו את השאלה בלי הנתונים המלאים, יהיו שיאמרו שהרב טעה בשיקול דעתו, זה גם לא סוד שהיו דעות נוספות בתוך הרבנים.
יהיו שיאמרו שהרב חשב בצורה שהיתה נראית לו הנכונה על פי ידיעתו, ואנחנו לא אחראים על תוצאות. ה' יתברך אחראי. (גם בצבא לא מדיחים מי שנהרגו מחמתו אנשים מחמת טעות אנוש הגיונית, אלא מי שהתרשל!). יהיו ישאמרו יותר מזה כי גם התוצאה איננה משקפת שהרי מי יודע מה היה קורה בלי. יהיו שיאמרו שמרן הגר"ח חי בעולם של ה' יתברך והתורה ואין עוד מלבדו ומלבדה ומנותק מעולם החומר, ולא התכוין לתת הנחייה לכל הדור, וכמו שרגיל להשיב על תשובתיו שהם להלכה ולא למעשה, ואמנם לא ממש מטעם זה אבל מטעם דומה. זה לא סוד שמרן הגר"ח מעצמו לא רוצה את הניהול הציבורי, אם היה רוצה היה נוטל את הכל על מגש של כסף, הוא באמת קדוש ה' מעל כל זה, ורק יש אנשים ממשפחתו שמאד רוצים, ומסבכים כבר מזה שנתיים את כל הציבור הליטאי באין סוף פרשיות למען בצע כסף, ולא יאומן איך כל הדיונים היו מתנהלים עם בית מרן הגר"ח ועם מרן הגרי"ג. ודי למבין. אישית אני חושב שהתשובה משולבת גם לא הציגו לפניו נכון את השאלה, וגם הניתוק של מרן הגר"ח מעולם החומר, ואני לא יודע אם בכלל מודע כמה הסתמכו עליו בשאלה הזו
חשוב לציין שהעניין של המוסדות הוא רק אחד מתוך כמה וכמה נתונים שגרמו את המספרים הגבוהים בציבור החרדי.
1. צפיפות אוכלסין גבוהה מאד. 2. משפחות גדולות. 3. בתי כנסיות. 4. מוסדות לימוד. 5. פורים. 6. זלזול בהנחיות בהתחלה. ויש עוד.
נוטר הכרמים כתב:ברור שהכוונה היא שלא נודע עליהם.
ברור גם שזה חלק מהנס.
מבחינה סטיסטית, מבין הרבה חולים - צריך להופיע גם כמה תסמינים.
וכי אין בסביבתך חולי קורונה צעירים עם תסמינים?
עקביה כתב:מובטחני באשכול זה שהוא אחד המועילים ביותר שהיו בפורום; יהודי שואל שאלה, ותכף ומיד מקבל מגוון גדול כ"כ של תשובות, עד שהוא יכול לירות את כולן בחזרה אל המטיחים בו, בבחינת מטח תחת מטח.
אין ספק שהשואלים יכרעו תחת עומס התשובות ולא תהיה להם תקומה.
אבל משהו אחד לא הבנתי -אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
למה זו איוולת?
אם גדולי ישראל הבטיחו א' ובפועל קרה ב', לשאול "למה?" זו איוולת?
ולאידך גיסא, אם ברור למר שזו איוולת, מאותו מקום שבאה לך בהירות זו אתה יכול לענות לשואלים, ומדוע בעצם היה צורך לפתוח את האשכול?
נוטר הכרמים כתב:זאב ערבות כתב:נוטר הכרמים כתב:ברוך00 כתב:אמיר כרמי כתב:השאלה נשמעת תמימה אבל כיוון שמטיחים בי מכמה כיוונים אשמח אם למישהו יש תשובה טובה ואפילו בבחינת לענות להסיח האיוולת, הרבה מלעיגים על גדולי ישראל שאמרו שמי שיתביע למפלגות החרדיות לא ייפגע מהמחלה והנה עינינו רואות הרבה חרדים שחלו ואף נפטרו לא עלינו מהמחלה, מה אפשר לענות?
תשובה מבעל העלון "אז נדברו":
לדאבוני הרב התשובה היא יותר מידי פשוטה...
כן... ועבר ה' לנגוף את מצרים ולא יבא אל בתיכם לנגוף... כי המלאך מכיר בין טיפה של מצרי לטיפה של ישראל...
מאידך יהודי שיצא מפתח ביתו הרי כיון שניתנה רשות למשחית, אינו מבחין...
הכיצד??
מי שלא שומר על ההוראות אז... אז גם במכת בכורות הקב"ה לא נותן ערבות...
כפי שהעידו רבים מארצינו הק' ומחוצה לה,
דווקא בולטת העובדה כי רבים מן החולים והנפטרים רח"ל הינם דווקא מן הנזהרים ביותר , לא יצאו מפתח ביתם, ונדבקו במחלה בדרכים לא ברורות.
מה שאתה כותב דרכים לא ברורות זה מטעה. הדרך היחידה לא להדבק בנגיף המסוכן הזה היא ע"י בידוד הרמטי ללא שום אפשרות של מגע אדם כלשהו וחימום האוכל בחום גבוה. כך שאפילו אם מישהו נמצא סגור בבית אפילו שלא יצא ממנו, אך כל עוד הוא אוכל אוכל שנגעו בו אחרים או שהיו בסביבתו אנשים שהיו בסביבת אחרים, אפילו ששמרו מרחק - יש כבר אפשרות להדבקה בפרט שכעת נודע שהנגיף יכול לעוף למרחק של 3 מטר ולהשאר באוויר זמן רב יותר מאשר חשבו וממש כעת פורסם שהתחילו לבדוק את מערכת הביוב בערים הגדולות ומצאו שהנגיף נמצא שם, כלומר ישיבה על אותה אסלה יכולה להעביר את הנגיף. כלומר זה נגיף מסוכן ביותר ולכן יש הרבה תיאוריות שהוא יוצר במעבדה ודלף.
לכן גם כל המנינים "הבטוחים" לכאורה אינם בטוחים.
אבל זה לא רק המנינים, אלא כל אדם נורמטיבי שמקיים איזה שהוא קשר עם העולם החיצון, בצריכת מוצרים וכד',
ושוכח פעם אחת את הכפפות או את החיטוי וכד', הוא לכאורה אינו בטוח כלל.
המקורות שלי למה שכתבתי, הם ממה שמעתי קצת מקרובי איזה מן הנפטרים כאן,
וראה גם כאן viewtopic.php?f=73&t=49823&start=560#p618180
כל זה לא בא להוריד במאום מחובת הזהירות,
אלא להעמיד את הנתונים במקומם,
שהמשוואה של 'לא נזהר' - מת / נחלה איננה מדויקת בכלל.
אני אישית מכיר כמה חולים מבוגרים שנזהרו מאוד ונדבקו. ב"ה לא קרה להם משהו. מה זה אומר?
אם הרבנים הגאונים ר' שריאל, ר' שבח רוזנבלט, ר' יצחק גולדווסר, ר' מרדכי רבינוביץ ועוד שהיו מגדולי הנזהרים והמזהירים - נדבקו וחלו.
וכן במגזר הציבורי: שר הבריאות, אשת ראש העיר ב"ב וכו'.
חזור אל “מנע מגיפה מנחלתך - הקורונה והשלכותיה”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 5 אורחים